    From: "scorpio" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: mieszkanie TBS
    Date: Mon, 14 Feb 2005 12:48:38 +0100

    > Co zależy od dobrej woli zarządu TBS-u, więc jeśli Twoje mieszkanie np.
    > podoba się kuzynce prezesa, to w majestacie prawa zaliczysz wylot.

    Nie może zależeć od dobrej woli zarządu. Przepisy inaczej to określaja,
    jeżeli przeczytacz.
    Po drugie, żeby dostac mieszkanie w TBS-ie musisz mieć partycypanta ktory
    wplaci 20 % procent wartosci mieszkania i wskazuje najemce ktory pozostałe
    10 % wplaca w postaci zwrotnej kaucji.
    Powiedzmy, ze jezeli mieszkanie by sie podobalo kuzynce prezesa - to
    wyjasnij mi jak wejdzie w partycypacje? Jezeli np. moim partycypantem jest
    ojciec i nie ma zamiaru sprzedawac umowy ?

    > Nigdy nie zrozumiem ludzi wpłacających jakieś dziesiątki tysięcy złotych,
    > żeby móc zostać najemcą i jeszcze spowiadać się z dochodów.

    Bo to bardzo tanie mieszkania.
    Powiedzmy za 25.000 zl masz 50m2 mieszkanie nowe - okna PCV, podlogi
    terakota, panele szwedzkie itd.
    Na rynku wtornym w spoldzielni co najmniej 1.000 zl/m2 kupisz zdezelowane,
    stare mieszkanie o 50.000 + remont a i tak wartosc bedzie spadac.
    A spowiadac sie z dochodow to raz na rok, chyba ze tBS inaczej zarzadzil.

    pzdr
    scorpio