  • 1. Data: 2004-04-23 10:59:50
    Temat: Liczba umów na czas określony
    Od: Arek <b...@t...pl>

    Cześć Wszystkim,

    ostatnio w pracy dowiedziałem, się że od początku maja będzie można
    zawrzeć max. 2 umowy na czas określony, 3-cia kolejna staje się
    automatycznnie umową na czas nieokreślony.
    Ucieszyhłem się ponieważ podpisywałem już 5 kolejnych umów na czas
    określony - ostatnią w grudniu. Jednak kadry powiedziały mi, że moje 5
    wcześniejszych umów nie będzie się liczyło, gdyż z początkiem maja
    licznik się zeruje. Czy to prawda???

    dzięki
    pzd
    Arek

  • 2. Data: 2004-04-23 12:14:26
    Temat: Re: Liczba umów na czas określony
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Fri, 23 Apr 2004 12:59:50 +0200, na pl.soc.prawo, Arek napisał(a):

    To prawda , to co było przed majem się nie liczy.

  • 3. Data: 2004-04-23 15:44:19
    Od: "Marcin R. Kiepas" <m...@i...pl.pl>

    Witam

    "MEva" <x...@x...pl> napisał:

    > To prawda , to co było przed majem się nie liczy.

    Zdaniem wiekszosci ekspertow, bo zdania sa podzielone. Pisala o tym
    ostatnio Rzepa => Dobra Firma Czytelnikow:
    http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firmas_040421/f
    irmas_a_1.html

    Pozdrawiam

    (mrk)

    ---
    Marcin R. Kiepas
    m...@i...pl
    **************

  • 4. Data: 2004-04-24 10:30:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Fri, 23 Apr 2004 12:59:50 +0200, na pl.soc.prawo, Arek napisał(a):
    >

    > To prawda , to co było przed majem się nie liczy.

    Moim zdaniem nie jest to prawda. Ustawa mówiąca o tych umowach obowiązuje
    od kilku lat, a jedynie zawieszono jej obowiązywanie do 1.05.2004 r. Tak
    wiec z chwilą jej odwieszenia wcale liczniki się nie zerują. Co więcej
    jestem skłonny uznać już zawarte trzecie umowy za umowy na czas
    nieokreślony z tym dniem.

    To jest zupełnie inaczej, niż gdyby ustawa wchodził z tym dniem w życie.
    Wówczas oczywiście prawo by nie działało wstecz.

  • 5. Data: 2004-04-26 09:00:58
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Sat, 24 Apr 2004 12:30:10 +0200, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik
    napisał(a):
    wiec z chwilą jej odwieszenia wcale liczniki się nie zerują. Co więcej

    Jaki bylby wtedy sens wprowadznia tego?
    U mnie w pracy nikogo nie interesuje cudze zdanie, kazali tak pracować i
    juz.
    Za podstawe mamy artykul w serwisie PP i potwierdzil to PIPowiec / w lutym
    co prawda/, chyba ze teraz zmienia zdanie- zobaczymy.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)

  • 6. Data: 2004-04-26 20:04:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jaki bylby wtedy sens wprowadznia tego?

    Sens wprowadzania czego? Bo nie rozumiem pytania.

> [...]
    lutym
    > co prawda/, chyba ze teraz zmienia zdanie- zobaczymy.

    Opinia PIP-owca to tylko jego opinia. Tutaj będzie się liczyć orzecznictwo
    sadów pracy. Ale jaka będzie linia, to przekonamy się najwcześniej za
    kilka miesięcy. Ja przedstawiłem tylko moją opinię na ten temat.