  • 1. Data: 2004-01-26 22:44:25
    Temat: Prawne pojęcie czynu zabronionego.
    Od: Andrzej<m...@i...pl>

    Proszę o prawne sformułowanie pojęcia "czynu zabronionego', jakie
    muszą zaistnieć czy być spełnione warunki itd. gdyż prokuratura
    umorzyła postępowanie przeciw przestępcy ze wzglądu na brak
    znamion czynu zabronionego tego osobnika. Będę wdzięczny za
    informacje, które pomogą mi podjąć walkę o sprawiedliwość i
    przestrzeganie prawa.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-26 22:55:06
    Temat: Re: Prawne pojęcie czynu zabronionego.
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Andrzej wrote:
> [...]
    > umorzyła postępowanie przeciw przestępcy ze wzglądu na brak
    > znamion czynu zabronionego tego osobnika.

    czyn wypełniający znamiona określone w ustawie karnej, czyli
    wypełniający opis któregoś z przestępstw

    KG

  • 3. Data: 2004-01-26 23:33:32
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Andrzej" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    Musisz opisać czyn. Inaczej nie potrafię Ci pomóc. Mamy całe mnóstwo
    czynów zabronionych opisanych w różnych ustawach.

    Jeśli nie chcesz podawać na forum opisu zdarzenia, to spróbuj sam. Zbiór
    wszystkich (najprawdopodobniej) przestępstw i wykroczeń możesz sobie
    pobrać z mojej strony http://republika.pl/roberttomasik/ . No i musisz
    dopasowywać przedmiotowe zdarzenie do jakiegokolwiek czynu zabronionego.
    po za tym pamiętaj, że poza poszczególnymi artykułami są jeszcze zawarte
    na samym początku kodeksu karnego ogólne przesłanki.