  • 11. Data: 2005-08-17 07:33:01
    Temat: Re: kradziez w hotelu, pytanie
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 17 Aug 2005 09:24:54 +0200,
    KrzysiekPP <k...@S...op.pl> screamed:

    > Na szczescie Microsoft nie jest u nas władzą ustawodawczą.

    "Nie damy panu kodu aktywacyjnego i co nam Pan zrobisz?"

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:214B ]
    [ 09:32:40 user up 10706 days, 21:27, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Kiss your keyboard goodbye!

  • 12. Data: 2005-08-17 07:53:47
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > "Nie damy panu kodu aktywacyjnego i co nam Pan zrobisz?"

    Hmm ... ale tu zmienilismy kierunek. Jesli ta naklejka na pececie to
    byla jedyna kopia numeru rejestracyjnego to rzeczywiscie kiszka. Ale nic
    nie stoi na przeszkodzie, aby ten numer miec gdzies przepisany i po
    utracie laptopa po prostu zainstalowac ten system na drugim. Fakture
    posiadamy i mamy wowczas system zainstalowany i uzywany w jednej kopii,
    a to złodziej uzywa systemu nielegalnie ;)

  • 13. Data: 2005-08-17 08:08:14
    Od: "jane" <j...@p...onet.pl>

    tak, ale aktywujac go wczesniej nie uda Ci sie aktywowac go ponownie na
    calkiem innym sprzecie :(, tak przynajmniej twierdzi MS, nie probowalem bo
    nie mam numeru :(

  • 14. Data: 2005-08-17 09:24:47
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 17 Aug 2005 10:08:14 +0200,
    jane <j...@p...onet.pl> screamed:
    > tak, ale aktywujac go wczesniej nie uda Ci sie aktywowac go ponownie na
    > calkiem innym sprzecie :(, tak przynajmniej twierdzi MS, nie probowalem bo
    > nie mam numeru :(

    I dokładnie do tego piłem - do próby rejestracji telefonicznej po nieudanej
    rejestracji z klucza.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:225B ]
    [ 11:24:23 user up 10706 days, 23:19, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    It said, "Insert disk #3," but only two will fit!

  • 15. Data: 2005-08-17 16:05:11
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > Na szczescie Microsoft nie jest u nas władzą ustawodawczą.

    Buzdygan sie rozmnożył, czy jak?

  • 16. Data: 2005-08-17 16:08:30
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Daniel Chlodzinski wrote:
    > "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

    > uzytkownikiem.

    > Ze tak sie wlacze w watek, jak wyglada obecnie zakup i instalacja
    > systemu OEM z dowolnym podzespolem.

    Kiedys byla, teraz juz sie MS z tego wycofuje i sprzedaje tylko z calymi
    komputerami.

    > Teoretycznie Windows OEM jest sprzedawany z nowymi komputerami ale
    > sklepy praktykuja sprzedaz z dowolnym podzespolem peceta (np. modul
    > pamieci).
    Chyba juz nie.

    Jesli jest to legalne i zgodne z licencja to po czy wymianie
    > plyty glownej i pozostawieniu calej reszty w tym modulu pamieci win xp
    > da sie aktywowac ?

    Licencja mowila, ze kupic mozesz z dowolnym podzespolem, ale po
    zainstalowaniu system operacyjny musial pozostawac na komputerze na
    ktorym byl zainstalowany po raz pierwszy i nie wolno go bylo przenosic
    na inny komputer nawet z czescia z którą został zakupiony.
    To po to wymyslili te naklejki, które dają się nakleić "tylko raz".
    Tyle teoria.

  • 17. Data: 2005-08-17 20:34:25
    Od: "jane" <j...@p...onet.pl>

    ale i tak nikt nie odpowiedzial na moje pytanie, jesli chodzi o wyskosc
    roszczen?

  • 18. Data: 2005-08-18 05:32:56
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

> [...]
    > na inny komputer nawet z czescia z którą został zakupiony.
    > To po to wymyslili te naklejki, które dają się nakleić "tylko raz".

    Teraz pytanie co oni rozumieja przez komputer ? Bo po spaleniu plyty
    glownej zostawiam przeciez obudowe z naklejka jak
    i modul pamieci z ktorym kupilem windowsa. Wyczytalem w sieci co tam
    sobie XP zapisuje w bazie o podzespolach i 7 z 10
    informacji to dane z plyty glownej. Coz bede dzwonil w takim razie do
    infolinie MS i walczyl o aktywacje XP w moim
    starym komputerze ktorym ma tylko nowa plyte glowna :-).

    Daniel

  • 19. Data: 2005-08-18 06:05:39
    Od: "Paweł" <b...@m...com>

    Użytkownik "jane" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > ale i tak nikt nie odpowiedzial na moje pytanie, jesli chodzi o wyskosc
    > roszczen?

    Taka jak na fakturze jak sądzę.
    Bo niby na jakiej innej podstawie oceiać straty?

    --
    Paweł

  • 20. Data: 2005-08-18 07:44:38
    Od: Maciej Olędzki <l...@n...onecie>

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 07:49:26 +0200, Daniel Chlodzinski napisał(a):

    > "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message

    > uzytkownikiem.

    > Ze tak sie wlacze w watek, jak wyglada obecnie zakup i instalacja
    > systemu OEM z dowolnym podzespolem.

    Możesz kupić system z myszką (przynajmniej kilkanaście tygodni temu dało
    się). Ale jeśli kupisz sobie WinXP z myszką i zmienisz sobie komputer to MS
    może nie zezwolić na jego ponowną aktywację.

    Czyli działa to tak, że nawet jeśli kupisz WinXP z jakimkolwiek dowzolonym
    sprzętem, to on i tak przypisze się do płyty głównej.

    Dlatego jeśli nie chcesz mieć takich kłopotów to kup Win2k OEM z myszką.
    Jeśli nie grasz namiętnie to nie zobaczysz sporej różnicy w stosunku do XP,
    a zyskasz możliwość legalnego używania go na innym komputerze.

    Maciej Olędzki