  • 1. Data: 2003-08-24 12:42:13
    Temat: prawo jazdy od 21 lat
    Od: "bushmen3k" <b...@o...pl>

    jakis gosc podal taka informacje na ponizszym forum
    http://naukajazdy.pl/forum/index.asp?A=RM&TID=9&TABN
    AME=topic7&MID=10653#106
    53

    czy jest to prawda bo jakos nigdzie nie moge tego znalezc?

  • 2. Data: 2003-08-24 12:53:07
    Temat: Re: prawo jazdy od 21 lat
    Od: Dredd<...@...pl>

    Może być prawda, może nie być.
    Zależy od kategorii

    Mówi o tym prawo o ruchu drogowym:

    Art. 90. 1. Prawo jazdy otrzymuje osoba, jeżeli:
    1) osiągnęła wymagany dla danej kategorii wiek;
    2) uzyskała orzeczenie lekarskie o braku
    przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie
    psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do
    kierowania pojazdem, o ile jest ono wymagane;
    3) odbyła wymagane dla danej kategorii szkolenie;
    4) zdała z wynikiem pozytywnym egzamin
    państwowy wymagany dla danej kategorii.
    2. Wymagany dla danej kategorii wiek wynosi:
    1) 16 lat - dla kategorii A1, B1 lub T;
    2) (skreślony);
    3) 18 lat - dla kategorii A, B, B+E, C, C+E, C1 lub
    C1+E;
    4) 21 lat - dla kategorii D, D+E, D1 lub D1+E, z
    zastrzeżeniem ust. 4.
    3. Osoba, która nie ukończyła 18 lat, może uzyskać prawo jazdy
    kategorii A1, B1 lub T za pisemną zgodą rodziców lub opiekunów.
    4. Wymagany wiek do uzyskania prawa jazdy kategorii D lub D1 przez
    żołnierza zasadniczej służby wojskowej posiadającego prawo jazdy
    kategorii B wynosi 19 lat.
    5. Dodatkowym warunkiem uzyskania prawa jazdy:
    1) dla kategorii C, C1, D lub D1 - jest spełnienie
    wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, określonych dla prawa
    jazdy kategorii B;
    2) dla kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E -
    jest spełnienie wymagań, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4,
    określonych odpowiednio dla praw jazdy kategorii B, C, C1, D lub D1.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-24 13:14:57
    Od: "minik" <m...@N...net>

    Najnowszy projekt ustawy zaklada mozliwosc prowadzenia samochodu od 16 roku
    zycia z osoba towarzyszaca (posiadaczem prawka) a samodzielne od 18 roku
    zycia.

  • 4. Data: 2003-08-24 17:33:48
    Od: "bushmen3k" <b...@o...pl>

    no wlasnie ja czytalem projekt ustawy z maja i tam pisze ze 18 lat dla
    kategorii b, a ten gosciu na forum wyjechalem z tymi 21 latami nawet
    nie napisal dla jakiej kategorii

  • 5. Data: 2003-08-25 21:50:18
    Od: "Jacek" <j...@w...pl>

    "Dredd" <...@...pl> wrote in message news:biacfj$t07$1@atlantis.news.tpi.pl...