  • 1. Data: 2005-08-16 15:25:16
    Temat: Juz mnie oczy bola od archiwum - DOMENY INTERNETOWE
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Za pomoc z gory dziekuje :

    Jest sobie firma "XXXX" ktora posiada zastrzezone znaki towarowe :

    Klasyfikacja nicejska "09 " i "016" - rodzaj znaku slowny

    Klasa 511
    Wykaz towarow :

    urządzenia i przyrządy fotograficzne, w tym: aparaty fotograficzne i
    obiektywy oraz akcesoria do nich; filtry, pryzmaty; urządzenia i przyrządy
    optyczne, w tym: lunety, lornetki, urządzenia do automatycznego nastawiania
    ostrości stosowane w mikroskopach, stereoskopy, pryzmaty, soczewki,
    reflektory, szkła powiększające; statywy trójnożne oraz inne przyrządy
    podpierające; elektryczne urządzenia i przyrządy telekomunikacyjne, w tym:
    urządzenia do kontroli częstotliwości sygnału wizyjnego, procesory filmów
    video, urządzenia do montażu filmowego stosowane przy przetwarzaniu filmów
    video, filtry stosowane przy przetwarzaniu filmów video, akcesoria do
    przetwarzania filmów video, obiektywy do kamer video; urządzenia i przyrządy
    elektroniczne oraz części do nich, oprogramowanie komputerowe, w tym układy
    elektroniczne, dyski i taśmy magnetyczne z programami komputerowymi;

    (510) aparaty i przyrządy naukowe, nawigacyjne, geodezyjne, elektryczne,
    fotograficzne, kinematograficzne, optyczne, do ważenia i pomiarowe,
    sygnalizacyjne, kontrolne, ratownicze i do nauczania, aparaty dla
    rejestracji przekazu, odtwarzania dźwięków, obrazów, kasy rejestrujące,
    maszyny liczące i wyposażenie dla przetwarzania informacji, gaśnice; papier,
    karton, wyroby z tych materiałów, druki, dzienniki, czasopisma, książki;
    artykuły introligatorskie, programy dla maszyn cyfrowych, fotografie,
    papeteria, materiały klejące dla papieterii i gospodarstw domowych, sprzęt
    dla artystów, pędzle; maszyny do pisania i artykuły biurowe /z wyjątkiem
    mebli/; tworzywa sztuczne do pakowania; karty do gry; czcionki drukarskie,
    klisze drukarskie;

    I zarejstrowalem sobie domene ( NASK ) bez problemow , postawilem serwis
    informacyjny ( zwiazany ze sprzetem optycznym )

    Wiem ze to zle , ale serwis w kazdej chwili moge zamienic ( na jakis
    zupelnie nie zwiazany z zastrzezonymi slowami )

    Nawet moge isc dalej , i postawic serwis zwiazany z odzieza robocza na
    ktorej nadrukuje sobie ich nazwe ( brak takiego zastrzezenia w UPRP ) a co
    mi tam :))

    Dzisiaj dostalem informacje z centrali firmy :

    Ze wzgledu na rozmowy z partnerami handlowymi w PL jako wlasciciel marki
    pragniemy uzywac tej domeny w Polsce . Dodatkowo napisano ze w tej chwili ta
    domena nie powinna byc uzywana ( tego nie rozumiem ale niech im bedzie )

    Napisali ze domena zostanie przejeta , i ze prosza mnie o potwierdzenie
    przeniesienia tej domeny .

    Mam czas mi sie nie spieszy , moge tam postawic chat :))

    Strona w tej chwili dziala jako serwis wylacznie informacyjny ( tematyke
    zmieniam wlasnie w tej chwili poniewaz jest zapisana w UPRP i tutaj nie chce
    kombinowac )

    Czy jezeli tematyka serwisu nie bedzie miala nic wspolnego z "branza" to
    grozi mi jakies postepowanie administracyjne zwiazane z sama nazwa domeny .

    Jest to duza korporacja ( nie tak duza jak MS ) , ale jestem im takze
    wystawic prawnika .

    Pytanie kieruje tutaj poniewaz moj kolega nie zajmuje sie prawem patentowym
    , a moze ktorys z grupowiczy bedzie potrafil chociaz w czesci cos na ten
    temat powiedziec .

    Dzieki i pozdrawiam Jacek

  • 2. Data: 2005-08-16 16:16:15
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    fotomania <jacek@no_spam_fotomania.pl> wrote:
    > Czy jezeli tematyka serwisu nie bedzie miala nic wspolnego z "branza" to
    > grozi mi jakies postepowanie administracyjne zwiazane z sama nazwa domeny .

