  • 1. Data: 2004-07-27 19:38:12
    Temat: księga wieczysta a spadek i sprzedaż mieszkania
    Od: "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl>

    witam

    mam następujący problem

    czy do sprzedaży mieszkania w księdze wieczystej musi być wpisany nowy
    właściciel jeśli mieszkanie zostało nabyte w spadku ?

    nabyłem mieszkanie, ale nie chcę ponosić dodatkowych kosztów zmiany wpisu w
    księdze - chcę je sprzedać i nowy właściciel zostanie wpisany do księgi

    czy są przeciwko temu przeciwwskazania ?

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 2. Data: 2004-07-27 22:22:49
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    Użytkownik "plusz" <l...@p...niespamowanie.wp.pl> napisał w
    wiadomości news:ce6avn$opn$1@mamut1.aster.pl...
    chcę je sprzedać i nowy właściciel zostanie wpisany do księgi

    > czy są przeciwko temu przeciwwskazania ?

    a kto kupi _od_Ciebie_, jezeli w ksiedze bedzie wpisany kto _inny_ ?

    pozdro

  • 3. Data: 2004-07-28 07:59:11
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    plusz napisał(a), dnia 27-07-04 21:38 co następuje:

    > czy do sprzedaży mieszkania w księdze wieczystej musi być wpisany nowy
    > właściciel jeśli mieszkanie zostało nabyte w spadku ?
    w tym przypadku właściciel nie musi być wpisany.

    > nabyłem mieszkanie, ale nie chcę ponosić dodatkowych kosztów zmiany
    wpisu w
    > księdze - chcę je sprzedać i nowy właściciel zostanie wpisany do księgi
    do sprzedaży potrzebujesz: prawomocne postanowienie sądu o nabyciu prawa
    do spadku, pismo ze skarbowego, że zapłaciłeś/zostałeś zwolniony z
    podatku od spadku, odpis z księgi gdzie wpisana jest osoba po której
    dostałeś spadek.

    > czy są przeciwko temu przeciwwskazania ?
    nie ma.

    Radzisz

  • 4. Data: 2004-07-28 10:57:08
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    Użytkownik <n...@l...spamu.invalid.pl>
    napisał w wiadomości news:ce7mg6$2cj$1@nemesis.news.tpi.pl:

> [...]
    > prawa do spadku, pismo ze skarbowego, że zapłaciłeś/zostałeś
    > zwolniony z podatku od spadku, odpis z księgi gdzie wpisana jest

    mam wszystkie te dokumenty.

    jeszcze jedno pytanie
    czy gdzieś to jest opublikowane ? jakieś przepisy ?

    od notariusza uzyskałem również taką informację, ale radca prawny banku,
    który ma dać kredyt kupującemu ma niestety obiekcje :(
    a ja chcę temu kupującemu sprzedać to mieszkanie

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )

  • 5. Data: 2004-07-28 11:48:57
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    plusz napisał(a), dnia 28-07-04 12:57 co następuje:

    > czy gdzieś to jest opublikowane ? jakieś przepisy ?
    tak, żeby podać ustawę i art. to chyba nie pomogę :(

    > od notariusza uzyskałem również taką informację, ale radca prawny banku,
    > który ma dać kredyt kupującemu ma niestety obiekcje :(
    różni radcy niestety się zdarzają, miałem do czynienia z wieloma
    identycznymi transakcjami i bank nie robił cyrków ...

    > a ja chcę temu kupującemu sprzedać to mieszkanie
    może nakłonić radcę do kontaktu z innym radcą ? w centrali banku może
    ktoś będzie lepiej poinformowany ...
    może niech zadzwoni do swojego notariusza ?

    Radzisz

  • 6. Data: 2004-07-28 21:50:07
    Od: "Apsik" <o...@w...pl>

    Jeżeli sąd mu wyda papier o nabyciu spadku to może to mieszkanie sprzedać.
    Może i bez niego, ale to już i....nna sprawa.