  • 1. Data: 2006-10-16 15:30:50
    Temat: kradziez domowa
    Od: "kysio" <k...@c...pl>

    http://fakty.interia.pl/fakty_dnia/news/9-latek-ukra
    dl-matce-ponad-20-tys-zl-na-nowy-rower,806831,2943

    mam pytanko o sprawe tego nielata - czy nie jest przypadkiem tak
    ze przestepstwo to ma charakter wnioskowy - tzn. jesli rodzice
    wystapia o sciganie to mozna scigac a jesli nie to ... hmmm...
    chodzi mi o to czy nie jest tak, ze policja powinna przekazac taka
    sprawe do sadu dla nieletnich dopiero jesli rodzice wyraza taka
    wole ? jaki przepis mogl stanowic tutaj podstawe do scigania
    z urzedu ?

  • 2. Data: 2006-10-16 21:21:13
    Temat: Re: kradziez domowa
    Od: "zuczek" <n...@o...pl>

    ale jakie ściganie?? w wieku od 0-18 to szczyl odpowie tylko za
    demoralizację, (czyn, jakiego dopuścił się młody nie będzie traktowany jak
    przestępstwo (brak znamiona zawinienia)), stąd tylko opcja z demoralizacją i
    Sądem Rodzinnym. No chyba że w grę ewentualnie kwestia
    (nie)odpowiedzialności matki ale niby za co? A może taki im skrót myślowy
    poszedł? :)