  • 11. Data: 2003-03-30 13:37:18
    Temat: Re: likwidować czy zawieszać ???
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Jacek Osiecki <j...@c...pl> napisał:

    >Dlaczego więc w ZUSie są takie ładne formularze
    Czy 'ładne' to rzecz gustu ;-P
    Czy 'są' ? Ja ich nie widziałem.

    >(nie pamiętam ich symbolu)
    To wszystko wyjaśnia :-)

    >dotyczące zawieszenia działalności gospodarczej
    Jeśli masz na myśli druk ZWUA, to służy on do wyrejestrowania
    (wyrejestrowujesz w momencie zaprzestania), NIE zawieszenia.
    Sprawdź dokładnie !

    Artur Golański

  • 12. Data: 2003-03-30 14:09:36
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Art. 13. (ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych):
    > Obowiązkowo ubezpieczeniom podlegają
    > 4) osoby prowadzące działalność pozarolniczą - od dnia rozpoczęcia
    > wykonywania działalności do dnia zaprzestania wykonywania tej
    > działalności.
    > Jak widzisz nie ma takiej instytucji jak 'zawieszenie' !
    >
    > Artur Golański

    Też tak kiedyś myslałem.
    Ale jak sam kiedyś stanąłem przed takim
    problemem okazało się, że
    prawnicy wymyślili takie coś
    jak "czasowe zaprzestanie".
    Nigdzie nie zdefiniowane,
    nie regulowane żadnymi przepisami,
    nie jest też ustawowo zakazane.

    Nie nazywałbym tego "zawieszaniem"
    (bo to akurat przysługuje podatnikom na karcie
    i jest zdefiniowane
    w ustawie o ryczałcie), ale funkcję pełni podobną.

    CEZ

  • 13. Data: 2003-03-30 15:41:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "cef" <c...@i...pl> napisał:

    > prawnicy wymyślili takie coś jak "czasowe zaprzestanie".
    >Nigdzie nie zdefiniowane, nie regulowane żadnymi przepisami,
    Fajnie, oni wymyslili, ale nie zapisali;-/

    >w ustawie o ryczałcie)
    Składki ZUS zpisano tez w ustawie, tylko o ubezpieczeniach spolecznych
    i tą w tych sprawach się posiłkuj !

    Artur Golański

  • 14. Data: 2003-03-30 16:03:31
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Fajnie, oni wymyslili, ale nie zapisali;-/

    Quod lege non prohibitum, licitum est

    > Składki ZUS zpisano tez w ustawie, tylko o ubezpieczeniach
    spolecznych
    > i tą w tych sprawach się posiłkuj !
    >
    > Artur Golański

    Chodziło mi o samo nazewnictwo "zawieszenia"
    Takie coś pojawia się właśnie w ustawie,
    o której wspomniałem.
    A posiłkując się ustawą o ubezpieczeniach,
    to nigdzie w niej nie jest zapisane, że w przypadku
    zaprzestania trzeba płacić składki.
    To nie moja wina, że ustawodawca nie
    zdefiniował rodzajów zaprzestania :-)))

    Pzdr
    CEZ

  • 15. Data: 2003-03-31 08:01:23
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "cef" <c...@i...pl> napisał:

    >to nigdzie w niej nie jest zapisane, że w przypadku
    >zaprzestania trzeba płacić składki.
    Przecież nikt temu nie zaprzecza, nikt nie napisał, że trzeba płacić !
    Co więcej w ustawie tej określono wyraźnie, ze podlega ubez.
    obowiązkowemu "do zaprzestania".
    Nie wydaje ci się, że piszesz nie na temat ? Czyżbyś chciał sztucznie
    podtrzymywać zakończony wątek ?

    >To nie moja wina, że ustawodawca nie zdefiniował rodzajów zaprzestania :-)))
    Twoją wina może byc jedynie niezastosowanie się do tego co ustawie
    zawarto lub stosownie do tego, czego tam nie ma [a ty chciałbyś, aby
    było].

    Artur Golański

  • 16. Data: 2003-03-31 11:29:39
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > obowiązkowemu "do zaprzestania".
    > Nie wydaje ci się, że piszesz nie na temat ? Czyżbyś chciał

    Znam Twoje podejście do tej sprawy
    i wiem, że jesteś w tym zakresie niereformowalny.
    Dlatego ja już nic do tego nie dodam.

