  • 1. Data: 2007-02-21 08:14:29
    Temat: łacze z internetem (GSM) - problem
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Zakupilem modem USB i stale lacze do internetu.
    Umowe podpisalem z sicia telefonii komorkowej,
    mialem placic miesiecznie stala kwote i internetu miec
    do oporu (pomijam fakt limitow).

    Z internetem byly jakies klopoty, modem poszedl do reklamacji
    karty SIM 2 razy wymieniane i zonk.

    Dzwonia, ze za polaczenia z internetem mam zaplacic 600zł.
    Ponoc dzwonili juz wczesniej dzwoniac na nr karty SIM
    ktora znajduje sie w modemie (jak niby mialem odebrac rozmowe?).

    Ze niby cos zmienilem w konfiguracji i teraz mam mam naliczane za
    minuty polacznia.
    Instrukcje znam juz na pamiec, nigdzie nie ma informacji, ze jest
    mozliwosc iz bede placil za minuty polaczenia.

    Zlozylem reklamacje i w zwiazku z tym mam pytanie.

    Co jezeli operator GSM uzna ze musze zaplacic ?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-02-21 15:22:32
    Temat: Re: łacze z internetem (GSM) - problem
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Instrukcje znam juz na pamiec, nigdzie nie ma informacji, ze jest
    > mozliwosc iz bede placil za minuty polaczenia.

    Ano jest. Wystarczy zmienić nr tel. dostępowego w aplikacji
    dostępowej/łączącej i zamiast GPRS masz HDSC czy taj jakoś.

    +inż.leva+

  • 3. Data: 2007-02-21 16:57:29
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    *piotr'ek* napisał(a):

    > Ano jest. Wystarczy zmienić nr tel. dostępowego w aplikacji
    > dostępowej/łączącej i zamiast GPRS masz HDSC czy taj jakoś.

    No nie tak do konca.
    Sa tam (w aplikacji) dwa profile, ktore w nazwie maja INTERNET. Nie ma
    mozliwosc zmiany nr tel ani nic. Tylko te dwa profile i koniec. W
    instrukcji zero informacji dotyczacych tych profili.
    Brak informacji o GRPS czy tez HDSC (czy jak to zwal)

    Wiec sadze, ze majac problemy z dostepem do netu prawdopodobnie
    zmienilem profil i dlatego naliczylo taki rachunek, ale jak pisze nikt
    mnie nie informowal ze jest taka mozliosc.

    Pytanie moje jest: jak sie "zachowac" jezeli operator nie uzna mojej
    reklamacji?
    - nie placic czekac az mnie podadza do sadu i sie odwolac
    - samemu oddac ich do sadu ?

    Pozdawiam

  • 4. Data: 2007-02-21 17:59:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baczek wrote:

    > - nie placic czekac az mnie podadza do sadu i sie odwolac
    > - samemu oddac ich do sadu ?

    Jeśli przełączyłeś się z transmisji pakietowej (GPRS lub podobne) na
    połączenie komutowane (CSD lub podobne), to niestety "płacz i płać".
    Ewentualnie błagaj o litość operatora.

  • 5. Data: 2007-02-22 08:26:41
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Jeśli przełączyłeś się z transmisji pakietowej (GPRS lub podobne) na
    > połączenie komutowane (CSD lub podobne), to niestety "płacz i płać".
    > Ewentualnie błagaj o litość operatora.

    Ale dlaczego. Zakupujac usluge zapewniano mnie ze place tylko staly
    abonament i moge z internetu korzystać do woli. Nigdzie nie ma wzmianki
    ze moge placic za minuty. Ja caly czas uzywalem tylko internetu,
    dlaczego niby operator teraz chce wiecej pieniedzy ?
    Co mnie - laika- obchodzi jakis GPRS czy CSD ?

    Niegdzie, nie ma wzmianki, ze jest mozliwosc, ze moge zaplacic wiecej
    niz abonament.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-02-22 18:22:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baczek wrote:

    > Ale dlaczego.

    Bo taka jest umowa i cennik, na które się dobrowolnie zgodziłeś.

    > Zakupujac usluge zapewniano mnie ze place tylko staly
    > abonament i moge z internetu korzystać do woli.

    Ale tylko w przypadku użycia transmisji pakietowej, ślepoto. Doczytaj umowę.

    > Nigdzie nie ma wzmianki ze moge placic za minuty.

    Jest - w cenniku.

    > Ja caly czas uzywalem tylko internetu,
    > dlaczego niby operator teraz chce wiecej pieniedzy ?

    Bo skorzystałeś z innej usługi niż ta, dla której w ramach abonamentu
    miałeś zapewnioną opłatę ryczałtem.

    > Co mnie - laika- obchodzi jakis GPRS czy CSD ?

    A co mnie, czy twojego operatora, obchodzi twoja ignorancja?

