  • 1. Data: 2002-10-22 20:03:45
    Temat: mandat od Straży Miejskiej
    Od: "Omo" <M...@f...onet.pl>

    Witam.
    Czy Straż Miejska ma prawo ukarać mnie mandatem za wykroczenie popełnione w
    ruchu drogowym? Konkretnie "zakaz skrętu w prawo, zakaz wjazdu, jazda bez
    dokumentów, art. 92 i 97 KW" - tyle z mandatu. Moja wina ewidentna,
    gapiostwo do kwadratu - przejechałem wjazd na parking, wykonałem nawrót za
    wysepką ze znakiem zakazu w prawo, wjazd na parking niewłaściwym wjazdem
    oznakowanym znakiem zakazu wjazdu w ulicę jednokierunkową, na dodatek
    zapomniałem portfela z dokumentami... Mandat zapłaciłem (nie udało się
    wyżebrać pouczenia). Wykroczenia popełniłem będąc w ruchu, zaparkowany byłem
    już prawidłowo. Strażnicy widzieli moje manewry. Było ciemno, deszcz, zero
    ruchu. Strażnik posiadał uprawnienia do kontroli ruchu drogowego, ale - jak
    wyczytałem - ograniczają się one do naruszenia zakazu ruchu w obu
    kierunkach, zakazu zatrzymywania i parkowania. Czy zatem miał prawo wystawić
    mi mandat za moje przewiny? (nie, żebym czuł się niewinny, tak tylko
    pytam... żal mi tej stówy :) )
    Pozdrawiam - Omo

  • 2. Data: 2002-10-22 20:10:04
    Temat: Re: mandat od Straży Miejskiej
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Omo" <M...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wystawić
    > mi mandat za moje przewiny? (nie, żebym czuł się niewinny, tak tylko

    Miał prawo.Tylko stówa????????

    Leszek

  • 3. Data: 2002-10-22 20:29:10
    Od: "Omo" <M...@f...onet.pl>

    > Miał prawo.Tylko stówa????????
    >

    > Leszek

    To była szalenie ważna stówa, byłem bardzo do niej przywiązany :). A że
    tylko? Stara metoda - uszy po sobie i ugłaskać...
    Omo

  • 4. Data: 2002-10-22 21:04:41
    Od: "Jacek P." <j...@p...fm>

    > Użytkownik "Omo" <M...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
    > byłem
    > jak
    > wystawić
    >

    > Miał prawo.Tylko stówa????????

    Miał prawo! Az stówa???
    Karte wywalilem, to zadzwonili i grzecznie poprosili
    o stawiennictwo. Bylem bardzo mily dla Pani
    i dastalem 20 zl. Hi, hi, hi.

    pzdr.
    Jacek

  • 5. Data: 2002-10-23 05:57:11
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek P." <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Miał prawo! Az stówa???
    > Karte wywalilem,

    O jakiej karcie offtopicznie piszesz?
    Czytaj uważnie:"Konkretnie "zakaz skrętu w prawo, zakaz wjazdu, jazda bez
    dokumentów, art. 92 i 97 KW" - tyle z mandatu. "

    Gdyby to nie była SM a policja to doszedłby koszt holowania auta na parking
    za brak dokumentów.Chociaż powinien na mandacie być jeszcze art.95 KW.

    Leszek

  • 6. Data: 2002-10-23 08:01:56
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek napisa_(a):
    > Gdyby to nie była SM a policja to doszedłby koszt holowania auta na
    parking
    > za brak dokumentów.

    Za co? Samochód był już zaparkowany, a nie zatrzymany w ruchu.

    KG

  • 7. Data: 2002-10-23 08:43:07
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Leszek" <>
    > O jakiej karcie offtopicznie piszesz?
    > Czytaj uważnie:"Konkretnie "zakaz skrętu w prawo, zakaz wjazdu, jazda bez
    > dokumentów, art. 92 i 97 KW" - tyle z mandatu. "

    ja też się z wolna pogubiłem;

    art.92 - formalnie rozumiemiem (niezastosowanie się do znaku/sygnału)
    art. 97 - jakie "inne" (tj. niewymienione w k.w.) przepisy o bezp. lub porządku na
    drogach publicznych naruszył autor pierwszego postu?
    już nie pamiętam (kasuję posty po przeczytaniu).

    > Gdyby to nie była SM a policja to doszedłby koszt holowania auta na parking
    > za brak dokumentów.Chociaż powinien na mandacie być jeszcze art.95 KW.

    gdyby to była policja, bo strażnik miejski/gminny
    nie ma prawa nakładać mandatów
    za wykroczenia z art. 95 k.w. (Dz. U. Nr 124, poz. 794) ;

    a w ogóle to sytuacja jest - MSZ- cokolwiek przedziwna:
    wg ww. rozporządzenia strażnik gminnny/miejski
    ma prawo nakładać mandaty także za m.in.
    prowadzenie pojazdu bez wymaganych świateł/
    pozostawienie pojazdu bez wymaganego oświetlenia,
    a jednocześnie strażnik _nie_ ma uprawnień
    do dokonywania w takiej sytuacji czynności
    z zakresu kontroli ruchu drogowego (tj. zatrzymania
    pojazdu czy kontroli dokumentów
    wymaganych do kierowania/używania pojazdu).
    Rozp. w sprawie kontroli ruchu drog. (Dz.U. nr 53 z 1999, poz. 563)
    _wyszczególnia_ sytuacje, w których strażnicy gminn./miejs.
    posiadają uprawnienia do takich czynności:
    tylko naruszenie zakazu ruchu w obu kierunkach oraz
    naruszenie przepisów o parkowania i postoju
    (+ruch pieszych/rowerów/motorowerów/poj.zaprz/jazda wierzchem
    oraz pędzenie zwierząt).

    w sutacji niezastosowania się do znaku "zakaz skrętu w..."
    strażnicy , oczywiście, również nie mieli uprawnień
    do zatrzymania pojazdu/kontroli dokumentów.

    pzdr
    gl

  • 8. Data: 2002-10-23 09:33:16
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <

    >strażnik miejski/gminny
    > nie ma prawa nakładać mandatów
    > za wykroczenia z art. 95 k.w. (Dz. U. Nr 124, poz. 794) ;

    sorry, nawet przy "wytnij/wklej" trza myśleć:)
    chodzi o r. 1997

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI
    z dnia 22 września 1997 r.
    w sprawie określenia wykroczeń, za które funkcjonariusze straży gminnych (miejskich)
    upoważnieni są do nakładania grzywien w drodze
    mandatu karnego, oraz zasad i sposobu wydawania upoważnień.
    (Dz. U. Nr 124, poz. 794)

  • 9. Data: 2002-10-23 09:37:38
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Leszek napisa_(a):
> [...]

    "Wykroczenia popełniłem będąc w ruchu, zaparkowany byłem
    już prawidłowo. Strażnicy widzieli moje manewry."

    Czytaj uważnie!(epidemia jakaś???).
    Jak zatrzymując się do kontoli(policyjnej)zaparkujesz to dokumentów mieć nie
    musisz?

    Leszek

  • 10. Data: 2002-10-23 12:26:36
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    Leszek <l...@p...fm> wystukal(a) :

> [...]
    >
    > Czytaj uważnie!(epidemia jakaś???).
    > Jak zatrzymując się do kontoli(policyjnej)zaparkujesz to dokumentów

    Ja zrozumialem inaczej
    chodzi o to, ze zaparkowanego auta nie trzeba odholowac :-)

    --
    Pete
    misiek at bigfoot dot com