  • 41. Data: 2011-05-29 08:10:21
    Temat: Re: małżeństwa osób chorych psychicznie
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 May 2011 22:57:38 +0200, Maruda napisał(a):

    > Postempacka Europa wynaturza małżeństwo zaprzeczając jego istocie, a na
    > "wolne miejsce" wchodzą poligamiczni i mnożący-się-jak-króliki muzułmanie.

    ...i pedały z adoptowanymi dzieciakami.
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 42. Data: 2011-05-29 08:38:27
    Od: "amk" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Maruda" <m...@n...com> napisał w wiadomości grup
> [...]
    .pl...

    > ... a więc, konsekwentnie, przestać ich karać za czyny popełnione w tymże
    > stanie?
    > Brawo!
    > Jako nieregularnie praktykujący alkoholik zdecydowanie jestem za.

    Jest pewna analogia, z tą chwilową niepoczytalnością, że alkoholik świadomie
    wprowadził się w stan, w którym nie odpowiada za swoje czyny, natomiast
    chory psychicznie nie odpowiada za pojawienie się psychozy - nie ma zupełnie
    na to wpływu. Także psychicznie chorych nie karać, alkoholików - karać.

    > A głosować, oczywiście, chorzy psychicznie mają pełne prawo. Efekty widać.
    > Chwilami nawet można by sądzić, że głosowali wyłącznie chorzy psychicznie.

    A to już zbyt duże uproszczenie.

    AK

  • 43. Data: 2011-05-29 08:57:09
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Zależy w jakim stopniu. Poza tym, jak to badać?

    Dobre pytanie. Skoro prawo nie pozwala na zawarcie małżeństwa przez
    upośledzonych to zaświadczenie lekarskie powinno być wymaganym
    dokumentem podobnie jak jest np. przy ubieganiu się o prawo jazdy. Na
    razie sprawa polega wyłącznie na spotrzegawczości i ocenie urzednika.

    Pomysł wart rozważenia.

  • 44. Data: 2011-05-29 09:00:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "amk" <a...@o...pl> napisał

> [...]
    > czyny, natomiast chory psychicznie nie odpowiada za pojawienie się
    > psychozy - nie ma zupełnie na to wpływu. Także psychicznie chorych

    I w zasadzie już tak jest. Tylko jeszcze należałoby chorym psychicznie
    odebrać prawa wyborcze (a byc może i inne).

  • 45. Data: 2011-05-29 09:18:13
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Chciałbym zwrócić uwagę, że dyskutanci skupili się na wzajemnym
    wspieraniu swego przekonania o słuszności zakazywania "czubkom",
    a nikt (poza Przemysławem Śmiejkiem) nie zastanowił się, kto to
    właściwie jest ten "czubek", który musi pytać sędziego o zgodę na ślub.

    Czy jak pójdę do psychiatry, on zdiagnozuje depresję, przepisze tabletki
    i da 2 tygodnie zwolnienia - to już? Istnieje całe multum zaburzeń i chorób
    psychicznych; część z nich co najwyżej utrudnia funkcjonowanie,
    podobnie jak dolegliwości nie-psychiczne. Nawet zdiagnozowanie poważnej
    choroby psychicznej nie oznacza, że dana osoba nie może "normalnie"
    funkcjonować (lekki przebieg choroby, dobra reakcja na leki, itd.). Jest to
    sprawa wybitnie indywidualna.

    A zatem, kiedy i w jaki sposób następuje przekroczenie granicy: nie musi
    pytać sądu/musi? Czy to jest "bilet w jedną stronę", czy też można wrócić
    do grona "normalnych"? A co z odwołaniem się od w.w decyzji? Boć
    istnieje cały wachlarz powodów, dla których można chcieć człowieka
    "wykończyć", robiąc z niego wariata (rodzinne, polityczne, biznesowe, ...)
    i przekupując w tym celu pana doktora. Albo pan doktor może się pomylić.

    Więc do zakazywania bym się tak nie rwał, zwłaszcza jeżeli odpowiedzi
    na powyższe pytania rodziłyby jakieś wątpliwości.

  • 46. Data: 2011-05-29 09:56:45
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 09:06:50 +0200, Maruda napisał(a):

    > A głosować, oczywiście, chorzy psychicznie mają pełne prawo. Efekty
    > widać. Chwilami nawet można by sądzić, że głosowali wyłącznie chorzy
    > psychicznie.

    Ja sądzę!

  • 47. Data: 2011-05-29 09:58:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 10:38:27 +0200, amk napisał(a):

> [...]
    > na to wpływu. Także psychicznie chorych nie karać, alkoholików - karać.

    Skoro psychicznie chorych się nie karze (i nie zamierza), to coś za coś -
    brak kary pociąga za sobą brak pewnych praw. Nie można być w pełni praw i
    być w pełni bezkarnym!

  • 48. Data: 2011-05-29 10:07:57
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 00:14:19 +0200, JK napisał(a):
    /.../

    > Czy ja czegoś nie rozumiem czy ty przytaczasz argumenty z czapy?
    > Pytałeś o dzieci par będących razem 10 lat. Gdzie jest to 10 lat (w
    > ogóle jakikolwiek staż) w twoim cytacie? Masz problem z angielskim? :-P

    Dla tzw. par trzeba tez wziąć wskaźnik "rozwodów".

  • 49. Data: 2011-05-29 10:21:14
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 29 May 2011 10:57:09 +0200, Alek napisał(a):

> [...]
    > dokumentem podobnie jak jest np. przy ubieganiu się o prawo jazdy. Na
    > razie sprawa polega wyłącznie na spotrzegawczości i ocenie urzednika.

    Narkomanom też bym zakazała. I kierowcom, którym udowodniono jazdę po
    pijanemu. Serio.

  • 50. Data: 2011-05-29 10:23:11
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl> napisał

> [...]
    > ślub.
    >
    > Czy jak pójdę do psychiatry, on zdiagnozuje depresję, przepisze

    Wygląda na to, że tak. W krio jest tak: "Nie może zawrzeć małżeństwa
    osoba dotknięta chorobą psychiczną albo niedorozwojem umysłowym."

    I podlega indywidualnej ocenie sądu.