  • 11. Data: 2005-12-19 15:52:13
    Temat: Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
    Od: scream <n...@p...pl>

    Mithos napisał(a):
    > Nie musi.

    Uzupelniajac, spotkalem sie z interpretacja, ze zamowienie zlozone przez
    WWW to po prostu oferta zlozona danej firmie przez kupujacego. Jesli
    firma przystapi do realizacji zamowienia, to dopiero mozna mowic o tym,
    ze przyjela nasza oferte zakupu towaru i obie strony sa zwiazane umowa.
    Ma to znaczenie ze wzgledu na pewne przepisy co do tego gdzie
    ewentualnie toczylby sie spór np. w sądzie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2005-12-19 16:07:52
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    tHe mRuWa napisał(a):

    > W takim razie co musi byc spelnione i co ma znaczenie?:)

    Miejsce i sposob zawarcia umowy.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 13. Data: 2005-12-19 16:49:08
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Kupujac w sklepie internetowym, mozliwosc zwrotu towaru
    > w ciagu 10 dni przysluguje tylko w przypadku przesylki
    > za pomoca poczty/kuriera czy rowniez w przypadku
    > odbioru osobistego?

    W przypadku odbioru osobistego w lokalu sprzedawcy zwrot nie działa. Przepis
    jest w prowadzony po to, żeby w przypadku zakupu na odległość była możliwość
    zwrotu jeżeli coś Ci się spodoba. Jeżeli odebrałeś towar osobiście to mogłeś
    go sobie zobaczyć i zdecydować o zakupie na miejscu. To czy zamawiałeś to
    wczesniej przez neta nie jest istotne.

    Góral

  • 14. Data: 2005-12-19 17:20:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Góral napisał(a):
> [...]
    > go sobie zobaczyć i zdecydować o zakupie na miejscu. To czy zamawiałeś to

    Dlaczego nie jest? Umowa została zawarta wcześniej i to na odległość,
    przy jej zawieraniu nie miał możliwości zapoznania się z towarem. A
    jakie ma znaczenie, że może to zrobić w chwili odbioru towaru? Przecież
    od umowy odstąpić już nie może.

    KG

  • 15. Data: 2005-12-19 17:22:03
    Od: "Michał Wilk" <m...@g...pl>

> [...]
    > mogłeś
    > go sobie zobaczyć i zdecydować o zakupie na miejscu. To czy zamawiałeś to

    A od kiedy to sprzedaz jest umowa realna?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 16. Data: 2005-12-19 17:26:16
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    You have one message from: Mithos <f...@a...pl>

    > Nie musi.

    Jak nie musi?

    Art. 6. 1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu
    stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w
    szczególności drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia
    niezaadresowanego lub zaadresowanego, [cut] lub innych środków
    komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o
    świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 144, poz. 1204), są umowami
    na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w
    taki sposób zorganizował swoją działalność.

    USTAWA o świadczeniu usług drogą elektroniczną

    Art. 2. Określenia użyte w ustawie oznaczają:
    5) środki komunikacji elektronicznej - rozwiązania techniczne, w tym
    urządzenia teleinformatyczne i współpracujące z nimi narzędzia
    programowe, umożliwiające indywidualne porozumiewanie się na odległość
    przy wykorzystaniu transmisji danych między systemami
    teleinformatycznymi, a w szczególności pocztę elektroniczną,

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Niedzwiedz to mis, zatem dzwiedz musi być niemisiem.

  • 17. Data: 2005-12-19 18:26:23
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

> [...]
    > przy jej zawieraniu nie miał możliwości zapoznania się z towarem. A
    > jakie ma znaczenie, że może to zrobić w chwili odbioru towaru? Przecież

    A niby dlaczego nie może? Kto Cie zmusi do odbioru przesyłki? Szczególnie że
    jeżeli ją odbierzesz to masz prawo zwrócić.

