  • 1. Data: 2004-08-19 19:59:15
    Temat: brak numeru silnika
    Od: "busz" <b...@p...onet.pl>

    pozdrawim i oczywiscie prosze o informacje. kupilem auto od goscia przed
    urzedem celnym , wszystko oplacone etc. jestem dzisiaj w wydz. komunikacji
    a ,tu pobrali pieniadze i dali tylko dow. tymczasowy na 30 dni---dalej nic nie
    rozumiem . ssmochod nie ma nr. silnika i nigdy wcesniej nie mial -z powodu
    braku nr.silnika -nie spelnia tzw, warunkow ustawy ....kobiety w okienku
    posylaja mnie do ministra infrastruktury. Zeby minister wydal jakies
    zezwolenie o tym ze moga sam. zarejestrowac bez numeru silnika.....PROSZE MOZE
    KTOS WCZESNIEJ Z CZYMS TAKIM SIE SPOTKAL. ja mam jechac do ministra z moim
    uzywanym samochodem .az do warszawy TO JAKAS PARANOJA Prosze o rade. busz

  • 2. Data: 2004-08-20 06:15:10
    Temat: Re: brak numeru silnika
    Od: g...@p...onet.pl

    Ja też w moim aucie nie mam nr silnika. Ale to jest wynikiem zaniku wypalanego
    numeru. procedura jest następująca:
    1) do rzeczoznawcy motoryzac. w celu oględzin + zdjęcia (ok 100 zł. +VAT)
    2) wydział komunikacji w celu wypisania świstka, z którym trzeba sie udać do
    autoryzowanego serwisu danej marki
    3) Serwis po kontakcie z bazą danych (około 2 tyg.) sprawdza zgodność danych z
    danymi w dowodzie rej. i danymi fabrycznymi
    4)Jeżeli wszystko jest OK nabija numery lub wstawia tabliczkę znamionową.

    Mam nadzieję, że nic nie przekręciłem
    Pzdr
    grem

  • 3. Data: 2004-08-20 07:14:05
    Od: "Nowocin Norbert" <n...@g...com.pl>

    fabrycznie nie ma numeru?
    jesli tak to nie powinno być żadnego problemu. ja tez nie mam. nie ma go
    też 90% amerykańskich samochodów a trochę ich jeździ po naszych drogach. w
    dowodzie rej. wpisane jest "brak możliwości nabicia"

  • 4. Data: 2004-08-20 08:23:52
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 8/20/2004 9:14 AM, Nowocin Norbert wrote:
> [...]
    > też 90% amerykańskich samochodów a trochę ich jeździ po naszych drogach. w
    > dowodzie rej. wpisane jest "brak możliwości nabicia"

    Mój znajomy też miał coś takiego - ponieważ urzędnik nalegał, poprzedni
    właściciel wpisał numer, jaki znalazł - okazało się, że jest to nr
    katalogowy danej części - znajomy podazał pani w urzędzie fotografię w
    książce serwisowej, kupionej w księgarni z komentarzem: "o widzi pani,
    mój samochód!" - po czym wyjaśnił, na czym rzecz polega i pani łyknęła.
    Nie pamietam niestety, jak formalnie sprawy dalej przebiegały, ale finał
    był pozytywny.

    Pzdr: Catbert

  • 5. Data: 2004-08-20 09:11:27
    Od: "Nowocin Norbert" <n...@g...com.pl>

> [...]
    > samochód!" - po czym wyjaśnił, na czym rzecz polega i pani łyknęła.
    > Nie pamietam niestety, jak formalnie sprawy dalej przebiegały, ale finał

    tylko że to nie działa na zasadzie "pani łyknęła"
    samochody które fabrycznie nie mają numerów silnika moga być zarejestrowane.
    myślę że wystarczy się przejść do salonu np: chryslera i zapytać. każdy
    stojący tam samochód jest zarejestrowany mimo ze nie ma numerów na bloku
    silnika. nie ma też problemów ze sprowadzanymi pojazdami z drugiej ręki
    (jeżdzę takim - mimo że składany w holandii nie ma numerów).
    w pole nr silnika wpisuje się "brak" i po sprawie. pani musi "łyknąć".
    zakładając oczywiście ze w oryginalnych dokumentach tez nie było.

    a tak na marginesie to chyba jest juz pomysł aby w dowodach rej w ogóle nie
    było numerów silnika (w końcu to jest część którą można wymienić, nadwozia
    raczej już nie)

    pozdr.

  • 6. Data: 2004-08-20 09:14:51
    Od: "Nowocin Norbert" <n...@g...com.pl>

    > (jeżdzę takim - mimo że składany w holandii nie ma numerów).

    małe uzupełnienie. numer jest, ale nie jest numerem silnika w takim sensie
    o jakim mowa. to zwykły numer części lub jakieś inne oznaczenie.

  • 7. Data: 2004-08-20 09:52:31
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    busz <b...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ssmochod nie ma nr. silnika i nigdy wcesniej nie mial -z powodu
    > braku nr.silnika -nie spelnia tzw, warunkow ustawy ....

    Hm, ja nie miałam żadnych problemów z rejestracją, mimo identycznej sytuacji
    (jak ktoś wspomniał, samochody Chryslera nie mają numeru silnika defaultowo).
    Mam w dowodzie rejestracyjnym wpisane "bez numeru" i tyle.

    JoP