    > Twoją wina może byc jedynie niezastosowanie się do tego co ustawie
    > zawarto lub stosownie do tego, czego tam nie ma [a ty chciałbyś, aby
    > było].

    To czego nie ma w ustawie jest jak najbardziej
    dozwolone. Szkoda, że nie czytasz moich odpowiedzi,
    tylko w koło powtarzasz to samo, dodatkowo coraz
    mniej grzecznie.
    Zawsze powoływałeś się na fakt, że to grupa prawna
    i należałoby podpierać się paragrafami,
    więc do dyskusji wrócę, kiedy podasz przepis
    zabraniający czasowego zaprzestania działalności.
    (nie "zawieszania" tylko "czasowego zaprzestania")

    CEZ

  • 17. Data: 2003-03-31 14:55:36
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "cef" <c...@i...pl> napisał:

    >Znam Twoje podejście do tej sprawy
    Miło mi :-) Ustawe też, mam nadzieję.

    >i wiem, że jesteś w tym zakresie niereformowalny.
    Nie jest to prawda.

    >To czego nie ma w ustawie jest jak najbardziej dozwolone.
    Zawsze tak twierdziłem :-)

    >dodatkowo coraz mniej grzecznie.
    Na pewno nie chciałem cię urazić. Jeśli moje teksty są niegrzeczne, to
    czym są listy niektórych...

    >więc do dyskusji wrócę, kiedy podasz przepis
    >zabraniający czasowego zaprzestania działalności.
    >(nie "zawieszania" tylko "czasowego zaprzestania")
    Czy ja twierdziłem, ze nie wolno zawieszać działalności ?
    Możesz to np. zrobic w U.S. (i np. nie składac deklaracji).
    Pisałem (i liczę, że wszyscy rozumieją, to co czytają), że w obowiązki
    wynikajace z ustawy o ubezpieczeniach społecznych [a ta reguluje
    stosunki płatnik-ZUS] powstają od chwili 'rozpoczęcia do zaprzestania'
    dz.g. I nie piszę nic odkrywczego, bo każdy moze do ustawy zajrzec i
    przeczytać. Ustawa ta nie zabrania ci zawieszania działalności !
    Jesli w oparciu o swoja wiedzę+ słownik j. polskiego dojdziesz do
    wniosku, że 'zawieszenie', to to samo co 'zaprzestanie', to ... to ja
    o tym nie chcę dyskutować. Możesz wtedy iść do ZUS wypełnić właściwy
    druk i w rubrycze kod przyczyny wyrejestrowani podać 140 [zaprzestanie
    prowadzenia dz.g.] lub 141 [zaprzestanie...] lub 142 [zaprzestanie...]
    Innego, związanego z dz.g. nie ma :-(
    Dla mnie i dla moich dzieci mozesz robić kilka razy w miesiącu i swym
    podpisem oświadczać, iż 'zaprzestałeś' zawieszając - wolna wola.

    Artur Golański

  • 18. Data: 2003-03-31 18:49:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Miło mi :-) Ustawe też, mam nadzieję.

    Tak i myślę, że się nie rozumiemy,
    ale o tym dalej.

    > Nie jest to prawda.

    Poczekam na potwierdzenie.

    > Na pewno nie chciałem cię urazić. Jeśli moje teksty są niegrzeczne,
    > czym są listy niektórych...

    Lepiej chyba równać w górę.

> [...]
    > dz.g. I nie piszę nic odkrywczego, bo każdy moze do ustawy zajrzec i
    > przeczytać. Ustawa ta nie zabrania ci zawieszania działalności !

    A i owszem, ale wg ustawy, wg mnie i jak dobrze rozumiem
    wg Ciebie też należy opłacać składki w tym okresie.
    (w czasie zawieszenia)

    > Jesli w oparciu o swoja wiedzę+ słownik j. polskiego dojdziesz do
    > wniosku, że 'zawieszenie', to to samo co 'zaprzestanie', to ... to
    ja
    > o tym nie chcę dyskutować.