    Natomiast jeżeli chodzi o główny temat. Nie jest istotna forma zapłaty czy
    złożenia zamówienie (przez neta to tylko zaproszenie do zawarcia umowy) ale
    sposób dostarczenia (wydania) towaru.
    Np. sklep działający normalnie ma sklep internetowy. Zamawiasz w sklepie
    internetowym, przychodzisz do sklepu, oglądasz, kupujesz, dostajesz paragon czy
    fakturę. Nie masz wtedy możliwości zwrotu zakupionego towaru a o takim
    przypadku rozmawiamy (przynajmniej ja tak to rozumiem). Zakup nie nastąpił na
    odległość.
    Identycznie w przypadku kiedy dzwonisz np do sklepu i mówisz "Prosze mi odłożyć
    ten telewizor, ja się po niego za 5 minut pojawie". Chyba nie uważasz że jest
    to umowa zawarta na odległość i że możesz zwrócić ten towar w ciągu 10 dni.

    Góral

  • 18. Data: 2005-12-19 18:51:43
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Góral napisał(a):
    > A niby dlaczego nie może?

    Bo umowa została zawarta. Teraz jesteśmy na etapie jej wykonania -
    wydania towaru. Oddziel te dwie rzeczy.

    Kto Cie zmusi do odbioru przesyłki? Szczególnie że
    > jeżeli ją odbierzesz to masz prawo zwrócić.

    Niby na jakiej podstawie mam to prawo?

    > Natomiast jeżeli chodzi o główny temat. Nie jest istotna forma zapłaty czy
    > złożenia zamówienie (przez neta to tylko zaproszenie do zawarcia umowy) ale
    > sposób dostarczenia (wydania) towaru.

    To dlaczego w ustawie mowa o zawarciu umowy, a nie zapłacie czy sposobie
    dostarczenia?

> [...]

    "jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób
    zorganizował swoją działalność." Zwykły telefon do sklepu jakoś temu nie
    odpowiada. "Proszę mi odłożyć" też trudno uznać za zawarcie umowy.

    KG

  • 19. Data: 2005-12-19 20:41:02
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > Bo umowa została zawarta. Teraz jesteśmy na etapie jej wykonania -
    > wydania towaru. Oddziel te dwie rzeczy.
    No właśnie Ty ich nie odzielasz a ja próbuję Ci pokazać różnicę :-)
    Więc jeszcze raz: oferta w internecie i złożenie zamówienia na podstawie tej
    oferty jest tylko i wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy a nie zawieraniem
    umowy.

    > Kto Cie zmusi do odbioru przesyłki? Szczególnie że
    >
    > Niby na jakiej podstawie mam to prawo?
    Teraz to sobie chyba żartujesz:-) To rozmawiasz a nie wiesz o czym?
    Możliwość odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa i na
    odległość regulują przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych
    praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny (Dz.U. nr 22, poz. 271 z późn. zm.), art 7 ust 1.

    > To dlaczego w ustawie mowa o zawarciu umowy, a nie zapłacie czy sposobie
    > dostarczenia?
    Uprościłem, ponieważ złożenie zamówienia na odległość nie jest zawarciem umowy.
    Takie zamówienie żeby było umową musi zostać potwierdzone przez sprzedającego
    (który i tak może po tym fakcie odstąpić od umowy np na zasadzie "przepraszam,
    nie jest dostępne").

    > "jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób
    > zorganizował swoją działalność." Zwykły telefon do sklepu jakoś temu nie
    > odpowiada. "Proszę mi odłożyć" też trudno uznać za zawarcie umowy.
    Nie wiem czemu ma poświadczać twój cytat. Ustawa wyraźnie wymienia telefon jako
    środek porozumiewania się na odległość. Jeżeli sklep z telewizorami ma nr
    telefonu i przyjmuje zamówienie tzn że zorganizował sobie w ten sposób
    działalność.

    Podsumowując i kończąc (z mojej strony) - jeżeli odbierasz zamówiony przez
    internet czy w inny sposób "na odległość" towar w lokalu przesiębiorstwa to nie
    masz prawa do jego zwrotu ponieważ zaczynają działać przepisy ustawy o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej z 2002 roku.
    Chcialbym zobaczyć jaki pokazałbyś dowód że umowa została sfinalizowana na
    odległość. Najważniejsze nie jest to co Tobie się wydaje tylko to co
    powiedziałby sąd na podstawie dostarczonych dowodów:-)

    Góral

  • 20. Data: 2005-12-19 21:28:50
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Góral napisał(a):

> [...]
    > oferty jest tylko i wyłącznie zaproszeniem do zawarcia umowy a nie zawieraniem

    Ciekawa teza. Możesz ją jakoś udowodnić?

    Dla podkreślenia proponuję lekturę § 1 art. 70 KC.

    M.