  • 11. Data: 2014-11-21 23:21:52
    Temat: Re: ktoś zbudował coś na cudzym gruncie
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu środa, 19 listopada 2014 01:06:42 UTC+1 użytkownik Moonski napisał:

    > No właśnie. Chciałbym to zrobić skutecznie, sprytnie, żeby nie wpaść w
    > spiralę duperelnych sporów, litygacji,
    > geodetów, zasiedzeń, posiedzeń i tak dalej.
    >
    > Myślę, że to po prostu rozjadę buldożerem i przylepię im na szybach FV :)
    > I niech oni się "odwołują".

    A oni te FV wyrzuca do smieci, bo im nie jest potrzebna i nie beda sie odwolywacc, bo
    maja gdzies jakies papierki. I teraz twoj ruch...

  • 12. Data: 2014-11-22 00:46:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 21 Nov 2014, Przemek Lipski wrote:

    > A oni te FV wyrzuca do smieci, bo im nie jest potrzebna

    Przeciwnie, mogą dobrze schować. Dla skarbówki :>
    W roli dowodu.
    Aby wykluczyć próby nielegalnego "wycofania z obrotu
    prawnego" tej wystawionej f-ry: do momentu uzyskania
    zapłaty, akceptacji korekty lub orzeczenia sądu
    wystawca wspiera pożyczką budżet państwa, co jak
    mniemam jest wysoce pożądane (przez fiskusa) ;)
    Sprawdziłem, art.108 ustawy o PTU ciągle obowiązuje.

    > i nie beda sie odwolywacc, bo maja gdzies jakies papierki.
    > I teraz twoj ruch...

    ...znaczy podatek zapłacić trzeba... (to ten art.108)
    W sumie dochodowy też (wszak podatnik sam twierdzi, że
    zapłata jest już należna, a czynność zakończona), czyli
    ponad 1/3 kwoty brutto trzeba zamrozić.
    I żadna zapowiedź "adresata" faktury (że nie zapłaci, że
    nie uznaje itp) nie zwalnia od tej drobnej uciążliwości.
    Ergo, "niepozwany" jeszcze się będzie śmiał.

    Dobrze mi wyszło?

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2014-11-22 08:58:54
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 22 Nov 2014 00:46:57 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Dobrze mi wyszło?

    Nieźle! Za rok będziemy mieli post prezesa międzynarodowej piętnującego
    ubeków i komuchów za dowalenie mu kary za niezapłacony VAT i dochodowy od
    tej faktury. I jeszcze matoł będzie musiał płot sąsiadom odbudować, bo
    nawet nie wie na czyjej ziemi on stoi - sam pisał, że mapa geodezyjna jest
    "w toku".

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 14. Data: 2014-11-23 01:41:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 22 Nov 2014, P.B. wrote:

    > Nieźle! Za rok będziemy mieli post prezesa międzynarodowej piętnującego
    > ubeków i komuchów za dowalenie mu kary za niezapłacony VAT i dochodowy od
    > tej faktury.

    A, zapomniałem - skrabówce się nie spieszy.
    Odsetki rosną (półtorakrotność urzędowych).
    Ostatnio coś było (na .podatki AFAIR), że chcą wydłużyć okres do 10 lat.
    "Moment" nie liczy się od zdarzenia lecz rozliczenia, czyli dla
    dochodowego sięgałby 12 lat plus okres postępowania.

    > I jeszcze matoł będzie musiał płot sąsiadom odbudować, bo
    > nawet nie wie na czyjej ziemi on stoi - sam pisał, że mapa geodezyjna jest
    > "w toku".

    Hm... chyba istotną rzecz poruszyłeś - nawet, jak się okaże że grunt
    jest jego, "rozwalanie czyjegoś" (również wniesionego na własny teren)
    niesie ze sobą ryzyko, w sumie nie jest oczywiste, czy stawiacz płota
    nie ma przypadkiem prawa go ZABRAĆ (aby sobie uzmysłowić problem,
    wystarczy sobie wyobrazić płot z siatki "koszt materiałów plus zero
    straty przy rozbiórce" albo dajmy na to blaszany garaż - obowiązek
    usunięcia obowiązkiem, ale przecież siatka lub blachy są *JEGO*,
    więc ma prawo albo do ich zabrania, albo do "zwrotu kosztów"
    zużytych na budowę, jeśli właściciel gruntu życzy sobie legalnie
    zawłaszczyć budynek, budowlę czy co tam postawiono, a skoro
    rozwala, to znaczy że uznał za swoje, ergo odszkodowanie może się
    należeć).

    Tak czy inaczej, jak się uprze, to każe odbudować, bo
    "tu był omyłkowo postawiony płot i chcę go zabrać" :P
    Biorąc pod uwagę, że strony zaczną sobie robić złośliwości, nie
    można wykluczyć tej wersji :>
    No to gorzej niż tylko "kredyt podatkowy".

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2014-11-23 19:34:41
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "P.B."

> [...]

    tej faktury. I jeszcze matoł będzie musiał płot sąsiadom odbudować, bo
    nawet nie wie na czyjej ziemi on stoi - sam pisał, że mapa geodezyjna jest
    Przecież napisał, że wie.

  • 16. Data: 2014-11-24 11:58:35
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 23 Nov 2014 19:34:41 +0100, re napisał(a):

    > Przecież napisał, że wie.

    Ciekawe, czy geodeta wie to samo.

    --
    Pozdrawiam,