  • 1. Data: 2004-08-19 21:39:47
    Temat: nabycie spadku a sprzedaż samochodu
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    1 wrzesnia spadek nabierze mocy prawnej
    w spadku po mamie został samochód
    chciałbym go sprzedac
    czy musze go rejestrowac na siebie czy wystarczy ze przdstawie przy
    sprzedazy akt nabycia spadku m.in. auta ?
    wartosć auta tookolo 6000 zł?
    prosze o pomoc w celu rozwiania watpliwosci

  • 2. Data: 2004-08-20 07:34:59
    Temat: Re: nabycie spadku a sprzedaż samochodu
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał w
    wiadomości news:cg36nv$j21$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > chciałbym go sprzedac
    > czy musze go rejestrowac na siebie czy wystarczy ze przdstawie przy
    > sprzedazy akt nabycia spadku m.in. auta ?

    Wystarczy jeśli przedstawisz (i nabywca) przy rejestracji postanowienie o
    stwierdzeniu nabycia spadku (kopie oczywiście) i odpowiednio sformułujesz
    umowę (przedmiotem jest samochód zarejestrowany na Panią ...... nabyty
    przez ..... na podstawie stwerdzenia nabycia spadku sygn akt ... wydanego
    przez sąd ......
    Odpowiednio zaznaczasz to też w deklaracji podatkowej pcc czy jak ona się
    tam nazywa, więc raczej nieunikniesz podatku od spadku.

  • 3. Data: 2004-08-20 14:28:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał:

    >1 wrzesnia spadek nabierze mocy prawnej
    Pamiętaj o obowiązku ubezpieczenia OC pojazdu !

    >czy musze go rejestrowac na siebie
    Nie masz takiego obowiązku, jedynie powinieneś w ciągu 30 dni
    powiadomić starostę o fakcie nabycia.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2004-08-20 20:43:09
    Od: "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl>

    > Pamiętaj o obowiązku ubezpieczenia OC pojazdu !

    OC jest na mame - sprawa konczy sie we wrzesniu ale mama zmarła 2 lata
    temu - od tego czasu OC jest na zmarłą mamę - jest wazne go 15
    października 2004 - czy faktycznie powinienem je wykupic na siebie od nowa
    na okres okolo miesiaca ? - wg mnie troszke bez sensu szczegolnie ze chce
    auto sprzedac - autem tym jeżdze na codzień - do tej pory miałem tylko
    klopot jak jakis gosciumnie puknał i musiałem zapacic z wlasnej kieszeni
    poniewaz mimo ze PZU uznał szkode to kasy nie wyplaci do poki nie bedzie
    wyroku :(
    > Nie masz takiego obowiązku, jedynie powinieneś w ciągu 30 dni
    > powiadomić starostę o fakcie nabycia.

    czyli co ?
    ide do wydziału komunikacji i informuje ich ze nabylem to auto w wyniku
    spadku ? czy dostane nowe tablice (i poniose koszty? )

    do chwili gdy kupiec sie nie znajdzie chce tym autem nadal jeździć.

  • 5. Data: 2004-08-21 09:15:59
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Hubertus" <h...@r...wirtualny.dzierzoniow.pl> napisał:

    >OC jest na zmarłą mamę - jest wazne go 15 października 2004
    >- czy faktycznie powinienem je wykupic na siebie od nowa
    Nie, nie musisz skoro polisa została zawarta do 15.10.04 r.

    >informuje ich ze nabylem to auto w wyniku spadku ?
    Dokładnie tak (najlepiej na piśmie za potwierdzeniem).

    >czy dostane nowe tablice (i poniose koszty? )
    Tylko wtedy, gdy zechcesz je "przerejestrować" na własne nazwisko.
    Dodatkowo tablic się nie zmienia, bo jest to ten sam wydział.

    Artur Golański