  • 1. Data: 2005-02-11 08:38:29
    Temat: mieszkanie TBS
    Od: mamado <m...@g...pl>

    Witam,
    Pewna osoba zaoferowala mi dzisiaj kupno mieszkania (w tzw TBS) za 30%
    jesgo wartosci.
    Mam pytanie czy jest to zgodne z prawem...
    Cos mi w tej calej sytuacji nie pasuje.

    Pozdrawiam.
    --
    mamado(gg:349135)

  • 2. Data: 2005-02-11 10:38:47
    Temat: Re: mieszkanie TBS
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "mamado" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > Pewna osoba zaoferowala mi dzisiaj kupno mieszkania (w tzw TBS) za 30%
    > jesgo wartosci.

    To jest normale. Znajdz sobie w sieci regulamin TBS-ów - trzeba wpłacić 30%
    wartosci, aby sie wprowadzic, a reszte spłacasz w czynszu - ok 800 zł
    miesiecznie. Generalnie TBS-y to nabijanie w butelke. Widać, ze ktos to
    spostrzegł i postanowił pozbyc sie mieszkania.

    Pozdr

    cherokee

  • 3. Data: 2005-02-14 07:08:18
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > miesiecznie. Generalnie TBS-y to nabijanie w butelke. Widać, ze ktos to
    > spostrzegł i postanowił pozbyc sie mieszkania.

    Co za bzdury wypisujesz.

  • 4. Data: 2005-02-14 08:52:55
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    mamado <m...@g...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Pewna osoba zaoferowala mi dzisiaj kupno mieszkania (w tzw TBS) za 30%
    > jesgo wartosci.

    Mieszkania w TBS-ie nie _kupuje_ się. Może zacznij od dowiedzenia się, co to
    są TBS-y i jak działają?

    JoP

  • 5. Data: 2005-02-14 09:07:24
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 30%
    >
    > Co za bzdury wypisujesz.

    Najprawdziwsza prawda. Poza tym , o ile jeszcze jest to w regulaminach TBS,
    jeśli twoje dochody przekroczą pewien próg, to tracisz prawo do mieszkania.

    pozdr

    cherokee

  • 6. Data: 2005-02-14 10:26:50
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Najprawdziwsza prawda. Poza tym , o ile jeszcze jest to w regulaminach
    TBS,
    > jeśli twoje dochody przekroczą pewien próg, to tracisz prawo do
    mieszkania.

    Srostuję cię :
    Jeśli dochody przekroczą pewien próg, tracisz nie mieszkanie tylko TBS
    zawiera z Tobą aneks o umowy odnośnie wolnej stawki czynszowej, chyba że nie
    zgadzasz się na nową stawke czynszu.

    pzdr
    scorpio

  • 7. Data: 2005-02-14 11:32:05
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    scorpio <s...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zawiera z Tobą aneks o umowy odnośnie wolnej stawki czynszowej, chyba że nie

    Co zależy od dobrej woli zarządu TBS-u, więc jeśli Twoje mieszkanie np.
    podoba się kuzynce prezesa, to w majestacie prawa zaliczysz wylot.

    Nigdy nie zrozumiem ludzi wpłacających jakieś dziesiątki tysięcy złotych,
    żeby móc zostać najemcą i jeszcze spowiadać się z dochodów.

    JoP

  • 8. Data: 2005-02-14 11:36:08
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

> [...]
    > Jeśli dochody przekroczą pewien próg, tracisz nie mieszkanie tylko TBS
    > zawiera z Tobą aneks o umowy odnośnie wolnej stawki czynszowej, chyba że

    No sorry, ale jesli będąc członkiem TBS płacisz 800 zł (stawka wrocławska),
    to po uwolnieniu czynszu będziesz płacić więcej, niż za wynajmowane na
    wolnym rynku!
    To IMHO nie jest normalne.

    pozdr

    cherokee

  • 9. Data: 2005-02-14 11:48:38
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > Co zależy od dobrej woli zarządu TBS-u, więc jeśli Twoje mieszkanie np.
    > podoba się kuzynce prezesa, to w majestacie prawa zaliczysz wylot.

    Nie może zależeć od dobrej woli zarządu. Przepisy inaczej to określaja,
    jeżeli przeczytacz.
    Po drugie, żeby dostac mieszkanie w TBS-ie musisz mieć partycypanta ktory
    wplaci 20 % procent wartosci mieszkania i wskazuje najemce ktory pozostałe
    10 % wplaca w postaci zwrotnej kaucji.
    Powiedzmy, ze jezeli mieszkanie by sie podobalo kuzynce prezesa - to
    wyjasnij mi jak wejdzie w partycypacje? Jezeli np. moim partycypantem jest
    ojciec i nie ma zamiaru sprzedawac umowy ?

    > Nigdy nie zrozumiem ludzi wpłacających jakieś dziesiątki tysięcy złotych,
    > żeby móc zostać najemcą i jeszcze spowiadać się z dochodów.

    Bo to bardzo tanie mieszkania.
    Powiedzmy za 25.000 zl masz 50m2 mieszkanie nowe - okna PCV, podlogi
    terakota, panele szwedzkie itd.
    Na rynku wtornym w spoldzielni co najmniej 1.000 zl/m2 kupisz zdezelowane,
    stare mieszkanie o 50.000 + remont a i tak wartosc bedzie spadac.
    A spowiadac sie z dochodow to raz na rok, chyba ze tBS inaczej zarzadzil.

    pzdr
    scorpio

  • 10. Data: 2005-02-14 11:50:22
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    > No sorry, ale jesli będąc członkiem TBS płacisz 800 zł (stawka
    wrocławska),
    > to po uwolnieniu czynszu będziesz płacić więcej, niż za wynajmowane na
    > wolnym rynku!

    Racja, jezeli tyle sie by placilo, ale nie wierze.
    U nas stawka za czynsz wynosi 6,20 od metra co przy 50 m2 dale ponad 300
    zeta - nie jest to wiec duzo kwota.
    Nie wiem skad wytrzasnales taka sume ? Przeciez te stawki sa uchwalane przez
    Urzedy Miasta.

    pzdr
    scorpio