  • 1. Data: 2004-04-23 11:14:42
    Temat: która cena obowiązuje?
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam

    mam następujący problem:

    jakiś czas temu (na początku lutego) zamówiłem pewien towar
    mam na piśmie potwierdzoną datę wpływu tego zamówienia do sprzedawcy
    w tamtym okresie na zamówiony przeze mnie produkt obowiązywała cena "A"

    teraz nadszedł czas realizacji mojego zamówienia
    (sprzedawca przysłał mi pismo, że już mogę odberać to, co zamówiłem)

    tyle, że w międzyczasie w swojej ofercie sprzedawca kilkakrotnie wprowdzał
    zmiany
    i obecnie zamówiony przeze mnie towar kosztuje "B"zł

    niestety (dla mnie) "B" > "A"

    i tu pytanie:
    czy powinienem zapłacić cenę "B", czy mogę domagać się zastosowania ceny "A"
    tj. z daty zamówienia towaru

    za wszystkie sugestie (najchętniej z namiarami na przepisy) z góry dziękuję
    pozdrawiam
    KTP

  • 2. Data: 2004-04-24 10:33:26
    Temat: Re: która cena obowiązuje?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ktp" <k...@a...net> napisał w wiadomości

    Rozumiem, że Twoje zamówienie zostało przez nich przyjęte i zaaprobowane
    oraz określa cenę pojazdu. Jeśli tak, to obowiązuje Was cena uzgodniona
    wcześniej, a odmowa sprzedaży po tej cenie jest po prostu niewywiązaniem
    się z zamówienia z przewidzianymi przez prawo skutkami. Normuje to kodeks
    cywilny.

    Sprawdź jednak, czy w zamówieniu nie ma czegoś takiego, ze ta cena jest
    liczona do kursu waluty. Bo jeśli tak, to niestety sprzedawca ma rację.

  • 3. Data: 2004-04-24 14:38:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Apr 2004, ktp wrote:

    >+ jakiś czas temu (na początku lutego) zamówiłem pewien towar
    >+ mam na piśmie potwierdzoną datę wpływu tego zamówienia do sprzedawcy
    >+ w tamtym okresie na zamówiony przeze mnie produkt obowiązywała cena "A"
    [...]

    Wychodzi na to że sprzedawca *nie potwierdził CENY*.

> [...]
    >+ i tu pytanie:
    >+ czy powinienem zapłacić cenę "B", czy mogę domagać się zastosowania ceny "A"

    IM*H*O jedyne czego możesz się próbować "domagać" to odstąpienia
    od umowy.

    >+ za wszystkie sugestie (najchętniej z namiarami na przepisy) z góry dziękuję

    Kodeks Cywilny, "zawarcie umowy", tak od art. 66 ?
    Może mieć zastosowanie coś korzystnego dla ciebie z art. 68{2},
    ale ja prawnikiem nie jestem... :) i nie powiem ci czy nie ma
    podstaw do uznania że to *było* "przyjęcie oferty", ale "z zastrzeżeniem
    zmian". Podejrzewam że jak "tamten" co chwilę ogłasza publicznie ceny
    to jest to "norma".

    pozdrowienia, Gotfryd