  • 1. Data: 2003-12-20 18:06:19
    Temat: nakaz zapłaty- nie otrzymanya egzekucja komornicza- help- długie
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

    Sprawa dotyczy spłaty kredytu mieszkaniowego zaciągniętego przez
    Spółdzielnię z bankiem i sprawy tzww. normatywu. Ze spółdzeielnią rodzice
    podpisywali pismo o spłacie kredytu w wysokkości 44 zł miesięcznie sprawę
    normatywu "olali"- tzn. tak jak większość członków spółdzeilni nie podpisali
    zgody na zmianę warunków spłaty kredytu, który spółdzielnia zaciągała w ich
    imienu z bankiem PKO. Dotychczas dostawali od spółdzielni informację o
    ostatecznym uregulowanmiu (różnicy pomiędzy płaconym przez nich kredytem a
    normatywem) i informacjęą, żę jesli tego nie zrobią to zostanie wszczęte
    postępowanie sądowe i komornicze. Inni lokatarzy jak dostawali taki nakaz
    zapłaty jak moi rodzice to zakładali sprawę w sądzie przeciwko spółdzielni -
    i rozprawy z tego co wiem trwają 5-10 minut bo spółdzielnia nie może
    dostarczyć jakiś dokumentów.
    A u nas wygląda to tak że przyszły wczoraj dwa pisma w jednym poleconym
    liście
    1. Datowane z dnia 2003-10-16 do ojca od Komornika Zawiadomienie o wszczęciu
    postępowania egzekucyjnego na podstawie nakazu z dnia 2002-02-22 w celu
    wyegzekowania należności głównej .. Zawiadomienie dostarcza sie stosownie do
    art. 805 kpc
    2. Datowane na dnia 03-12-15 do pracy ojca od Komornika zajęcie
    wynagrodzenia za pracę na podstawie artykułu 881 kpc oraz tytułu zapłaty z
    Sądu z dnia 2002-02-22

    Na tej podstawie rodzice dowiedzieli się o nakzie zapłaty wydanym przez Sąd.
    Nigdy nie dostali go pocztą (nie dostarczone awizo do skrzynki- nie wiem co
    mogło się wydarzyć - bo pismo z Sądu odebrali by zawsze gdyby dostali
    informację o poleconym.

    Pismo na podstawie których jest egzekucja (otrzymali ksero ze spółdzielni
    mieszkaniowej) to :

    1. Nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym z dnia 22 lutego 20002 roku
    (którego rodzice nie dostali pocztą). Pozew wniosła spółdzielnia przeciwko
    moim rodzicom .
    Tekst skrócony"po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w postępowaniu
    upominawczym na skutek pozwu winiesionego przez spółdzielnię nakazuje
    pozwanemu spłatę .... w terminie 2 tygodniu od dorećzenia nakazu albo wniósł
    w tymże terminie sprzeciw.
    Rodzice nic nie zrobili bo nie dostali tego pisma przez pocztę, ani nie byli
    zawiadomieni o procesie ani o nakazie.

    Moje pytanie jest takie:
    1. Prawdopodbnie nie dostarczenie nakzu zapłaty przez poczte- nie zwalnia
    ich z postępowania komorniczego? Czy to prawda? Czy takie nie dostarczenie
    nie powoduje naruszenie podstawowcyh norm proceduralnych?
    2. Czy jest sens pisać jakieś odwłoania, bo nie nie wiedzieli że mieli
    założoną sprawę i jakikolwiek nakaz (teoretycznie mogli iść ze spółdzielnią
    na ugodę ale nie mieli jak)? Teraz opcję pójścia na ugodę rozwarzają
    poważnie- prawdopodobnie to teraz może wstrzymać postępowanie komornicze...
    3. Rodziców dziwi że te dwa ostatnie pisma a w zasadzie to datowane z
    2003-10-16 dostali dopiero dzisiaj. Czy to standardowa procedura komornicza?
    Czy tutaj też zostało narudzone jakieś podstawowych norm proceduralnych?
    Dzięki z a odpowiedź.

  • 2. Data: 2003-12-20 18:56:24
    Od: "MatChrome" <m...@w...pl>

    Nakaz zapłaty wydany na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnyego ma taką
    właściwość, że w odróznieniu od zwykłych tytułów egzekucynych nie można się
    bronić zarzutami . A dowiedzieć o tym można się dopiero przy nadawaniu
    klauzli wykonalności. Jedynie powództwo przeciwegzekucyjne może wstrzymać
    jego wykoananie.

    Ludzie, Boże, słyszeliście o kimś takim jak prawnik. W tak poważnych
    sprawach to już raczej należy korzystać z ich pomocy. Oszczędzanie na tym
    przyniesie wręcz odwrotny skutek.

    Nie mówiąc już o świadomym podpsiywaniu umów...

    Mateusz Ordyk

  • 3. Data: 2003-12-20 19:05:49
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "MatChrome" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ludzie, Boże, słyszeliście o kimś takim jak prawnik

    A słyszałeś o netykiecie, odpisywaniu pod a nie nad i cięciu postów??
    Nie wiesz jak pisać, obserwuj jakiś czas jak to robią inni.

    Pozdr
    Leszek

  • 4. Data: 2003-12-20 19:08:09
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    MatChrome wrote:

    > Nakaz zapłaty wydany na podstawie bankowego tytułu egzekucyjnyego ma taką
    > właściwość, że w odróznieniu od zwykłych tytułów egzekucynych nie można się
    > bronić zarzutami .

    A od kiedy na podstawie BTE wystawia się nakaz zapłaty? I po co?

