  • 11. Data: 2005-08-04 22:40:55
    Temat: Re: lista absolwentow pytanie..
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    04.08.2005 # 23:22:27, budweiser napisał:

    > to bylo tak dawno temu ze jeszcze stron www nie bylo ;)
    > wiec chce sie dowiedziec czy maja prawo cos takiego robic
    > i jaka ustawa im to zabrania

    Nie maja prawa, jesli nie podpisales zgody. Zabrania im
    ustawa o ochronie danych osobowych (z dnia 29.08.1997?). Jesli sie
    pomylilem, to przepraszam, ale jest juz troche pozno, a mi niezbyt
    chce sie upewniac co do szczegolow ;). Polecam www.abc.com.pl.
    --
    pozdrawiam

  • 12. Data: 2005-08-04 22:49:43
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > a mozesz podac jaka to ustawa zebym wiedzial od czego zaczac :)

    W sumie zaczac trzeba od ochrony danych osobowych i giodo.

    MAŁYMI LITERKAMI ;)
    --
    Krzysiek, Krakow

  • 13. Data: 2005-08-04 22:51:04
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > wyraziles zgode na uzywanie(publikacje) danych to sorry

    Mozna tą zgodę cofnac i firma musi to zrobic, o ile to nie jest
    sprzeczne z innymi ustawami.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 14. Data: 2005-08-04 23:07:12
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dctus5$3jc$1@inews.gazeta.pl budweiser
    <budweiser/wytnij@konto./wytnij/pl> pisze:

    > Witam czy szkola moze na swojej stronie www dac liste absolwentow czyli
    > imie nazwisko i adres zamieszkania ? czy ten adres to juz nie za wiele ?
    Jeśli nie ma jednoznacznej zgody (wyrażonej w postaci dokumentu mającego
    wagę oświadczenia woli) to jest to niedozwolone (imię, nazwisko i adres to
    dane wystarczające do identyfikacji osoby). Ale naruszenie zapisów ustawy o
    ochronie danych osobowych nie jest ścigane z urzędu.

    Jotte

  • 15. Data: 2005-08-05 00:22:43
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    budweiser wrote:

    > to bylo tak dawno temu ze jeszcze stron www nie bylo ;)
    > wiec chce sie dowiedziec czy maja prawo cos takiego robic
    > i jaka ustawa im to zabrania

    Ustawa o ochornie danych osobowych.
    Jeżeli nie wyraziłeś zgody na publikację twoich danych na stronie
    internetowej, to nie mogą ich tam umieścich.
    Samo imię i nazwisko tak, bo to cie nie identyfikuje jednoznacznie.
    Dane z adresm już tak.

  • 16. Data: 2005-08-05 08:10:46
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

    > Mozna tą zgodę cofnac i firma musi to zrobic, o ile to nie jest
    > sprzeczne z innymi ustawami.

    ale czy w ustawie nie ma zapisu ze mozna wyrazic zgode na przetwarzanie i
    udostepnianie danych?

    P.