    Nie jest to to samo. Zachowanie wszelkich formalności
    niezbędnych przy zaprzestaniu i stosowanie ich w takiej częstotliwości
    jak "ludziska" się zawieszają już dawno wywołało by reakcję urzędów.

> [...]
    > druk i w rubrycze kod przyczyny wyrejestrowani podać 140
    [zaprzestanie
    > prowadzenia dz.g.] lub 141 [zaprzestanie...] lub 142

    Gwoli ścisłości jest jeszcze kod 600

    > Dla mnie i dla moich dzieci mozesz robić kilka razy w miesiącu i
    swym
    > podpisem oświadczać, iż 'zaprzestałeś' zawieszając - wolna wola.

    Akurat uważam żonglerkę deklaracjami ZUS
    i rejestrowanie płatnika na czas wpływu i wypływu
    faktur za nadużycie i pewnie jak ZUS zacznie szukać
    dodatkowych pieniędzy, to do takich spraw zabiorą się na samym
    początku.
    Również nie rozumiem tych, którzy oświadczają na deklaracji
    kodem 140,141,142, że zaprzestali, a tak naprawdę tego nie zrobili.

    Warto jednak odróżnić to od faktycznego
    czasowego zaprzestania działalności-powtórzę raz jeszcze:
    zaprzestania (nie zawieszenia na dwa, pięć czy 10 dni)
    ze wszystkimi tego następstwami w US i w
    organie rejestracyjnym!!!
    Można otrzymać wtedy urzędowy papier z UM
    (opłata chyba 20 zł) potwierdzający
    czasowe zaprzestanie.

    Lepiej nie umiem wyjaśnić
    tej drobnej różnicy.

    CEZ

    PS
    W ubiegłym roku miałem możliwość
    wyjechać do Niemiec na roczne szkolenie.
    Wcale nie miałem zamiaru opłacać w tym
    czasie składek, bo działalności bym nie prowadził.
    Nie miałem również zamiaru ponosić ponownie
    kosztów rejestracji działalności.
    I to właśnie załatwiało mi czasowe zaprzestanie,
    ale poradzono mi, żebym posiadał potwierdzenie z UM.

  • 19. Data: 2003-03-31 19:24:25
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "cef" <c...@i...pl> napisał:

    >Tak i myślę, że się nie rozumiemy
    Niech będzie, że 'my'.
    Wszystko co do tej pory napisałem w tym temacie było odpowiedzią na
    pytanie (przypomne je):
    >Czy zawieszenie działalności gospodarczej (jednoosobowej)
    >zwalnia od płacenia ubezpieczenia zdrowotnego ?
    Dotyczyło ZUS, a nie U.S i było wyraźnie o 'zawieszeniu', a nie
    zaprzestaniu.

    >Lepiej chyba równać w górę.
    Racja. Staram się o tym pamiętać :-)

    >A i owszem, ale wg ustawy, wg mnie i jak dobrze rozumiem
    >wg Ciebie też należy opłacać składki w tym okresie.
    >(w czasie zawieszenia)
    Dokładnie tak.

    >Gwoli ścisłości jest jeszcze kod 600
    O, jest ich znacznie więcej.
    [600] to: 'inne przyczyny wyrejestrowania' (czytaj - 'inne', czyli nie
    wymienione lub nie dajace się zastosować z tych co wymieniono)
    Ja wyraźnie napisałem 'związanego z dz.g.'

    I tym oto miłym akcentem ... pozwolę sobie do tego tematu
    już nie wracać ;-)

    Artur Golański

  • 20. Data: 2003-04-01 22:34:29
    Temat: OT: likwidować czy zawieszać ???
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 31 Mar 2003, Artur Golanski wrote:

    >+ "cef" <c...@i...pl> napisał:
    [...]
    >+ Wszystko co do tej pory napisałem w tym temacie było odpowiedzią na
    >+ pytanie [...o zawieszaniu...]

    Ależ prawda, tyle że ciągnąłeś opinię w czasie kiedy Cezary
    dywagował luźno na tematy związane które być może rozwiązują
    problem (przypadkiem) :)

    [...]
    >+ I tym oto miłym akcentem ...

    :)