  • 11. Data: 2004-10-18 18:32:10
    Temat: Re: linie papilarne
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Arek "arkadoo" wrote:
    [...]
    >+ Mnie interesuje sytuacja po zostawieniu odcisków palców :]

    He he :)
    IMHO to zależy NA CZYM.
    Łapałeś za obiektyw fotoaparatu czy jak ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 12. Data: 2004-10-18 18:35:49
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com>

    > mozna zedrzec naskorek tak mocno by po zagojeniu pozostala blizna w
    postaci
    > zgrubionego naskorka.
    >
    > Aby usunac z powierzchni, wystarczy przetrzec, to je wystarczajaco
    rozmarze

    > niepowtarzalne linie papilarnme sa tez na stopach :) ale malo kto o tym
    wie
    > :) dlatego nei biegaj na bosaka :D

    Oprócz stóp mozna poznać także po uchu (odcisku) :)

  • 13. Data: 2004-10-18 18:49:39
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

    >  Takie same jak poprzednio?
    >
    > L.

    W DNA jest zapisany wzór. Będą takie same. Żeby nie wróciły trzeba uszkodzić
    skórę tak żeby jej nie było. Ale zagojona rana też będzie niepowtarzalna. Tomek

  • 14. Data: 2004-10-18 18:50:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek "arkadoo"" <a...@r...com> napisał w
    wiadomości news:cl0d2k$okk$1@nemesis.news.tpi.pl...

    To zależy z jakiego podłoża i jak trwale. ma nie być widać gołym okiem, czy
    nie dać się zabezpieczyć przez technika kryminalistyki. No sprecyzuj, czy
    chcesz usuwać odciski czy odbitki. Dla ułatwienia - bo to nie upierdliwość z
    mojej strony, to odbitki pozostają na materiałach plastycznych. Plastelina
    na przykład.

    Po za tym ważne jest, czy zostawiający te odbitki miał czyste rączki. Jak
    miał czyste, to odbitki są po prostu warstewką tłuszczu w uproszczeniu. Wiec
    każdy środek usuwający tłuszcz, a nie niszczący równocześnie podłoża
    wystarczy. Jak miał ręce brudne z krwi lub farby, to postępujesz jak z
    plamami tych środków.

    Natomiast, jeśli Ci chodziło o usunięcie wzoru linii papilarnych z palców,
    to trwałego sposobu z tego co wiem nie ma. No chyba, ze odcięcie palców.
    Służby specjalne używają w tym celu kremu - o ile się nie mylę opartego na
    silikonie. Ale to raczej tajne technologie.

  • 15. Data: 2004-10-18 19:29:38
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arek "arkadoo"" <a...@r...com> napisał w
    wiadomości news:cl0d2k$okk$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > czym usunąć odciski papilarne - spirytusem, czy normalnym płynem do
    > naczyń ? Z góry dziękuje za odpowiedź.

    Siekierą. Razem z palcami

    --
    "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    Pozdrawiam: Sonn

  • 16. Data: 2004-10-18 20:04:20
    Od: "Rodrig Falkenstein" <r...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Oct 2004 20:35:49 +0200, Arek "arkadoo"
    <a...@r...com> napisał:

    > postaci

    > rozmarze

    > wie
    >
    > Oprócz stóp mozna poznaae tak?e po uchu (odcisku) :)

    a takze po wargach

    --
    Falkenstein

  • 17. Data: 2004-10-18 20:34:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek "arkadoo"" <a...@r...com> napisał w
    wiadomości news:cl12ku$pap$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Oprócz stóp mozna poznać także po uchu (odcisku) :)

    Wargach

  • 18. Data: 2004-10-18 20:43:57
    Od: "Arek \"arkadoo\"" <a...@r...com>

> [...]
    > Służby specjalne używają w tym celu kremu - o ile się nie mylę opartego na
    > silikonie. Ale to raczej tajne technologie.

    Zabezpieczyć się przed techniką kryminalistyki. Tzn. jak rozumiem zwykły
    odtłuszczacz, np. płyn do mycia naczyń wystarczy?

  • 19. Data: 2004-10-18 21:07:26
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Arek "arkadoo"" <a...@r...com> napisał w
    wiadomości news:cl1a59$2m0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Zabezpieczyć się przed techniką kryminalistyki. Tzn. jak rozumiem zwykły
    > odtłuszczacz, np. płyn do mycia naczyń wystarczy?

    Jeśli chcesz zmyć ślady z podłoża. Bo mysie rąk na niewiele się przyda w tym
    wypadku.

  • 20. Data: 2004-10-19 06:20:23
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Hi!!!

    fi5h napisał(a):

    > niepowtarzalne linie papilarnme sa tez na stopach :) ale malo kto o tym wie
    > :) dlatego nei biegaj na bosaka :D

    Nic z tego... Buty nie pomogą :) Niepowtarzalny jest powodbno również
    chód każdego człowieka ipozostawiany ślad. Polacy parę lat temu
    opracowali metodę identyfikacji osoby po pozostawionych odciskach butów.
    Amerykańcy podobno strasznie się tym podjarali. Ale, jak zwykle bywa,
    sprawa ucichła i więcej o tym nie słyszałem :(

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/