    Postępowanie i owszem mogą jakieś rozpocząć, ale nic nie wskórają (chyba że
    udowodnią Ci działanie noszące znamiona nieuczciwej konkurencji - może
    opierając się o www.archive.org, jeśli wcześniej coś 'konkurencyjnego' tam
    umieszczałeś?).

    P.

  • 3. Data: 2005-08-16 16:39:45
    Od: "fotomania" <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl>

    Użytkownik "Paszczak" <s...@h...pl> napisał w wiadomości >

> [...]
    > udowodnią Ci działanie noszące znamiona nieuczciwej konkurencji - może

    W obecnym wygladzie , serwis przedstawia tylko i wylacznie produkty tego
    koncernu ( paranoja )
    Nie ma tych informacji w jezyku polskim nigdzie na stronach PL . W serwisie
    nie sa publikowane zadne mniej lub bardziej tendencyjne informacje o
    produktach . Dalej serwis nie prowadzi dzialalnosci handlowej ( brak oferty
    na www )
    Wszelkie znaki sa zastrzezone "R" wystepuje opis ze zostaly wykorzystane
    tylko w celach informacyjnych .

    Pytam sie tylko dlatego ze jezeli chca isc na "wydre" i nie maja jakis
    srodkow prawnych zeby mnie "skasowac" na starcie to pojde z nimi na wydre
    ( sportowo )

    Jacek

  • 4. Data: 2005-08-16 18:02:22
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    fotomania <jacek@NO_SPAM_fotomania.pl> dosć niespodziewanie napisał(a):

    Dopiero co był tu spór w podobnej sprawie, ale niech tam, spróbuję znowu.

    > Jest sobie firma "XXXX" ktora posiada zastrzezone znaki towarowe :

    Bez wiedzy o jaką firmę w rzeczywistości chodzi trudno cokolwiek powiedzieć.
    Sytuacja prawna zależy w duzym stopniu od tego, na ile ta firma jest w
    Polsce znana, czy jej nazwa i znak (znaki) są rzopoznawane, a moze
    renomowane, a moze sławne?
    Dopóki nie mam takiej wiedzy, nie można nic ostatecznie powiedzieć.

    > Klasyfikacja nicejska "09 " i "016" - rodzaj znaku slowny
    >
    > Klasa 511

    ????
    Zgaduję - kopiowałeś z bazy UP i Ci się numer rubryczki wcisnął?
    Klasa, jak sam napisałes - 9 i 16, nie ma klasy 511 czy 510

    (ciach wykaz, bo długi)

    > I zarejstrowalem sobie domene ( NASK ) bez problemow ,

    oczywiscie, NASK, na etapie rejestracji nic nie bada

    postawilem
    > serwis informacyjny ( zwiazany ze sprzetem optycznym )

    i tu zaczyna się problem.
    1. Dlaczego w ogóle ludzie muszą wybierać sobie takie nazwy na domeny? Nie
    miałes świadomosci, ze to jest cudza nazwa? Na pewno miałes, czyli
    wiedziałeś, ze uzywasz cudzej własności. Zawsze mnie to wkurza, ale
    abstrahując od emeocji wychodzi na to, że uzywasz ich znaku towarowego, bez
    ich zgody. Używanie dotyczy jak najbardziej towarów co najmnie podobnych, do
    tych, dla oznaczania których znak został zarejestrowany.

    > Wiem ze to zle ,

    To choc tyle dobrego

    >ale serwis w kazdej chwili moge zamienic ( na jakis
    > zupelnie nie zwiazany z zastrzezonymi slowami )

    mozesz i co z tego

    > Nawet moge isc dalej , i postawic serwis zwiazany z odzieza robocza na
    > ktorej nadrukuje sobie ich nazwe ( brak takiego zastrzezenia w UPRP )
    > a co mi tam :))

    Tu właśnie zaczyna sie problem, o którym pisałem na wstępie. Znaki towarowe
    powszechnie znane są chronione również poza granicami specjalizacji - tzn.
    niezależnie od podobieństwa towarów. Innymi słowy - jeżeli bezpodstawnie
    używasz powszechnie znanego znaku towarowego dla dowolnych towarów, to
    naruszasz prawa do tego znaku, niezależnie od tego, dla jakich towarów
    został on zarejestrowany.

