    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: na granicy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 9 Sep 2021 17:11:21 +0200

    On Thu, 9 Sep 2021 16:49:56 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > do Spraw Cudzoziemców. Jeśli nie posiada prawa wjazdu na terytorium
    > Polski, może to zrobić za pośrednictwem komendanta placówki Straży
    > Granicznej - podczas kontroli granicznej przy wjeździe na terytorium
    > Polski. Trzecią możliwością jest złożenie wniosku poprzez komendanta
    > oddziału Straży Granicznej, obejmującego swoim terytorialnym zasięgiem
    > działania m.st. Warszawę.
    > Odległa o 11 km od granicy placówka nie jest Szefem Urzędu d/s
    > Cudzoziemców, nie może przeprowadzić kontroli w związku z wjazdem na
    > teren Polski, ani nie obejmuje swoim zasięgiem Warszawy.

    To jakies biuro pomocy.
    A urzednik pisze tak

    https://udsc.gov.pl/uchodzcy-2/uchodzcy/zlozenie-wni
    osku-o-nadanie-statusu-uchodzcy/w-jaki-sposob-zlozyc
    -wniosek-o-nadanie-statusu-uchodzcy/

    Złożenie wniosku o udzielenie ochrony międzynarodowej jest możliwe:

    -w trakcie wjazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej podczas
    kontroli granicznej (należy wówczas poinformować funkcjonariusza
    Straży Granicznej o chęci wystąpienia z wnioskiem uchodźczym),

    -podczas pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (należy
    zgłosić się do dowolnego oddziału lub placówki Straży Granicznej),

    -za pośrednictwem komendanta oddziału lub komendanta placówki Straży
    Granicznej, obejmującego terytorialnym zasięgiem działania siedzibę
    strzeżonego ośrodka strzeżonego, aresztu dla cudzoziemców, aresztu
    śledczego lub zakładu karnego - w przypadku, gdy osoba która chce
    złożyć wniosek udzielenie ochrony międzynarodowej przebywa w ww.
    miejscach detencji.

    W dowolnym oddziale lub placowce. Czyli nawet w Narewkach.

    > Funkcjonariusz na granicy łapiący nielegalnie przekraczającego raczej
    > nie prowadzi odprawy w związku z jego wjazdem. Oczywiście teoretycznie
    > może, ale przyznasz, ze zaczynamy już zahaczać o absurdy.

    Ja wiem, ze policjantom sie kaze mowic, zeby petent zglaszal wszystko
    pod 112, ale SG sie nie dorobila wlasnego telefonu :-)

    > Nie wiem, jaki mają cel. Moze im Żubra chcą pokazać. Założenie jest
    > takie, że zawróceni po prostu omyłkowo przeszli granicę i z formalnego
    > punktu widzenia jej nie przekroczyli. Inaczej musieliby trafić do
    > zakładu karnego jako sprawcy przestępstwa.

    Jakies policyjne myslenie prezentujesz kolejny raz.
    Przekroczyli, ale nie przekroczyli :-P

    Moze jednak zacytuj ustawe :-)

    J.