    > Niegdzie, nie ma wzmianki, ze jest mozliwosc, ze moge zaplacic wiecej
    > niz abonament.

    Jest. W cenniku.

  • 7. Data: 2007-02-26 20:21:53
    Od: Baczek <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Bo taka jest umowa i cennik, na które się dobrowolnie zgodziłeś.

    Tak, umowa jest taka ze za dostep do internetu place 50zł.

    > Ale tylko w przypadku użycia transmisji pakietowej, ślepoto. Doczytaj umowę.
    Mam drobne problemy ze wzrokiem, ale nie takie, zebym mial klopoty z
    czytaniem.
    Uzywalem transmisji pakietowej. Dokladniej mowiac protokolu TCP/IP
    (nie mampojecia czy nie bylo czasem tunelowane przez PPPoE,
    lub PPPoA)

    > Jest - w cenniku.

    Nie ma. W umowie jest napisane 50zł

    > Bo skorzystałeś z innej usługi niż ta, dla której w ramach abonamentu
    > miałeś zapewnioną opłatę ryczałtem.

    No dzieki bardzo. Jak zamawiam pizze i gosc przynosi do tego browara, to
    rozumiem ze jest to gratis.

    Ja nie chcialem zadnej innej uslugi i nie zamawialem takowej.

    > A co mnie, czy twojego operatora, obchodzi twoja ignorancja?

    Mam to gdzies. Ja Podpisalem umowe na stale lacze z internetem
    i mam placic 50zl/mies. Dlaczego jest wyzsza faktura ?

    > Jest. W cenniku.

    Nie, nie ma. Czy maja mnie obchodzic wszystki cenniki w tym kraju ?

  • 8. Data: 2007-02-26 20:38:19
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Baczek napisał(a):

    > Tak, umowa jest taka ze za dostep do internetu place 50zł.

    [...]

    > Nie ma. W umowie jest napisane 50zł

    Zeskanuj tę umowę i pokaż GDZIE jest w niej napiane 50 zł. I że sa to
    jedyne opłaty, jakie MOŻESZ ponieść.

    > Nie, nie ma. Czy maja mnie obchodzic wszystki cenniki w tym kraju ?

    Jeżeli cennik jest załacznikiem do umowy, to akurat ten Cię interesowac
    powinien.

    M.

  • 9. Data: 2007-02-26 23:56:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Baczek wrote:

    > Tak, umowa jest taka ze za dostep do internetu place 50zł.

    No beton...

    Za dostęp przy połączeniach PAKIETOWYCH. A nie z komutacją łącza.

    [ciach]

    > Uzywalem transmisji pakietowej. Dokladniej mowiac protokolu TCP/IP
    > (nie mampojecia czy nie bylo czasem tunelowane przez PPPoE,
    > lub PPPoA)

    Wiesz co - może lepiej w ogóle się nie dotykaj do tak skomplikowanych
    rzeczy, jak komputery czy telefony komórkowe, bo najwyraźniej nie masz o
    nich pojęcia...

    Nie chodzi o połączenie między komputerami poprzez internet, tylko o
    połączenie pomiędzy "komórką" a faktycznym punktem "styku" z internetem.
    W abonamencie miałeś pakietowe połączenie, a korzystałeś ze sposobu
    zajmującego cały kanał łączności - jak połączenie głosowe.

    > Nie ma. W umowie jest napisane 50zł

    Jest, ślepoto, jest. Cennik też jest częścią umowy.

    > No dzieki bardzo. Jak zamawiam pizze i gosc przynosi do tego browara, to
    > rozumiem ze jest to gratis.

    Ale nikt ci niczego nie przynosił - sam sobie wziąłeś.

    > Ja nie chcialem zadnej innej uslugi i nie zamawialem takowej.

    Zamawiałeś. Może nieświadomie, ale to tylko problem twojej mizernej
    wiedzy (choć patrząc na to jak reagujesz na wiedzę, problemem jest
    raczej twoja wrodzona tępota).

    > Mam to gdzies. Ja Podpisalem umowe na stale lacze z internetem
    > i mam placic 50zl/mies. Dlaczego jest wyzsza faktura ?

    Tłumaczyłem ci. Nie przyjmujesz tego do wiadomości? Za tępy jesteś? twój
    problem - komornik ci to za jakiś czas wytłumaczy finansowo. Ale będzie
    to dużo bardziej kosztowne od tego rachunku. Zwłaszcza, że pewnie
    dojdzie jeszcze kara umowna za wcześniejsze rozwiązanie umowy
    terminowej. No i oczywiście koszta procesu, koszta reprezentacji
    prawnej, odsetki karne i koszta komornika.

    > Nie, nie ma. Czy maja mnie obchodzic wszystki cenniki w tym kraju ?

    Te, które są integralną częścią podpisywanej umowy. Jak nie umiesz
    czytać ze zrozumieniem treści umowy - twój problem.