  • 1. Data: 2003-08-24 18:19:50
    Temat: kto aresztuje
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    witam
    chodzi mi o to jak w temacie
    kto aresztuje

    czy Sad
    czy Policja

    prosze o wykladnie prawno

    z gory dziekuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-08-24 18:27:29
    Temat: Re: kto aresztuje
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik automoto napisał:
    > czy Sad
    > czy Policja

    policja aresztuje w sensie wykona czynnosc, natomiast musi miec na to
    papierek z sadu

    tak mi sie wydaje
    co do podstawy prawnej, to takowej nie znam (nie jestem prawnikiem)
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-08-24 18:32:04
    Od: "automoto" <a...@g...pl>

    > policja aresztuje w sensie wykona czynnosc, natomiast musi miec na to
    > papierek z sadu
    >
    > tak mi sie wydaje
    > co do podstawy prawnej, to takowej nie znam (nie jestem prawnikiem)

    ale czy zawsze musi miec zgode Sadu?
    czy nie istnieje zbior przeslanek, ktore uprawniaja Policje do aresztowania
    bez zgody Sadu
    czy jest tak ze Policja moze zatrzymac tylko na 48 godzin, a zgode na
    aresztowanie musi zawsze wydac Sad?

    pozdro

  • 4. Data: 2003-08-24 18:59:04
    Od: "DJB" <djb@(at)netday.pl>

    aresztuje Sad i nikt inny na wniosek prokuratury i policji
    a Policja zatrzymuje
    poczytaj sobie
    kodeks postepowania karnego albo konstytucje RP

    --
    Just see It http://www.hsv.gda.pl

  • 5. Data: 2003-08-24 19:10:33
    Od: "avancer" <a...@w...pl>

    Użytkownik "automoto" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > chodzi mi o to jak w temacie
    > kto aresztuje
    >
    > czy Sad
    > czy Policja
    >
    > prosze o wykladnie prawno
    >
    > z gory dziekuje
    > pozdrawiam
    Aresztuje wylacznie sad.
    Kazdy ma prawo ujec przestepce na goracym uczynku lub w poscigu podjetym po
    popelnieniu przestepstwa, jezeli ...(tu pewne warunki), przy czym osobe
    zatrzymana niezwlocznie przekazuje sie policji (art. 243 k.p.k.).
    Standardowo zatrzymnia dokonuje policja, gdy zachodzi UZASADNIONE
    przypuszczenie popelnienia przestepstwa, obawa ucieczki, ukrycia sie,
    zacierania sladow etc, (art. 244 k.p.k.). Na zatrzymanie przysluguje
    zazalenie do sadu rejonowego wlasciwego ze wzgledu na miejsca zatrzymnia
    (art. 246 k.p.k.). Po zatrzymnaniu prokurator decyduje, czy wystapic do sadu
    z wnioskiem o tymczasowe aresztowanie. Ma na to 48 godz. W tym czasie musi
    przekazac zatrzymanego do dyspozycji sadu. Gdy tego nie zrobi zatrzymany
    musi zostac zwolniony (art. 248 k.p.k.). Sad ma 24 godziny na doreczenie
    postanowienia o t.a., jezeli tego nie zrobi, nastepuje zwolnienie (art. 248
    k.p.k.). Na postanowienie takie przysluguje zazalenie do sadu wyzszej
    instancji, ale nalezy je adresowac do sadu, ktory zastosowal t.a. (na
    postanowieniu bedzie pouczenie, pouczenia udzieli tez sedzia, ktory wyda
    postanowienie).
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2003-08-25 05:43:39
    Od: "automoto" <a...@g...pl>