  • 1. Data: 2003-03-11 21:25:15
    Temat: Zmiana nazwiska
    Od: "olka" <a...@w...pl>

    Witam
    Pare dni temu zmienilam stan cywilny. Czy ktos moze mi powiedziec w jakim
    czasie mam obowiazek wymienic dowod osobisty i inne dokumenty? Od czego mam
    zaczac?

    Ola

  • 2. Data: 2003-03-12 21:39:18
    Temat: Re: Zmiana nazwiska
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "olka" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Pare dni temu zmienilam stan cywilny. Czy ktos moze mi powiedziec w jakim
    > czasie mam obowiazek wymienic dowod osobisty i inne dokumenty? Od czego

    Wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia.
    Dowód zdaje się, że w tydzień, albo w dwa, ale ja już 2.5 roku jadę na
    starym.
    Ale po kolei:

    0. Jak zmieniasz adres zameldowania, to zamelduj się, ze starym dowodem i
    odpisem aktu ślubu, niech cię zameldują od razu pod nowym nazwiskiem.
    1. Zacznij od dowodu. (nazwisko i adres)
    2. Powiadom zakład pracy, niech zawiadomią ZUS (jeśli pracujesz)
    3. Nie zapomnij (jak pracujesz) wysłać do US NIP-3 ze zmienionym nazwiskiem
    i nowym numerem dowodu osobistego i nowym adresem.
    4. Teraz reszta to już w dowolnej kolejności, paszport, prawo jazdy,
    legitymacje i co ci tam jeszcze zostało (wszystko już z nowym dowodem)
    5. Równolegle z pkt. 4 zawiadom banki w których masz konta i inne instytucje
    (no nie wiem co tam jeszcze)
    6. Przychodnia lekarska, kasa chorych
    7. Przygotuj sobie na wszystko jeszcze jakieś 500 zł.

    8. ma ktoś jeszcze jakieś inne pomysły?

    9. jak masz samochód to jeszcze PZU, jak się przemeldowujesz do innego
    województwa to jeszcze cię czeka przerejestrowanie samochodu, wydział
    komunikacji.

    10 kasa chorych: jak nie pracujesz, a mąż pracuje, to rodzice powinni cię
    wyrejestrować z ubezpieczenia w kasie chorych, a mąż zarejestrować.

    11 więcej grzechów nie pamiętam

  • 3. Data: 2003-03-12 22:48:18
    Od: "olka" <a...@w...pl>

    > Wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia.

    Alez dziekuje bardzo :-)))

> [...]
    >
    > 10 kasa chorych: jak nie pracujesz, a mąż pracuje, to rodzice powinni cię
    > wyrejestrować z ubezpieczenia w kasie chorych, a mąż zarejestrować.

    Wiesz co, po tym wszystkim to mi sie tej nowej drogi zycia jakos
    odechcialo...
    Pozdrawiam
    Ola

  • 4. Data: 2003-03-13 15:46:48
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    KK napisał(a):

> [...]
    >
    > 10 kasa chorych: jak nie pracujesz, a mšż pracuje, to rodzice powinni cię
    > wyrejestrować z ubezpieczenia w kasie chorych, a mšż zarejestrować.

    TO STRASZNE! :))

  • 5. Data: 2003-03-13 22:57:17
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "olka" <a...@w...pl> wrote in message

    > Wiesz co, po tym wszystkim to mi sie tej nowej drogi zycia jakos
    > odechcialo...

    No co ty. Zamknij oczy i pomyśl jak może być miło...

    Acha i nie zapomnij o wymianie kart kredytowych...
    No i adres internetowy z nowym nazwiskiem tez by sie przydal, konfiguracja
    outlooka....
    bilet miesięczny na autobus...
    indeks w dziekanacie...

  • 6. Data: 2003-03-13 23:22:18
    Od: "olka" <a...@w...pl>

    > No co ty. Zamknij oczy i pomyśl jak może być miło...

    No zamkne.. tyle ze juz mi sie otwierac chyba nie bedzie chcialo ;-))

    > Acha i nie zapomnij o wymianie kart kredytowych...
    > No i adres internetowy z nowym nazwiskiem tez by sie przydal, konfiguracja
> [...]

    Blagam przestan !!! Ja nienawidze biurokracji... moglam zostac przy swoim
    nazwisku..
    A co bedzie jesli sie troche z tym "poociagam"? Bo jakos sie nie pale do
    zalatwiania tego ;-))

    Pozdrawiam
    Ola

  • 7. Data: 2003-03-13 23:23:19
    Od: "olka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b4soi5$8f8$1@inews.gazeta.pl...
    > Przeszlam przez to rok temu. Prawa jazdy do dzis nie wymienilam.Ale z
    > zameldowaniem to byla jazda...Musialam jechac wymeldowac sie do Olsztyna,
    > zeby zameldowac sie w Warszawie. Biurokracja. Po co im te komputery?????
    > Dlaczego na nowym dowodzie osobistym nie ma chipu czy czegos w tym stylu?
    > teraz kolejny kwiatek. Odbieram nowe mieszkanie i znowu musze sie
    > przemeldowac. I kolejne 30 PLN za zmiane dowodu osobistego, bo przeciez w
    > nowym nie ma jak tego wpisac.
    > Pozdrawiam i zycze cierpliwosci.

    Dzieki... przyda sie ta cierpliwosc, oj przyda ...

  • 8. Data: 2003-03-14 14:15:55
    Temat: Odp: Zmiana nazwiska
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Przeszlam przez to rok temu. Prawa jazdy do dzis nie wymienilam.Ale z
    zameldowaniem to byla jazda...Musialam jechac wymeldowac sie do Olsztyna,
    zeby zameldowac sie w Warszawie. Biurokracja. Po co im te komputery?????
    Dlaczego na nowym dowodzie osobistym nie ma chipu czy czegos w tym stylu? A

    Joanna

  • 9. Data: 2003-03-15 07:15:00
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    "olka" <a...@w...pl> wrote in message

    > Blagam przestan !!! Ja nienawidze biurokracji... moglam zostac przy swoim
    > nazwisku..

    Wiesz, moja żona stwierdziła, że to ja mogłem zmienić nazwisko.

    > A co bedzie jesli sie troche z tym "poociagam"? Bo jakos sie nie pale do
    > zalatwiania tego ;-))

    Nic nie będzie.
    Ale na pewno powinnaś
    a) zmienić dowód (najlepiej od razu z meldunkiem, bo potem będziesz musiała
    wszystko jeszcze raz)
    b) powiedzieć o tym w zakładzie pracy (ZUS)
    c) wysłać NIP-3 do US

    a reszte to jak chcesz tylko pamiętaj
    a) policja doczepi ci się, że jeździsz na nieważnym dokumencie
    b) kontroler wypisze ci mandat w autobusie (jak będzie złośliwy)
    c) jak kasa chorych odrzuci rozliczenie, to cie w przychodni nie przyjmą

    :-)

  • 10. Data: 2003-03-21 11:48:06
    Od: "Przemo" <p...@w...pl>

    Wszystko bardzo fajnie ale ja dalej nie wiem
    w jaki sposób małzeństwo może zmienić nazwisko z nazwiska męża na nazwisko
    panieńskie żony a liczyłem , że na Grupie Ktos będzie wiedział .
    Pozdrawiam
    Przemo