  • 1. Data: 2004-01-26 22:49:46
    Temat: list i jego pozadana zawartosc
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

    Czekam na pewien list polecony. List ma zawierac wazne dla mnie informacje,
    ktorych dostarczenie mi jest przedmiotem pewnej umowy. Mam jednak podstawy
    sadzic, ze druga strona moze chciac mnie wykiwac i przeslac w liscie np.
    pusta kartke badz cos zupelnie innego a potem ewentualnie przed sadem miec
    dowod, ze informacje wyslali w postaci potiwerdzenia nadania listu. Jak moge
    sie zabezpieczyc przed taka sytuacja ? Wystarczy otworzyc list przy
    swiadkach, ktorzy w razie czego potwierdza jak bylo ? Moze przy pracownikach
    poczty, choc watpie, zeby sie na to zgodzili.

    Pozdrawiam,
    ABS

  • 2. Data: 2004-01-26 23:29:20
    Temat: Re: list i jego pozadana zawartosc
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "abs" <a...@a...net.pl> napisał w wiadomości

    100% pewność, to otworzyć przy notariuszu. Spora pewność, to kilku
    świadków.

  • 3. Data: 2004-01-27 09:04:29
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    "abs" <a...@a...net.pl> wrote in message
> [...]
    > swiadkach, ktorzy w razie czego potwierdza jak bylo ? Moze przy
    pracownikach
    > poczty, choc watpie, zeby sie na to zgodzili.

    Paczke mozna otwierac komisyjnie na poczcie, moze listy polecone tez? Ale w
    takiej sytuacji nie mozna odebrac od listonosza tylko na poczcie. Nie wiem
    czy sie za to cos placi....

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 4. Data: 2004-01-27 12:05:02
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Joanna" napisał:

    | Paczke mozna otwierac komisyjnie na poczcie, moze listy polecone tez? Ale
    | takiej sytuacji nie mozna odebrac od listonosza tylko na poczcie. Nie wiem
    | czy sie za to cos placi....

    Ale wcale nie o to chodzi :)
    Poczta nie potwierdza tego, co znajduje się w korespondencji,
    komisyjne otwarcie ma na celu stwierdzenie, czy nie nastąpił ubytek
    zawartości
    lub uszkodzenie przesyłki.

    Pozdr.,

  • 5. Data: 2004-01-27 13:42:02
    Od: "Joanna" <y...@p...onet.pl>

    "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Poczta nie potwierdza tego, co znajduje się w korespondencji,
    > komisyjne otwarcie ma na celu stwierdzenie, czy nie nastąpił ubytek

    A nie mozna w takiej sytuacji spisac, ze nastapil ubytek? Bo mialo byc to
    czy tamto, a byla pusta kartka?

    Nigdy tego nie robilam, ale jak kiedys mialam watpliwosci i chcialam
    otwprzyc przy listonoszu zanim zaplace (za pobraniem) to listonosz
    powiedzial, ze on nie moze, ale jak chce to da awizo i mozna komisyjnie
    otworzyc na poczcie.

    Pozdrawiam,
    Joanna

  • 6. Data: 2004-01-27 14:29:29
    Od: "Jarosław Łysio" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Joanna" napisał:

> [...]
    | otwprzyc przy listonoszu zanim zaplace (za pobraniem) to listonosz
    | powiedzial, ze on nie moze, ale jak chce to da awizo i mozna komisyjnie

    Przed uiszczeniem wszelkich należności ciażących na przesyłce (a więc także
    pobrania) otwarcie przesyłki nie jest możliwe.
    Gdyby natomiast po komisyjnym otwarciu okazało się, że w przesyłce nie ma
    tego czego się adresat spodziwał, lecz jest coś innego - nie można odmówić
    przyjęcia przesyłki, nie można żądać od Poczty zwrotu uiszczonej kwoty
    pobrania.

    Pozdr.,

  • 7. Data: 2004-01-27 23:08:14
    Od: "abs" <a...@a...net.pl>

    Joanna wrote:
    > A nie mozna w takiej sytuacji spisac, ze nastapil ubytek? Bo mialo
    > byc to czy tamto, a byla pusta kartka?

    Problem jest jeszcze w tym, ze moze byc karta nie pusta ale zapisana
    informacjami ktore nie sa tymi o ktorych traktuje umowa. I co tu poczac...
    Pozdr,
    ABS