eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawokupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni › Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: kam <#k...@w...pl#>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
    Date: Mon, 19 Dec 2005 19:51:43 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 32
    Message-ID: <do6vil$7om$1@inews.gazeta.pl>
    References: <do6q8d$ca2$1@inews.gazeta.pl> <7...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: ip-195-242-255-2.catv.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1135018391 7958 195.242.255.2 (19 Dec 2005 18:53:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 19 Dec 2005 18:53:11 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <7...@n...onet.pl>
    X-Antivirus-Status: Clean
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    X-User: kamgol
    X-Antivirus: avast! (VPS 0551-0, 2005-12-19), Outbound message
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0.7 (Windows/20050923)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:350632
    [ ukryj nagłówki ]

    Góral napisał(a):
    > A niby dlaczego nie może?

    Bo umowa została zawarta. Teraz jesteśmy na etapie jej wykonania -
    wydania towaru. Oddziel te dwie rzeczy.

    Kto Cie zmusi do odbioru przesyłki? Szczególnie że
    > jeżeli ją odbierzesz to masz prawo zwrócić.

    Niby na jakiej podstawie mam to prawo?

    > Natomiast jeżeli chodzi o główny temat. Nie jest istotna forma zapłaty czy
    > złożenia zamówienie (przez neta to tylko zaproszenie do zawarcia umowy) ale
    > sposób dostarczenia (wydania) towaru.

    To dlaczego w ustawie mowa o zawarciu umowy, a nie zapłacie czy sposobie
    dostarczenia?

    > Np. sklep działający normalnie ma sklep internetowy. Zamawiasz w sklepie
    > internetowym, przychodzisz do sklepu, oglądasz, kupujesz, dostajesz paragon czy
    > fakturę. Nie masz wtedy możliwości zwrotu zakupionego towaru a o takim
    > przypadku rozmawiamy (przynajmniej ja tak to rozumiem). Zakup nie nastąpił na
    > odległość.
    > Identycznie w przypadku kiedy dzwonisz np do sklepu i mówisz "Prosze mi odłożyć
    > ten telewizor, ja się po niego za 5 minut pojawie". Chyba nie uważasz że jest
    > to umowa zawarta na odległość i że możesz zwrócić ten towar w ciągu 10 dni.

    "jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób
    zorganizował swoją działalność." Zwykły telefon do sklepu jakoś temu nie
    odpowiada. "Proszę mi odłożyć" też trudno uznać za zawarcie umowy.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1