  • 1. Data: 2002-01-10 22:43:42
    Temat: mieszkanie komunalne - zameldowanie na pobyt czasowy - oplaty za wode
    Od: "Sqra" <A...@w...pl>

    Witam
    kwestia jest krotka
    w mieszkaniu ktorego glownym najemca jest moja babcia (zameldowana w nim na
    stale, ale w innym mieszkaniu na pobyt czasowy )
    jestem zameldowany ja ( pobyt stały) i to w sumie wszystkio
    od czasu do czasu ktos byl wmeldowywany na pobyt czasowy ......
    administratorem mieszkania jest jakis zaklad budynkow komunalnych , ktory w
    nosi ma to ile osob jest faktycznie zameldowanych i wciaz wytawia rachunki
    za wode tak, jakby mieszkało tu 4 osoby .......
    zastanawiam sie czy maja do tego prawo - tzn czy nie jest ich obowiazkiem
    posiadanie -w porozumieniu z wydzialem ewidencji ludnosci (wszak i to i to
    stanowi jakas dzialke jednego urzedu miejskiego) aktualnej liczby lokatorow

    czy to ja musze informowac ich za kazdym razem ze ktos wlasnie sie
    wymeldowal ( czas jego zameldowania sie skonczyl ) ?
    i jak jest np z babcia zameldowana na stale a mieszkajaca gdzie indziej -
    czy za nia tez tzreba placic za wode ??

    sorka za nie do konca popolskie napisanie tego ale chyba jestem juz spiacy
    :)

    pzdr
    jarek

  • 2. Data: 2002-01-11 09:00:50
    Od: "Krzys" <k...@p...fm>

    Jak ktos nie przebywa stale, to wystarczy zlozyc podanie o nie naliczanie
    oplat za ta osobei juz, a co do reszty to proponuje wsiasc na nich i zapytac
    na jakiej podstawie naliczaja oplaty od tylu osob, zobaczysz co odpowiedza
    :-))
    Krzys

  • 3. Data: 2002-01-12 15:51:04
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Krzys" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > na jakiej podstawie naliczaja oplaty od tylu osob, zobaczysz co odpowiedza

    Odpowiedzą, że mają informację, że w lokalu mieszka tyle osób, a jeśli jest to
    informacja niezgodna z prawdą, to główny lokator jest sam sobie winien, że nie
    poinformował ich o zmianach.
    Skąd niby zarządca ma wiedzieć, ile osób zamieszkuje w lokalu - wróżkę ma
    zatrudnić? Główny najemca powinien dbać o to, żeby zarządca miał bieżące informacje.
    Inna sprawa, że w przypadku wody nie ma żadnego problemu - zużycie co kwartał jest
    rozliczane i nadpłata zaliczana w poczet czynszu dla następnej płatnosci.

    --
    Lejak
    j...@p...onet.p