  • 1. Data: 2004-04-23 10:36:27
    Temat: Escort - problem z gwarancja
    Od: "Radek" <r...@w...pl>

    Witam

    Sytuacja wyglada tak: ostatnio zauwazylem ze na klapie od bagaznika pojawily
    sie silne oznaki korozji, auto ma niecale 4 lata, kupione nowe u dealera,
    przebieg 44 tys. km., wykonane 2 przeglady techniczne (przy czym drugi po 30
    tys. zrobiony nie w autoryzowanym serwisie Forda) i posiada 6 lat gwarancji
    na blache. Pojechalem z nim do autoryzowanego warsztatu z reklamacja. I co
    sie okazalo? Odmowili mi bezplatnej naprawy tej korozji tlumaczac to tym, ze
    auto nie ma wykonanych przegladow zgodnych z planem obslugi pojazdu, czyli
    nie bywalo u nich co roku. Na moja odpowiedz co ma standardowy przeglad do
    tej korozjiblachy i tak nie zmienili stanowiska. W ksiazce gwarnacyjne co
    prawda jest zapis, ze warunkiem waznosci gwarancji jest wykonywanie
    przegladow zgodnie z ich planem, ale mam wrazenie ze dotyczy to 12
    miesiecznej podstawowej gwarancji. W rozdziale o gwarancji na perforacje
    korozyjna jest kilka warunkow, ale nie ma slowa o przegladach. I teraz
    pytanie do grupy. Czy serwis Forda ma racje odmawiajac mi bezplatnej naprawy
    tej korozji? Czy warto dalej drazyc z nimi temat i upierac sie o bezplatna
    naprawe? Jesli tak to na co mozna sie ewentualnie powolac, bo z ksiazki
    gwarancyjnej nie mozna jednoznacznie odczytac czy w tym przypadku powinny
    byc te przeglady czy nie.
    Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi w tym temacie i pomoc.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 2. Data: 2004-04-23 13:21:31
    Temat: Re: Escort - problem z gwarancja
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <c6arj5$kgd$1@news.onet.pl>, Radek wrote:
    > tej korozjiblachy i tak nie zmienili stanowiska. W ksiazce gwarnacyjne co
    > prawda jest zapis, ze warunkiem waznosci gwarancji jest wykonywanie
    > przegladow zgodnie z ich planem, ale mam wrazenie ze dotyczy to 12

    A to sa warunki ogolne tej gwarancji?

    > miesiecznej podstawowej gwarancji. W rozdziale o gwarancji na perforacje
    > korozyjna jest kilka warunkow, ale nie ma slowa o przegladach. I teraz

    A ten rozdzial jest czescia gwarancji z tymi ogolnymi warunkami o ktore
    wyzej pytam?

    > pytanie do grupy. Czy serwis Forda ma racje odmawiajac mi bezplatnej naprawy
    > tej korozji? Czy warto dalej drazyc z nimi temat i upierac sie o bezplatna

    Na korozje nie masz gwarancji to jak ja chcesz naprawiac? Cofnela sie czy
    jak? :)

    > naprawe? Jesli tak to na co mozna sie ewentualnie powolac, bo z ksiazki
    > gwarancyjnej nie mozna jednoznacznie odczytac czy w tym przypadku powinny
    > byc te przeglady czy nie.

    Jesli obie odpowiedzi na moje powyzsze pytania brzmia "tak", to MZ serwis
    ma racje. W pozostalych przypadkach raczej nie. No chyba ze te 3+ lata
    temu istnialy jakies przepisy szczegolne ktorych moja dosc mloda wiedza
    konsumencka nie ogarnia.

    PS. Taka klauzula najpewniej znalazla sie w umowie gdyz producent
    zalozyl ze w trakcie owych przegladow moze w razie koniecznosci probowac
    zabezpieczyc jakies driobne ogniska rdzy jesli takie zauwazy. Rezygnujac z
    nich pozbawiles go tej mozliwosci.

    --
    Marcin