  • 1. Data: 2004-10-18 11:53:17
    Temat: Stowarzyszenie
    Od: "Hajenus" <h...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    Pytanie moje brzmi:
    Czy na zebraniu członkow założycieli Stowarzyszenia moze byc wybrany
    zarzad,po czym ów Zarzad zgłasza Stowarzyszenie do rejestracji w KRS?

    Jakie sa konsewkwencje, gdyby okazało sie,że powołanie Stowarzyszenia
    nastąpiło niezgodnie z Prawem?

    Stowarzyszenie zostało wpisane do KRS.

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 2. Data: 2004-10-18 12:39:38
    Temat: Re: Stowarzyszenie
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Hajenus" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zarzad,po czym ów Zarzad zgłasza Stowarzyszenie do rejestracji w KRS?
    >
    > Jakie sa konsewkwencje, gdyby okazało sie,że powołanie Stowarzyszenia

    Chyba musisz tę kwestię bardziej precyzyjnie sformułować;)
    Czy chodzi o sytuację hipotetyczną, czy faktyczną?
    Co rozumiesz przez "powołanie niezgodne z prawem", bo jeżeli zostało wpisane
    do KRS to strona formalna musiała być ok, a w grę może wchodzić np.
    składanie fałszywych oświadczeń przez założycieli bądź zarząd ...
    nn

  • 3. Data: 2004-10-18 13:17:18
    Od: "Hajenus" <h...@g...pl>

    Nikodem Nijaki <n...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Hajenus" <h...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba musisz tę kwestię bardziej precyzyjnie sformułować;)
    > Czy chodzi o sytuację hipotetyczną, czy faktyczną?

    Niestety sytuacja nie jest hipotetyczna :(

    > Co rozumiesz przez "powołanie niezgodne z prawem", bo jeżeli zostało wpisane
    > do KRS to strona formalna musiała być ok,

    Tak, skoro zostało zarejestrowane jest ok!, Tylko czy Zarzad, ktory został
    wyłoniony przez członkow założycieli jest organem uprawnionym, do
    reprezentowania Stowarzyszenia, czy był tylko reprezentantem koniecznym do
    rejestracji w KRS???

    a w grę może wchodzić np.
    > składanie fałszywych oświadczeń przez założycieli bądź zarząd ...

    to nie ma miejsca :)

    pozdrawiam
    Hajenus

  • 4. Data: 2004-10-18 13:27:57
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Hajenus" <h...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wyłoniony przez członkow założycieli jest organem uprawnionym, do
    > reprezentowania Stowarzyszenia, czy był tylko reprezentantem koniecznym

    Jeżeli sąd wydał postanowienie o wpisie do KRS to znaczy, że po zbadaniu
    przedłożonych dokumentów uznał, że zarząd był uprawniony.
    nn

  • 5. Data: 2004-10-18 13:41:26
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

> [...]

    > Jeżeli sąd wydał postanowienie o wpisie do KRS to znaczy, że po zbadaniu
    > przedłożonych dokumentów uznał, że zarząd był uprawniony.

    Bardzo dziekuje, tak tez mi sie wydawało. Tym samym ma przyzwolenie na
    wypełnianie obowiązków Statutowych :)))

    Prwdopodobnie to nie bedzie ostatnie pytanie,ale to juz po dzisiejszym
    spotkaniu.
    Jesli oczywiscie pozwolisz?? :)

    Pozdrawiam
    Hajenus

  • 6. Data: 2004-10-18 13:43:49
    Od: "Nikodem Nijaki" <n...@o...pl>

    > Prwdopodobnie to nie bedzie ostatnie pytanie,ale to juz po dzisiejszym
    > spotkaniu.
    > Jesli oczywiscie pozwolisz?? :)

    niestety nie jestem w tej kwestii żadnym autorytetem ;(
    nn

  • 7. Data: 2004-10-18 13:48:37
    Od: "Hajenus " <h...@g...pl>

    Nikodem Nijaki <n...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Hajenus " <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > >
    > niestety nie jestem w tej kwestii żadnym autorytetem ;(

    Szkoda, ale zawsze mozemy snuć teoretyczne rozważania, ktore moga rownież byc
    przydatne :)

    Pozdrawiam
    Hajenus