  • 1. Data: 2004-11-05 09:45:25
    Temat: mieszkanie od developera - umowa
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    Dostałam umowe przedwsepna od developera Nie wiem jak do niej podejsc Może
    jest u jakiś doradca ktory by mi mogl pomoc Umowe przesle w załączniku na
    priv

  • 2. Data: 2004-11-05 10:18:33
    Temat: Re: mieszkanie od developera - umowa
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dostałam umowe przedwsepna od developera Nie wiem jak do niej podejsc

    Umowa taka może być zawarta w dowolnej formie. Jeżeli jednak zignoruje się
    formę aktu notarialnego to można dochodzić tylko odszkodowania a nie można
    dochodzić zawarcia umowy przyrzeczonej. Umowy takie stosowane są w przypadku
    gdy ustanowienie odrębnej własności ma nastąpić w budynku jeszcze nie
    wybudowanym. Proponuję czytać uważnie co się podpisuje a zanim się to zrobić
    sprawdzić wiarygodność developera( pozwolenie na budowę, prawa do gruntu
    etc, ile lat działa na rynku - firm jest obecenie wiele ale nie wszystkie
    postępują fer wobec swoich klientów

    Omen

    &&&MOBILIS IN MOBILI&&&

  • 3. Data: 2004-11-05 10:25:59
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

> [...]
    > jest u jakiś doradca ktory by mi mogl pomoc Umowe przesle w załączniku na

    Za darmo? Porada prawna kosztuje. W stosunku do kwoty wtopionej w
    nietrafiony zakup mieszkania sa to promile.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 4. Data: 2004-11-05 10:36:14
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    ja rozumiem ze za darmo nie ma nic ale moze .......
    A czy umowa przedwstępna jest wiążaca Własciwą podpisuje się dopiero przy
    akcie notarialnym ?

  • 5. Data: 2004-11-05 11:17:24
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > ja rozumiem ze za darmo nie ma nic ale moze .......

    Umowa przedwstepna z deweloperem wymaga szczególnej uwagi prawnika. Moze
    zawierac wiele kruczków niewidocznych dla nieswiadomego nabywcy. Stad wymaga
    troche PRACY FACHOWCA. Nie oczekuj pracy za darmo, a szczególnie od
    prawnika.

  • 6. Data: 2004-11-05 11:22:51
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    a ile taka porada kosztuje
    a zreszta po to chyba sa te grupy

  • 7. Data: 2004-11-05 11:44:58
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Fri, 5 Nov 2004 12:17:24 +0100, Lesio5 <l...@w...pl> napisał:

> [...]
    > wymaga
    > troche PRACY FACHOWCA. Nie oczekuj pracy za darmo, a szczególnie od

    Zwłaszcza, że w swojej praktyce widziałem takie umowy, że po preczytaniu
    ich włos mi się zjeżył na głowie, że ktoś wogóle to podpisał...

    "Nabywca zobowiązuje się do uiszczania kolejnych transzy najpóźniej w
    datach wskazanych w planie finansowania. W wypadku wykonania prac przed
    założonym terminem deweloper wezwie do wpłaty transzy w terminie 14 dni od
    odbioru etapu."

    --
    Falkenstein

  • 8. Data: 2004-11-05 12:04:14
    Od: "aga_agnieszka" <a...@p...onet.pl>

    a spojżał by Pan na moja umowę

  • 9. Data: 2004-11-05 13:38:18
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > a ile taka porada kosztuje
    > a zreszta po to chyba sa te grupy

    Od takiej porady jest prawnik, a nie ta grupa. Chyba ze ktos tu jest
    wolontariuszem.

    Nie jestem prawnikiem, ale swa umowe przeczytalem kilkanascie razy. I
    skonsultowalem ze znajomym prawnikiem watpliwe fragmenty.
    M.in. dlatego moja kara umowna za odstapienie wyniosla nie 10% wartosci
    umowy ale 500 zł.
    Jak nie rozumiesz co w twojej umowie jest napisane IDŹ do prawnika.

  • 10. Data: 2004-11-05 17:14:11
    Od: "Omen" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:opsgzpk80ymg13b0@kura4m98.it-net.pl...
> [...]
    > datach wskazanych w planie finansowania. W wypadku wykonania >prac przed
    > założonym terminem deweloper wezwie do wpłaty transzy w terminie >14 dni

    Niezłe sformułowanko, drżę na myśl co może znajdować się tym planie
    finansowania. Umowy developerskie ściągnięte do nas z USA nie mają w Polsce
    długiej tradycji . Firmy developerskie stosują różne kruczki a nawet
    zabezpieczenie klienta takiej firmy wykonawstwem zastępczym niczego w
    naszych warunkach nie rozwiązuje.

    Omen

    &&&MOBILIS IN MOBILI&&&