  • 1. Data: 2004-07-27 17:47:08
    Temat: podział majątku
    Od: "edyta" <a...@p...fm>

    Witam

    W 1992 r. moi rodzice przepisali w formie darowizny na mnie i na mojego męża
    nieruchomość rolną (na marginesie ojcowizna mojego taty). Teraz jesteśmy w
    trakcie rozwodu. Czy w trakcie podziału majątku nieruchomośc ta też będzie
    brana pod uwagę do podziłu. Czy są jakieś możliwości żeby moi rodzice
    odwołali tą darowiznę? Powiem szczerze, mojemu ojcu niekoniecznie byłoby
    miło gdyby sąd przyznał mojemu mężowi tą nieruchomość. A mąż mój niestety
    bardzo po to wyciąga ręce.

    pozdrawiam
    edyta

  • 2. Data: 2004-07-28 07:26:14
    Temat: Re: podział majątku
    Od: "andrzej" <a...@i...pl>

    Witam.
    Zgodnie z art. 33 pkt 2 krio przedmioty nabyte w drodze darowizny nie
    wchodzą do majątku wspólnego chyba, że darczyńca co innego postanowił.
    Innymi słowami nieruchomość rolna, o której Pani wspomina weszła do majątku
    wspólnego tylko wtedy, gdy wyraźnie zostało to zaznaczone w akcie
    notarialnym darowizny i tak zostało odnotowane w księdze wieczystej.
    Pozdrawiam Andrzej