  • 1. Data: 2004-01-26 20:11:02
    Temat: gwarancja a waga
    Od: "tolo" <a...@o...pl>

    Witam.
    Mam mały zgryz. Kupiona lodówka w firmie X popsła się. To się zdarza nie
    tragedia. Przyjechał serwis naprawił. Ok. NIestety tylko przez parę miesięcy.
    Znów padło. Decyzja serwisu wymiana. I tu zaczęly się schody. Firma, która
    sprzedała mi sprzęt w trakcie rozmowy ze mną była uprzejma i urocza. Większą
    Pan chce OK, Wniesienie i zniesienie - ależ bez problemu gratis , no bo to
    reklamacjia. Niby OK, ale... . Jak już żona wybrała (jedynie godzina)
    zapłaciłem (dopłata wartosci 50% pierwotnej ceny lodówki - a co mnie tam niech
    ma sprzedawca za godzinne ganianie z moją żoną) i upsss. Słyszę my przyjedziemy
    dziś może jutro, ale trzeba znieść stary sprzęt i wnieść nowy. I tu mnie
    zatkało. Pytam się jak wnieść i znieść jak to reklamacja. Słyszę, że my nie
    swiadczymy takich usług. Zbaraniałem. Nie dość, że miesiąc jestem bez lodówki
    to jeszcze mam dzwigać coś co już raz dzwigałem. Nie piszę tu wszystkiego bo
    nie chcę przynudzać . Natomiast pilnie poszukuję odpowiednich przepisów.
    Gwarancja jest już poza rękojmią minęło ok 16 miesięcy od zakupu więc
    Rozporządzenie Rady Ministrów z dn 30 maja 1995 roku nie bardzo , a może
    jednak ?? Szukam Pomocy
    Z góry dziękuję

    Pozdrawiam Tolo

  • 2. Data: 2004-01-27 01:35:29
    Temat: Re: gwarancja a waga
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <5...@n...onet.pl>, tolo wrote:
> [...]
    > nie chcę przynudzać . Natomiast pilnie poszukuję odpowiednich przepisów.
    > Gwarancja jest już poza rękojmią minęło ok 16 miesięcy od zakupu więc

    Na jakiej podstawie zgodzono sie aby wymienic lodowke? Gwarancja byla
    dluzsza niz 1 rok? Jeśli tak, to według Kodeksu Cywilnego który wtedy
    obowiązywał:

    Art. 580.
    § 1. Kto wykonuje uprawnienia wynikające z gwarancji, powinien
    dostarczyć rzecz na koszt gwaranta do miejsca wskazanego w gwarancji lub
    do miejsca, w którym rzecz została wydana przy udzieleniu gwarancji, chyba
    że z okoliczności wynika, iż wada powinna być usunięta w miejscu, w którym
    rzecz znajdowała się w chwili ujawnienia wady.
    § 2. Gwarant jest obowiązany wykonać obowiązki wynikające z gwarancji w
    odpowiednim terminie i dostarczyć uprawnionemu z gwarancji rzecz na swój
    koszt do miejsca wskazanego w paragrafie poprzedzającym.

    Słowem, z powyższego wynika że możesz nająć odpowiednich dzwigaczy a
    kosztami obciążyć gwaranta.

    --
    Marcin