    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: która cena obowiązuje?
    Date: Sat, 24 Apr 2004 16:38:33 +0200

    On Fri, 23 Apr 2004, ktp wrote:

    >+ jakiś czas temu (na początku lutego) zamówiłem pewien towar
    >+ mam na piśmie potwierdzoną datę wpływu tego zamówienia do sprzedawcy
    >+ w tamtym okresie na zamówiony przeze mnie produkt obowiązywała cena "A"
    [...]

    Wychodzi na to że sprzedawca *nie potwierdził CENY*.

    >+ i obecnie zamówiony przeze mnie towar kosztuje "B"zł
    >+
    >+ niestety (dla mnie) "B" > "A"
    >+
    >+ i tu pytanie:
    >+ czy powinienem zapłacić cenę "B", czy mogę domagać się zastosowania ceny "A"
    >+ tj. z daty zamówienia towaru

    IM*H*O jedyne czego możesz się próbować "domagać" to odstąpienia
    od umowy.

    >+ za wszystkie sugestie (najchętniej z namiarami na przepisy) z góry dziękuję

    Kodeks Cywilny, "zawarcie umowy", tak od art. 66 ?
    Może mieć zastosowanie coś korzystnego dla ciebie z art. 68{2},
    ale ja prawnikiem nie jestem... :) i nie powiem ci czy nie ma
    podstaw do uznania że to *było* "przyjęcie oferty", ale "z zastrzeżeniem
    zmian". Podejrzewam że jak "tamten" co chwilę ogłasza publicznie ceny
    to jest to "norma".

    pozdrowienia, Gotfryd