    > Napisali ze domena zostanie przejeta , i ze prosza mnie o
    > potwierdzenie przeniesienia tej domeny .

    Coż, jest to propozycja, a właściwie wezwanie do dobrowolnego spełnienia
    świadczenia

    > Mam czas mi sie nie spieszy , moge tam postawic chat :))

    Mozesz, tylko po co?

    > Czy jezeli tematyka serwisu nie bedzie miala nic wspolnego z "branza"
    > to grozi mi jakies postepowanie administracyjne zwiazane z sama nazwa
    > domeny .

    Tak, grozi. Postępowanie zawsze może Ci grozić, przecież na etapie
    wszczynania postepowania ( administracyjnego czy cywilnego) nie rozstrzyga
    sie jeszcze o jego słuszności. Pytanie brzmi, czy grozi Ci przegranie
    postępowania o domenę? Moim zdaniem tak.
    Używałes tego znaku bezprawnie - późniejsza zmiana nie rektyfikuje sytuacji
    w całosci, bowiem istnieje zawsze zagrozenie, ze mozesz wrócić do
    poprzedniej zawartości strony. Używanie w tej sytuacji jest nie tylko
    naruszeniem praw do znaku, ale moze też być uznane za czyn nieuczciwej
    konkurencji z art 3 uznk - korzystanie z cudzej renomy - (znowu pytanie czy
    była ta renoma)

    > Jest to duza korporacja ( nie tak duza jak MS )

    No własnie, ciągle brak tej podstawowej informacji, nie tyle jak duza
    korporacja, ile jak długo i jak szeroko znana w Polsce.

    , ale jestem im takze
    > wystawic prawnika .

    OK, bardzo dobrze - Ty się baw, a prawnicy niech zarabiają. Podoba mi się
    Twój sposób myślenia. :-)

    To tak na szybko, podkreślam jeszcze raz, ze bez konkretów, nic wiecej się
    nie da powiedzieć
    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide

  • 5. Data: 2005-08-18 01:32:35
    Od: james bond <j...@o...com>

    Roman Rumpel wrote:

> [...]
    > a moze renomowane, a moze sławne?
    > Dopóki nie mam takiej wiedzy, nie można nic ostatecznie powiedzieć.

    Jest jeszcze wiele innych czynnikow, o ktorych widac nie masz pojecia...

    > i tu zaczyna się problem.
    > 1. Dlaczego w ogóle ludzie muszą wybierać sobie takie nazwy na domeny?

    A o konstytucyjnej wolnosci wypowiedzi to slyszales?

    Czy jakis kapitalista w Niemczech ma nadprzyrodzone prawo do nazwy we
    wszechswiecie?

    > Nie miałes świadomosci, ze to jest cudza nazwa?

    Co jest cudza nazwa? LOT wcale nie nazywa sie LOT a... (za dlugo zeby
    pisac). A "lot" znaczy tez... No co? Wiec nie placz ze ktos akurat komus
    kradnie nazwe, bo akurat wyraz jest podobny.

    > Na pewno miałes,

    Jakies dowody, albo namiastki dowodow?
    Spodzewac sie mozna ze w domenie jest kluczowy wyraz, ktory akurat jest
    popularny. Ale to nie gwarantuje prawa do domeny.

    > czyli
    > wiedziałeś, ze uzywasz cudzej własności.

    Co jest wlasnoscia? Wyraz "lot" czy pelna leglana nazwa?

    > Zawsze mnie to wkurza,

    Relanium?

    > ale
    > abstrahując od emeocji wychodzi na to, że uzywasz ich znaku towarowego,
    > bez ich zgody.

    A skad ta pewnosc?

    > Używanie dotyczy jak najbardziej towarów co najmnie
    > podobnych, do tych, dla oznaczania których znak został zarejestrowany.

    A jezeli juz, to co? Prawnie prosze, a nie literacko.

    > Tu właśnie zaczyna sie problem, o którym pisałem na wstępie. Znaki
    > towarowe powszechnie znane są chronione również poza granicami
    > specjalizacji - tzn. niezależnie od podobieństwa towarów.

    Czyzby? Masz jakis paragraf na te teze?

    > Innymi słowy -
    > jeżeli bezpodstawnie używasz powszechnie znanego znaku towarowego

    Co jest tym bezpodstawnym uzywaniem? Podobny wyraz w innej branzy?
    Przetestuj wiec na tej swojej tezie wyraz "lot". :-P

    > dla
    > dowolnych towarów,

    Wlasnie. Ochrona musi dotyczyc tylko konkretnych towarow czy uslug.
    Delta Airlines moze skoczyc producentowi pil Delta. Obie firmy maja
    dlugie nazwy i tak.

