  • 1. Data: 2006-07-07 09:45:32
    Temat: do czego słuzy lub nie współwłasnośc
    Od: adam158 <a...@o...pl>

    witam
    niedawno nabyłam w drodze spadku działke/częśc/
    aktualny wypis z rejestru gruntów oraz odpis ksiegi wieczystej ujawnia
    czworo współwłascicieli wraz ze mną
    pytanie jest takie
    w jaki sposób doprowadzic do wydzielenia mojej czesci działki i jakie to
    sa koszty /chodzi o wydzielenie fizyczne na gruncie i jak sie do tego zabrac
    z góry dzięki
    adam

  • 2. Data: 2006-07-07 09:56:44
    Temat: Re: do czego słuzy lub nie współwłasnośc
    Od: "Arek Margraf" <U...@p...onet.plNOSPAM>

    Użytkownik "adam158" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > w jaki sposób doprowadzic do wydzielenia mojej czesci działki i jakie to sa koszty
    /chodzi o wydzielenie fizyczne na gruncie i

    1. Czasami nie da (z różnych powodów) się podzialic diałki "fizycznie" - pozostaje
    wtedy opcja spłacenie jednego/kilku
    wspowłaścicieli w szczególności spezedanie całej działki i podzielenie się kasą

    2. Aby dokonac podziału ziemi nalezy wystąpić do gmini o warunki zabudowy i
    zagospodarowania terenu z proponowanym podzialem
    (linijką i ołówkiem na mapce wielkoskalowej <do wyciągnięcia w powatowym ośrodku
    dokumentacji geodezyjno-kartograficznej> - nie
    musi tego robic żaden fachowiec typu geodeta). Jak nie użyskacie warunków (albo
    uzyskacie niesatysfakcjonujące) to albo seria
    odwółań albo patrz punkt pierwszy
    Jesli uzysklacie to do geodety on powinien wiedziec jak i co podzielic i komu co
    potem zgłość

    Nie mam pojęcia o kosztach ale punkt pierwszy jest relatywnie tani a z niego bedzie
    wynikało czy w ogóle da rade zrobic punkt
    drugi.

    A.

  • 3. Data: 2006-07-07 14:15:12
    Od: "Lookasik" <l...@c...poczta.fm>

    ... a gdyby umownie sie nie dalo to pozostaje podzial wspolwlasnosci na
    drodze sadowej