  • 11. Data: 2005-02-14 12:36:45
    Temat: Re: mieszkanie TBS
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "scorpio" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:cuq3fc$cvh$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Racja, jezeli tyle sie by placilo, ale nie wierze.
    > U nas stawka za czynsz wynosi 6,20 od metra co przy 50 m2 dale ponad 300
    > zeta - nie jest to wiec duzo kwota.
    > Nie wiem skad wytrzasnales taka sume ?
    Po pierwsze jestem kobietą, po drugie znajomi mieszkają w TBS-ie na Psim
    Polu/Wrocław.

    Przeciez te stawki sa uchwalane przez
    > Urzedy Miasta.
    Też sie dziwie,ze takie buble uchwalają.

    pozdr

    cherokee

  • 12. Data: 2005-02-14 13:42:14
    Od: "sdfghs kdks" <g...@g...pl>

    W sumie czynsz w TBSach nie jest duzy, ale ogolnie placi sie wiecej, gdyz
    splacasz te pozostale 70% kosztu mieszkania, zwykle rozlozone na 15,20,lub 25
    lat. Pozniej oplaty sa juz niskie, gdyz placisz tylko czynsz.
    Haczyk jest tu, ze to mieszkanie nie bedzie nigdy twoje, a jak bedziesz go
    sprzedawal to dostaniesz tylko te pierwsze 30%, ktore wplacales na starcie -
    wiec pozostale 70% poszlo sie #$%$^.

  • 13. Data: 2005-02-14 15:18:22
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    scorpio <s...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jezeli np. moim partycypantem jest
    > ojciec i nie ma zamiaru sprzedawac umowy ?

    Jeśli fakt Twojego mieszkania lub nie zależy od tatusia, to jest równie
    fajnie - można nabawić się kłopotów, jak tatuś dostanie Alzheimera i zacznie
    sobie wyobrażać, że podkradasz mu cukier, znajdzie sobie kochankę i będzie
    szukał dla niej lokum, albo wstaw dowolny inny powód waśni rodzinnej.

    > Bo to bardzo tanie mieszkania.

    Tanie w sensie kosztów mieszkania w nich? Ze spłacaniem kosztów TBSowego
    kredytu to nie bardzo. Tanie w ogóle? Płacić 30k PLN za możliwość
    zamieszkania w cudzym mieszkaniu? No chyba by mnie porąbało. Mając tyle forsy
    już można startować do kupowania na kredyt. TBS jest rozwiązaniem dla
    desperados bez zdolności kredytowej.

    > A spowiadac sie z dochodow to raz na rok, chyba ze tBS inaczej zarzadzil.

    Dziękuję bardzo, wystarczy.

    JoP

  • 14. Data: 2005-02-14 16:30:04
    Od: "cherokee" <c...@n...o2.pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > już można startować do kupowania na kredyt. TBS jest rozwiązaniem dla
    > desperados bez zdolności kredytowej.

    Tylko , że ci bez zdolności kredytowej przeważnie i tych 30 tys. nie mają
    skąd wziąć.

    pozdr

    cherokee

  • 15. Data: 2005-02-14 16:57:17
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    scorpio napisał(a):

    > Nie może zależeć od dobrej woli zarządu. Przepisy inaczej to określaja,
    > jeżeli przeczytacz.
    > Po drugie, żeby dostac mieszkanie w TBS-ie musisz mieć partycypanta ktory
    > wplaci 20 % procent wartosci mieszkania i wskazuje najemce ktory pozostałe
    > 10 % wplaca w postaci zwrotnej kaucji.

    Nie musisz miec zadnych partycypantow, wplacasz i mieskzasz, jest juz
    nowa ustawa w tej sprawie. tak czy inaczej to jest wpuszczanie w maliny
    ludzi.

  • 16. Data: 2005-02-14 16:58:48
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    scorpio napisał(a):

> [...]
    > zeta - nie jest to wiec duzo kwota.
    > Nie wiem skad wytrzasnales taka sume ? Przeciez te stawki sa uchwalane przez

    No wlasnie co miasto to inne stawki (czyt. duze miasto duze stawki, male
    miasto male stawki)

  • 17. Data: 2005-02-14 17:00:27
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    sdfghs kdks napisał(a):
> [...]
    > sprzedawal to dostaniesz tylko te pierwsze 30%, ktore wplacales na starcie -

    zawsze mozesz probowac odstapic za odpowiednio wieksza kase niz te 30%
    cesje do prawa mieszkania w tym lokalu (chyba tak to sie nazywa)
    Pozdraiwam
    rajusan

  • 18. Data: 2005-02-14 17:59:28
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    cherokee <c...@n...o2.pl> napisał(a):

    > Tylko , że ci bez zdolności kredytowej przeważnie i tych 30 tys. nie mają
    > skąd wziąć.

    To kto, u licha, mieszka w tych mieszkaniach?

    JoP

  • 19. Data: 2005-02-14 19:39:25
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    Jolanta Pers napisał(a):

    > To kto, u licha, mieszka w tych mieszkaniach?
    >
    > JoP

    lokator-najemca zgodnie z przylugujacym mu prawem za to ze zaplacil 30%
    wartosci miszkania i bedzie splacal przez reszte zycia pozostale 70%
    (kredyt jest na 30-35 lat)
    kiedys o tym myslalem, ale jak sie dopytalem o co w tym chodzi to to
    jest szalenstwo.
    Pozdrawiam!
    rajusan

  • 20. Data: 2005-02-15 08:01:06
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > Haczyk jest tu, ze to mieszkanie nie bedzie nigdy twoje, a jak bedziesz go
    > sprzedawal to dostaniesz tylko te pierwsze 30%, ktore wplacales na

    Po pierwsze lokatorzy nie splacaja 70% wartosci, to lezy w gestii TBS-ow.
    Zawsze w kazdej chwili mozesz zrezygnowac z najmu i tak dostajesz swoje 30%
    + odsetki.

    Po drugie mozna za mniejsza lub wieksza kase odsprzedac partycypacje.

    Po trzecie w przypadku zakupu na pierwotnym rynku mieszkania np. za 150.000
    zeta za 10 lat czy 20 nie odsprzedaz za tyle. I tak stracisz polowe.

    pzdr
    scorpio

    http://www.gazeta.pl/usenet/