    > to naruszasz prawa do tego znaku, niezależnie od
    > tego, dla jakich towarów został on zarejestrowany.

    Czytales dzisiaj Wybiorcza?

    > Coż, jest to propozycja, a właściwie wezwanie do dobrowolnego spełnienia
    > świadczenia

    Ktore nie ma zadnego znaczenia prawnego. Szukaja jelonka. Inaczej nie
    pytali by.

    > Mozesz, tylko po co?

    Zeby zaden kretacz z zagranicy nie podkakiwal polskiemu przedsiebiorcy.
    Najlepiej zalozyc strone ww dla tego sporu. Tego bardzo sie boja
    zachodnie firmy!!!

    > Tak, grozi.

    Michnik prawda.

    Raz ze NASK wcale nie jest uregulowany administracyjnie. To samozwancza
    instytucja nie majaca zadnej legitymacji prawnej!

    Dwa, prawo cywilne nie jest jednoznaczne. Zalezy od szczegolow.

> [...]
    > rozstrzyga sie jeszcze o jego słuszności. Pytanie brzmi, czy grozi Ci
    > przegranie postępowania o domenę? Moim zdaniem tak.

    Dobrze ze jest to tylko zdanie.

    > Używałes tego znaku bezprawnie

    W jaki sposob? Kto dal prawo zagranicznej firmie do monopolizacji znaku
    w Polsce?

    > - późniejsza zmiana nie rektyfikuje
    > sytuacji w całosci, bowiem istnieje zawsze zagrozenie, ze mozesz wrócić
    > do poprzedniej zawartości strony.

    mega ROFTL

    > Używanie w tej sytuacji jest nie tylko
    > naruszeniem praw do znaku, ale moze też być uznane za czyn nieuczciwej
    > konkurencji z art 3 uznk - korzystanie z cudzej renomy - (znowu pytanie
    > czy była ta renoma)

    rotfl

    Konkurencja? Kogo? Osoby ktora nie prowadzi dzialalnosci konkurencyjnej
    a tylko informacyjna? Pytales ordynatora o zgode przed wlaczenim kompa?

    > No własnie, ciągle brak tej podstawowej informacji, nie tyle jak duza
    > korporacja, ile jak długo i jak szeroko znana w Polsce.

    Udowadniac to musi powod a nie pozwany kolego....
    A jezeli jest to wyraz slownikowy to sa ugotowani juz na dzien dobry.

    zgadza sie.

  • 6. Data: 2005-08-18 01:36:16
    Od: james bond <j...@o...com>

    fotomania wrote:

> [...]
    >
    > Pytam sie tylko dlatego ze jezeli chca isc na "wydre" i nie maja jakis
    > srodkow prawnych zeby mnie "skasowac" na starcie to pojde z nimi na wydre

    Czyli moga Ci naskoczyc z nieuczciwa konkurencja.
    Jak dlugo nie wprowadzasz w blad ich klientow to moga naskoczyc podwojnie.

    Pamietaj tylko zeby na kazdej stronie zaznaczyc ze "ta strona nie jest w
    zaden sposob zwiazana z firma xxxxxxxxxx".

    Wiecej pomyslow prawnych:

    http://www.chillingeffects.org/acpa/faq.cgi

  • 7. Data: 2005-08-18 09:16:29
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    james bond <j...@o...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
    (ciach bzdury)

    Oczywiście można w ten sposób myśleć i pisać. Tylko, że to potem duuużo
    kosztuje. Ale w zasadzie w to mi graj, takie poglądy dają mi pracę
    Z zainteresowanym sobie porozmawiałem na innym forum, Ciebie przekonywał nie
    będę. Pozostań w błogim przekonaniu, że wiesz o czym piszesz
    EOT

    RR

    --
    W ogole dyskusja jest bezprzedmiotowa i zakrawa na trolowanie z racji
    wyjatkowo prostej solucji poruszanego problemu.

    (C)T.Francuz.

  • 8. Data: 2005-08-18 09:18:18
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    james bond <j...@o...com> dosc niespodziewanie napisal(a):

    > http://www.chillingeffects.org/acpa/faq.cgi

    Osobom postronnym doradzam podchodzenie do informacji z tej strony z duuuza
    ostroznoscia
    RR