    KG

  • 5. Data: 2003-12-20 19:17:04
    Od: "MatChrome" <m...@w...pl>

    > A od kiedy na podstawie BTE wystawia się nakaz zapłaty? I po co?
    >
    > KG

    oczywiście chodziło mi o tytuł wykonawczy wydany na podstawie bankowego
    tytułu egzekycyjnego.
    MO

  • 6. Data: 2003-12-21 16:05:42
    Od: "Kasia" <k...@w...pl>

> [...]
    się
    > Jedynie powództwo przeciwegzekucyjne może wstrzymać
    Akurat jakby ś czytał to nie jest to tytuł bankowy... (spółdzielnie była
    sprawą a nie bank)....

    > Ludzie, Boże, słyszeliście o kimś takim jak prawnik. W tak poważnych
    > sprawach to już raczej należy korzystać z ich pomocy. Oszczędzanie na tym
    > przyniesie wręcz odwrotny skutek.

    Dzięki za taką odpowiedź.... - wyczerpująca....

  • 7. Data: 2003-12-21 20:47:11
    Od: Paweł Baranowski <p...@g...pl>

> [...]
    > Sądu z dnia 2002-02-22
    >
    > Na tej podstawie rodzice dowiedzieli się o nakzie zapłaty wydanym przez Sąd.

    Sorki, bo powiem coś, co Ci się nie spodoba;)
    Po pierwsze: na dokumentach od komornika będzie napisana sygnatura akt
    sądowych (sygn.akt: xNc yyyy/02 ewentualnie po 02 coś może jeszcze być.
    W miejscu x jest zwykle jakaś cyfra rzymska, ale w małych ośrodkach
    sądowych nie musi byc, w miejscu yyyy jest numer, cyfra arabska). Trzeba
    z tym numerem pójść do sądu, który wydał nakaz zapłaty i sprawdzić akta.
    Po prostu w sekretariacie poprosić o możliwość ich przejrzenia. W aktach
    należy zwrócić uwagę na:
    1. adres w pozwie wymieniony przy rodzicach,
    2. adres pod który sąd wysłał nakaz do rodziców,
    3. wszelkie adnotacje znajdujące się na tzw. "zwrotce".

    I tu następuje coś, co Ci się nie spodoba - z wiedzą uzyskaną powyżej
    pójść do prawnika. I to szybko! Na ewentualne przywrócenie terminu do
    wniesienia sprzeciwu rodzice mają 7 dni od daty (w uproszczeniu)
    dowiedzenia się o wydanym nakazie zapłaty, co miało miejsce??? No
    właśnie nie napisałać kiedy doręczono zawiadomienie komornika (tzn.
    napisałaś "dzisiaj" - miało to zatem miejsce 20.12.?). Jeśli nie
    przywrócenie terminu (a być może jest już po upływie rocznego terminu,
    po którym przywrócenie możliwe jest w zupełnie wyjątkowych przypadkach),
    to chwyci wznowienie postępowania. Tak, czy inaczej, ze względu na
    skomplikowaną proceduralnie sprawę, ktoś, kto nie zna przepisów nie
    poradzi sobie z tym sam. Ręczę. Wiele razy widziałem, jak ktoś walczył
    nieudolnie o przywrócenie terminu, nie mając na to szans, a tymczasem
    uciekł mu termin do wznowienia postępowania. I po zawodach. Niestety -
    trzeba zatem odżałować kilka groszy i pojawić się w jakiejś kancelarii
    adwokackiej bądź radcowskiej.

> [...]
    > Czy tutaj też zostało narudzone jakieś podstawowych norm proceduralnych?

    Akurat tego bym się nie czepiał.
    Zresztą ów prawnik powinien wiedzieć jak zablokować, lub przynajmniej
    utrudnić egzekucję.

    Pozdr. - PB

  • 8. Data: 2003-12-21 20:50:20
    Od: Paweł Baranowski <p...@g...pl>

> [...]
    > bronić zarzutami . A dowiedzieć o tym można się dopiero przy nadawaniu
    > klauzli wykonalności. Jedynie powództwo przeciwegzekucyjne może wstrzymać

    Nakaz zapłaty wydany na podstawie bte (w przeciwieństwie do kogoś kto
    już na ten post odpowiadał, może istnieć - sam taki widziałem), ma tę
    właściwość, że podobnie jak wszystkie inne nakazy zapłaty jest doręczany
    pozwanemu i może się on od niego bronić odpowiednio sprzeciwem lub
    zarzutami. Ma natomiast inne właściwości, ale to już OT.
    Zanim odpowiecie na czyjś post, zajrzyjcie przynajmniej do odpowiedniego
    kodeksu, który reguluje daną kwestię, a nie wprowadzajcie ludzi w błąd.
    Zbyt często możecie wyrządzić komuś dużą krzywdę.

    Pozdr. - PB

  • 9. Data: 2003-12-21 20:58:53
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Paweł Baranowski wrote:
> [...]
    > pozwanemu i może się on od niego bronić odpowiednio sprzeciwem lub
    > zarzutami. Ma natomiast inne właściwości, ale to już OT.

    Jakie?

    KG

  • 10. Data: 2003-12-21 21:07:48
    Od: Paweł Baranowski <p...@g...pl>

    > Jakie?
    >
    > KG

    Nieprecyzyjnie się wyraziłem;) Sorki. Chodziło mi o to, że z reguły
    utrudnione jest skuteczne zwalczanie bte w sądzie. Przynajmniej dla
    wielu sądów bte jest rzeczą świętą;)
    Przepraszam za nieścisłość.

    Pozdr. - PB