  • 31. Data: 2005-12-19 23:18:49
    Temat: Re: kupno w sklepie i-net i zwrot w ciagu 10dni
    Od: Pawel Marcisz <m...@o...pl>

    Góral napisał(a):

> [...]

    Tak.

    > Nie. Twój przypadek nie różni się niczym od wspomnianego przeze mnie
    > przykładowego telefonu do sklepu na zasadzie "proszę mi odłożyć, przyjdę sobie
    > odebrać".

    Nie masz racji. Nie przedstawiłeś kamowi, który ma rację, odpowiedzi na jego
    pytanie, kiedy właściwie wg Ciebie zostaje zawarta umowa. Zignorowałeś
    słuszną uwagę Michała Wilka, że sprzedaż nie jest umową realną. A teraz
    doradzasz ludziom w sprawie, na której się nie znasz.

    > Gdybyś zostało Ci to przesłane miałbyś prawo zwrócić.

    Bez różnicy, czy zostało przesłane czy odebrane.

    > Jeżeli odebrałeś w
    > lokalu (który jest lokalem przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów) to
    > "widziały gały co brały".

    A jakaś podstawa prawna?

    Paweł Marcisz

  • 32. Data: 2005-12-19 23:29:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Góral napisał(a):
    > Nie jest ważne jakie jest moje zdanie na moment zawarcia umowy tylko sądu.
    > Poza
    > tym to jest całkowicie nieistotne bo sprzedający może spokojnie od takiej umowy
    > zawieranej na odległość może spokojnie odstąpić.

    Czyli jednak umowa była? W którym momencie?

    > Jeżeli się tak upierasz to kupujący zawarł ze sprzedającym umowę że towar
    > będzie czekał na kupującego:-)

    Być może zawarł taką umowę. Być może zawarł umowę przedwstępną. Równie
    dobrze mógł już zawrzeć umowę sprzedaży. Najprawdopodobniej to trzecie.

    > Czy przychodząc w takim wypadku po towar osobiście dokonujesz zakupu poza
    > lokalem przedsiębiorstwa?

    Nie myl pojęć - na odległość, a nie poza lokalem przedsiębiorstwa. Jeśli
    wcześniej uzgodniłem że kupuję ten towar - tak, zawarłem umowę na odległość.

    > Powtórze się - w tym wypadku założyciel wątku poprosił o odłożenie towaru a
    > transakcja została zawarta w lokalu przedsiębiorstwa a tym samym ustawa o
    > sprzedaży na odległość nie działa, chyba że masz na myśli ladę jako odległość
    > jaka dzieli kupującego od sprzedającego.

    Co rozumiesz przez "transakcja"? Kiedy została zawarta transakcja, jeśli
    kupujący zapłacił wcześniej, przy składaniu zamówienia?

    > Rozwiążemy nasz spór jeżeli znajdziesz mi przepis umożliwiający Ci zwrot w
    > ciągu 10 dni towaru, przy założeniu że dokonałeś zakupu w siedzibie
    > przedsiębiorstwa.

    Co rozumiesz przez dokonanie zakupu? Jeśli zawarcie umowy, to takiego
    przepisu nie ma. Ale od jakiegoś czasu staram się wykazać, że umowa
    została zawarta na odległość. I tego dotyczy dyskusja. Jednak dopóki
    podchodzisz do niej tak, jak w pierwszym zdaniu swojej odpowiedzi, to
    nie ma o czym dyskutować. Wrócimy do niej jak odpowiesz kiedy zostaje
    zawarta umowa.

    KG

  • 33. Data: 2005-12-19 23:39:01
    Od: "Góral" <g...@o...pl>

    > A jakaś podstawa prawna?

    Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.

    Faktem jest, że ignoruje fakt momentu zawarica umowy na odległość bo jest dla
    mnie nie istotny jeżeli ustawa daje sposobność odstąpienia od tej umowy
    sprzedającemu bez szczególnych problemów.

    To spróbuje waszym sposobem: Czy jeżeli zadzwonię do sklepu i wyraże chęć
    zakupu jakieś rzeczy po czym poinformuje że odbiorę towar osobiście (zakładamy
    że udowodnię treść rozmowy)- to jest to umowa na odległość i będę mógł zwrócić
    towar w ciągu 10 dni?

    Jeżeli tak to proszę o uzasadnienie dlaczego nie ma tutaj zastosowania ustawa z
    dnia 27 lipca 2002 r nie zaczyna ona działać w wyniku tego co dzieje się po
    zawarciu umowy przez telefon.

    Góral

  • 34. Data: 2005-12-20 06:27:23
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Góral napisał(a):
> [...]
    > że udowodnię treść rozmowy)- to jest to umowa na odległość i będę mógł zwrócić

    Tak, o ile sklep zorganizował w ten sposób działalność. Jednorazowa
    transakcja przez telefon to jeszcze nie jest zorganizowanie. Telefon to
    środek porozumiewania się na odległość, umowa zawarta za jego
    pośrednictwem jest umową na odległość.

    > Jeżeli tak to proszę o uzasadnienie dlaczego nie ma tutaj zastosowania ustawa z
    > dnia 27 lipca 2002 r nie zaczyna ona działać w wyniku tego co dzieje się po
    > zawarciu umowy przez telefon.

    Przecież ta ustawa działa niezależnie od tego czy kupujesz w sklepie,
    poza lokalem, czy na odległość. I nie ma nic do prawa odstąpienia. Więc
    nie bardzo mamy co uzasadniać...

    KG

  • 35. Data: 2005-12-20 09:03:54
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...pl>

    Góral <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > mnie nie istotny jeżeli ustawa daje sposobność odstąpienia od tej umowy
    > sprzedającemu bez szczególnych problemów.

    czemu sprzedającemu?

    ponadto można zgodzić się z Góralem, iż określenie momentu zawarcia umowy na
    odległość nie jest proste. Jak podnosi E. Łętowska (Ochrona niektórych praw
    konsumentów, Komentarz, 3 wydanie, Warszawa 2001, s. 63-64) "zawarcie umowy
    na odległość jest procesem wymiany informacji i ośwaidczeń o różnym prawnym
    charakterze. To powoduje, ze powstają trudności w precyzyjnym okreśłeniu
    momentu definitywnego dojścia umowy do skutku. Technika zawieranie umów na
    odległość z trudem poddaje się analizie włąściwej dla ytradycyjnej nauki o
    czynności prawnej. Dlatego w przepisie użyto neutralnego terminu o "złożeniu
    przez konsumenta oświadczenia o zawarciu umowy", rezygnując z odwołąnia się
    do terminologii wypracowanej na tle ofertowego i rokowaniowego trybu
    zawarcia umowy".
    Nie oznacza to jednak, że umowa na odległość zostaje zawarta w sklepie (bo
    tak zdaje się wynikać z twierdzeń Górala :)

    pzdr

    marek radwański

  • 36. Data: 2005-12-20 12:17:52
    Od: "tHe mRuWa" <m...@p...onet.pl>

    Widze ze niezla dyskusja z tego wynikla....

    Naszczescie umowilem sie ze sprzedawca
    ze ewentualnie bede mogl zwrocic.

    Ale wy kontynuujcie, dodam ze jak przyszedlem po odbior
    to faktura razem z gwarancja byla juz przygotowana.
    Ja tylko zaplacilem - rownie dobrze moglem zaplacic przelewem.

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa