  • 1. Data: 2004-08-19 20:19:47
    Temat: Odrzucenie spadku i co dalej
    Od: "Ika" <k...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    Mam następujący ciekawy temat: mąż w trakcie trwania małżeństwa potajemnie
    zaciągał wiele pożyczek fałszując podpis żony.
    Mąż ten następnie umiera sobie pozostawiając babeczkę w kłopocie...
    Zakładamy, że żona odrzuca spadek (tak właśnie zrobiła), bo to same długi.
    Podobnie planują zachować się pozostali spadkobiercy (teściowie, którzy są
    przeciwko synowej).
    Co wtedy stanie się z długami?
    Czy sprawa może ponownie powrócić do nieszczęsnej byłej żony?
    Co się dzieje z długami gdy wszyscy spadkobiercy odrzucają spadek?
    Czy mieszkanie, jakie dziewczyna kupiła przed ślubem (jako panna) jest
    zagrożone (pozostali spadkobiercy żądają części jej mieszkania)?

    Bardzo proszę o wypowiedzenie się w powyższej sprawie.

    Z góry dziękuję i pozdrawiam
    Ika

  • 2. Data: 2004-08-19 20:28:57
    Temat: Re: Odrzucenie spadku i co dalej
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Ika wrote:
> [...]
    > Podobnie planują zachować się pozostali spadkobiercy (teściowie, którzy są

    nie ma dzieci?

    > Co wtedy stanie się z długami?
    > Czy sprawa może ponownie powrócić do nieszczęsnej byłej żony?
    > Co się dzieje z długami gdy wszyscy spadkobiercy odrzucają spadek?

    spadek przypada gminie
    ale czy kwestia fałszywych podpisów została już wyjaśniona?

    > Czy mieszkanie, jakie dziewczyna kupiła przed ślubem (jako panna) jest
    > zagrożone (pozostali spadkobiercy żądają części jej mieszkania)?

    ?

    KG

  • 3. Data: 2004-08-19 20:43:41
    Od: k...@p...onet.pl

    > nie ma dzieci?

    nie ma dzieci

    > spadek przypada gminie
    ale czy gmina przyjmie spadek w sytuacji gdy są to ogromne długi, wyłącznie
    długi?

    > ale czy kwestia fałszywych podpisów została już wyjaśniona?
    nie wiem czy już potwierdzono, że podpisy były fałszywe, dowiem się...

    Dzięki za szybką reakcję
    Ika

  • 4. Data: 2004-08-19 20:48:30
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    k...@p...onet.pl wrote:
    > ale czy gmina przyjmie spadek w sytuacji gdy są to ogromne długi, wyłącznie
    > długi?

    Nie ma wyjścia :)
    Ale gmina przyjmuje spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    KG

  • 5. Data: 2004-08-19 21:01:23
    Od: "ika" <k...@p...onet.pl>

    > Nie ma wyjścia :)
    > Ale gmina przyjmuje spadek z dobrodziejstwem inwentarza.

    Ktoś powiedział mi, że państwo (czyli jak mniemam gmina) może przyjąć ze spadku
    tylko aktywa, bez pasywów.
    Czy to prawda i co wtedy stanie się z długami?

    IKA

  • 6. Data: 2004-08-19 21:52:19
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Ktoś powiedział mi, że państwo (czyli jak mniemam gmina) może
    przyjąć ze spadku
    > tylko aktywa, bez pasywów.

    Przyjęcie spadku z dobrodziejstwem inwentarza oznacza że przyjmuje
    się aktywa i za długi zmarłego odpowiada się tylko do wysokości tych
    aktywów. Inaczej mowiąc nie odpowiada się za długi zmarłego
    własnym - posiadanym wcześniej - majątkiem a jedynie tym co się
    odziedziczyło

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2004-08-20 05:53:10
    Od: Janusz <j...@a...net.pl.nospam.pl>

    On 19 Aug 2004 22:19:47 +0200, Ika wrote:
    > Co się dzieje z długami gdy wszyscy spadkobiercy odrzucają spadek?
    > Czy mieszkanie, jakie dziewczyna kupiła przed ślubem (jako panna) jest
    > zagrożone (pozostali spadkobiercy żądają części jej mieszkania)?

    Nie sadze, zeby mieli prawo do tego mieszkania.
    Kupione przed slubem - czyli wlasnosc dziewczyny. Tak samo ze spadkami
    na rzecz dziewczyny w trakcie malzenstwa - one wtedy tez sa na nia
    i nie wchodza do wspolnoty majatkowej z mezem.

    Co do reszty, to niestety za dlugi z czasu malzenstwa odpowiadaja
    obydwoje malzonkowie (jak nie mieli rozdzielnosci). I o ile wiem
    teksty w stylu : "za dlugi meza nie odpowiadam" nic nie znacza.

    Falszerstwo = przestepstwo - a za to odpowiada tylko maz, bo on je
    popelnil, wiec moze jest szansa sie wybronic.

    Pozdrawiam,
    Janusz

    --
    Szukasz informacji? A moze e-Booka ?
    Przejrzyj oferte i zapisz sie, gratisowe pozycje dla uczestnikow.

  • 8. Data: 2004-08-20 07:31:08
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "ika" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ktoś powiedział mi, że państwo (czyli jak mniemam gmina) może przyjąć ze
    spadku
    > tylko aktywa, bez pasywów.
    > Czy to prawda i co wtedy stanie się z długami?

    Tak jak napisał Ci kam -gmina przejmie spadek z dobrodziejstwem
    inwetnatarza, czyli za długi odpowiadać będzie tylko do wysokości przejętego
    spadku. Jeśli długi go przekraczają dzieje się z nimi to co z każdymi innymi
    długami - jesli nie ma poręczycieli, zastawu, hipotek itp. itd. zabezpieczeń
    to wierzyciele mają problem bo długi są nieściągalne.