  • 1. Data: 2002-10-22 19:13:18
    Temat: Slub
    Od: "Włodek" <k...@i...pl>

    Pilne !!!!!!
    Witam .
    Mam pytanie czy urzędnik stanu cywilnego może udzielić ślubu w szpitalu
    osobie po udarze muzgu, która nie jest w pełni świadoma swojego zachowania?
    Błagom o odp: lub link do jakiejś strony
    Włodek załamany

  • 2. Data: 2002-10-22 20:07:16
    Temat: Re: Slub
    Od: "evic" <e...@g...pl>

    Skoro słowa przyrzeczenia małżeńskiego brzmią: "ŚWIADOM/a/y praw i
    obowiązków...", to logiczne się wydaje, że raczej nie... Oświadczenie
    składane przed urzędnikiem SC ze swej definicji wyklucza złożenie go w
    stanie nieświadomości.

    Nie jestem prawnikiem, tyle podpowiada logika. Nie możesz zwyczajnie zapytać
    w pierwszym lepszym USC?

    Pozdrowienia
    E.

  • 3. Data: 2002-10-22 20:09:53
    Temat: Odp: Slub
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Włodek <k...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ap47r4$5qb$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > osobie po udarze muzgu, która nie jest w pełni świadoma swojego
    zachowania?
    > Błagom o odp: lub link do jakiejś strony

    Przepisy k.r.o nie wykluczają takiej ewentualności w sytuacjach wyjątkowych
    ale tu raczej zastanowiłabym się nad tym czy USC może udzielić takiego ślubu
    z osobą nie w pełni świadomą art. 9 k.r.o wyraźnie inf. ,ze w wyjątkowych
    wypadach jednak obie strony są zobowiązane do złożenia oświadczenia / a tym
    samym muszą być w pełni świadome/ następnie polecam następne art. k.r.o
    informujące kiedy nie można zawrzeć związku małżeńskiego...

    Sandra

  • 4. Data: 2002-10-22 20:27:27
    Od: "Włodek" <k...@i...pl>

    Serdeczne dzięki. jeżeli jeszcze ktoś może coś podpowiedzieć proszę
    Włodek
    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ap4b3d$lf1$...@a...dialog.net.pl...