  • 1. Data: 2002-10-22 19:10:43
    Temat: Problem ze sprawa spadkowa - dlugie
    Od: "Hatson" <v...@o...pl>

    Witam.Mam taki problem ,ktory wynikl dzieki balaganowi jaki panuje w naszym
    sądownictwie.Moj zmarly wujek ,przepisal mi w testamencie wszystko co mial
    tzn.prakycznie nic ale zeby bylo wszystko wporzadku ,zglosilem sprawe
    spadkowa i zglosilem na nia jego siostre.Odbyla sie rozprawa ,mimo obiekcji
    siostry wujka ,bezdyskusyjnie wszystko przypadlo mnie.

    Tak sie sklada ,ze mojemu wujkowi przysluguje odszkodowanie z trzeciej
    rzeszy i ja jako spadkobierca ,zlozylem wszystkie wymagane dokumenty ,czyli
    postanowienie sadu i wypelnione druki.

    Wszystko pieknie.Kiedys poszedlem do sądu ,wyciagnac jeszcze jakies
    dokumenty i szukalem w ksiedze sygnatury sprawy .Znalazlem ,podaje babce
    numer ,a ta mi mowi ,ze sprawa jeszcze nie jest przeciez rozpatrzona i czego
    ja chce.Okazalo sie ,ze siostra wujka zalozyla druga sprawe jako siostra
    (ktorej normalnie przy braku testamentu przysluguje spadek) nie podajac mnie
    jako spadkobierce.
    Dostalem za nia opieprz ,ze tak sie nie robi ,ze to jest karalne itd.
    Nie wiem dlaczego ja ,no ale ok. Jestem prawie pewien ,ze sprawa sie odbyla
    i siostra wujka dostala drugie orzeczenie sadu w tej sprawie na swoja
    korzysc.Wiem ,ze wyslala tez do fundacji polsko niemieckiej papiery.

    Poradzcie co mam zrobic ? Nie moge przeciez isc do sądu i rzadac ,zeby
    pokazali mi akta tej drugiej sprawy ,czy cos ?
    Nie chodzi mi juz o to ,ze ciotka zgarnie kase z trzeciej rzeszy ale wkrzylo
    mnie to na maxa.

    pozdrawiam

    Hatson

  • 2. Data: 2002-10-22 20:10:30
    Temat: Re: Problem ze sprawa spadkowa - dlugie
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Hatson napisa_(a):

> [...]
    > pokazali mi akta tej drugiej sprawy ,czy cos ?
    > Nie chodzi mi juz o to ,ze ciotka zgarnie kase z trzeciej rzeszy ale wkrzylo

    Rozumiem, że chodzi o nabycie spadku.
    Możesz iść do sądu i żądać udostępnienia akt sprawy wniesionej przez
    ciotkę (zgodę powinien wydać przewodniczący, jeśli usprawiedliwisz taką
    potrzebę (a raczej nie ma wątpliwości, że tak jest) - art.525 kpc), Jako
    zainteresowany (spadkobierca testamentowy) możesz zażądać wznowienia
    postępowania, jeśli to nastąpi, a powinno, będziesz mógł uczestniczyć w
    postępowaniu wniosek ciotki zostanie odrzucony.
    A karalność - jeśli chcesz, możesz złożyć doniesienie o popełnieniu
    przestępstwa.

    KG

  • 3. Data: 2002-10-22 20:22:19
    Temat: Odp: Problem ze sprawa spadkowa - dlugie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...
    Hatson napisa_(a):

> [...]

    ciotkę (zgodę powinien wydać przewodniczący, jeśli usprawiedliwisz taką
    potrzebę (a raczej nie ma wątpliwości, że tak jest) - art.525 kpc),

    czy napewno nie ma wątpliwości co do udostępnienia akt osobie,która nie jest
    w tej konkretnej sprawie stroną?

    Sandra

  • 4. Data: 2002-10-22 20:41:02
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
> [...]
    > potrzebę (a raczej nie ma wątpliwości, że tak jest) - art.525 kpc),
    >
    > czy napewno nie ma wątpliwości co do udostępnienia akt osobie,która nie jest

    "Akta sprawy dostępne są uczestnikom postępowania oraz za zezwoleniem
    przewodniczącego dla każdego kto potrzebę przejrzenia dostatecznie
    usprawiedliwi"
    Uważasz, że posiadanie, zapewne prawomocnego, postanowienia o nabyciu
    spadku po tej samej osobie nie jest podstawą do przejrzenia akt w
    kolejnym postępowaniu toczącym się w tej samej sprawie?

    A jeśli sprawa jeszcze się nie zakończyła lub postanowienie się nie
    uprawomocniło nasz spadkobierca może zgłosić swój udział w sprawie - np.
    przez wniesienie apelacji - czyż nie?

    KG

  • 5. Data: 2002-10-22 21:25:13
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

[...]

    po zgłoszeniu swojego udziału w sprawie owszem tak :-)

    A jeśli sprawa jeszcze się nie zakończyła lub postanowienie się nie
    uprawomocniło nasz spadkobierca może zgłosić swój udział w sprawie - np.
    przez wniesienie apelacji - czyż nie?

    oczywiście :-)

    Sandra

  • 6. Data: 2002-10-22 21:42:29
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
> [...]
    > kolejnym postępowaniu toczącym się w tej samej sprawie?
    >
    > po zgłoszeniu swojego udziału w sprawie owszem tak :-)

    A przed nie?
    Po zgłoszeniu to już nie ma dyskusji na temat udostępnienia i
    usprawiedliwiania takiej potrzeby, tylko trzeba to zrobić.

    KG

  • 7. Data: 2002-10-22 21:53:18
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych

    A przed nie?

    a przed to pod znakiem ???
    są dokładnie wyszczególnione w przepisach osoby,instytucje, którym bez
    szemrania wolno udostępnić akta bądź nawet wypożyczyć...więc uważam,że nie
    odważyłabym się napisać,że w tej konkretnej nawet sprawie , nie będac jej
    uczestnikiem dostane zgode tylko dlatego,że bylo wczesniej przeprowadzone
    postepowanie dot. tej samej kwestii...

    Po zgłoszeniu to już nie ma dyskusji na temat udostępnienia i
    usprawiedliwiania takiej potrzeby, tylko trzeba to zrobić.

    ale dopuszczenie do sprawy jest własnie tym czynnikiem,który zezwala mi na
    przegladanie akt

    Sandra

  • 8. Data: 2002-10-22 21:58:45
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > A przed nie?
    >
    > a przed to pod znakiem ???
    > są dokładnie wyszczególnione w przepisach osoby,instytucje, którym bez
    > szemrania wolno udostępnić akta bądź nawet wypożyczyć...

    W jakich przepisach? Bo o dokładności tego co jest w kpc to trudno
    mówić...

> [...]
    > usprawiedliwiania takiej potrzeby, tylko trzeba to zrobić.
    >
    > ale dopuszczenie do sprawy jest własnie tym czynnikiem,który zezwala mi na

    Ale chodzi właśnie o dopuszczenie osoby, która uczestnikiem nie jest,
    gdy uzasadni swoje żądanie. To kwestia ocenna, ale w tej sprawie
    powiedziałbym, że jest ono jak najbardziej uzasadnione.

    Nie mówiąc o tym, że gdyby w sądzie dokumentacja nie opierała się na
    papierze i długopisie to do rozpatrywania wniosku ciotki nie powinno w
    ogóle dojść...

    KG

  • 9. Data: 2002-10-22 22:15:38
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych > a przed to pod znakiem ???
> [...]
    > szemrania wolno udostępnić akta bądź nawet wypożyczyć...

    W jakich przepisach? Bo o dokładności tego co jest w kpc to trudno

    W Regulaminie węwnętrznym urzędowania sądów powszechnych rozd. chyba 7 jak
    sie nie pomyliłam :-)

    Ale chodzi właśnie o dopuszczenie osoby, która uczestnikiem nie jest,

    po uwzglednieniu wniosku nie ma sprawy :-)

    gdy uzasadni swoje żądanie. To kwestia ocenna, ale w tej sprawie
    powiedziałbym, że jest ono jak najbardziej uzasadnione.

    zgodze sie ,ze w tym konkretnym przypadku jest to uzasadnione.

    Nie mówiąc o tym, że gdyby w sądzie dokumentacja nie opierała się na
    papierze i długopisie to do rozpatrywania wniosku ciotki nie powinno w
    ogóle dojść...

    Każda sprawa zasadna czy nie,. podlega rozpoznaniu:-)

    Sandra

  • 10. Data: 2002-10-22 22:48:26
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Sandra napisa_(a):
    > W Regulaminie węwnętrznym urzędowania sądów powszechnych rozd. chyba 7 jak
    > sie nie pomyliłam :-)

    regulamin jako podstawa odmowy... a jak to się ma do konstytucji?

> [...]
    > ogóle dojść...
    >
    > Każda sprawa zasadna czy nie,. podlega rozpoznaniu:-)

    Które powinno się skończyć na szybkim odrzuceniu...
    Ale się czepiasz? ;)

    KG