  • 1. Data: 2005-07-13 10:35:18
    Temat: koszty zastępstwa procesowego
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Witam!

    Dostałem nakaz zapłaty w postępowaniu upominawczym. Mam zapłacić kwotę X
    plus koszty zastępstwa procesowego.
    Czy da się coś zrobić, żeby nie ponosić tych kosztów?
    Jeśli w międzyczasie zapłaciłem część kwoty X to czy tera mam zapłacić
    tyle ile jest w nakazie czy mogę sobie pomniejszyć tę kwotę o tyle ile
    już spłaciłem?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 2. Data: 2005-07-13 10:38:32
    Temat: Odp: koszty zastępstwa procesowego
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

> [...]
    > Jeśli w międzyczasie zapłaciłem część kwoty X to czy tera mam zapłacić
    > tyle ile jest w nakazie czy mogę sobie pomniejszyć tę kwotę o tyle ile

    Koszty zaplacic musisz. Jesli przed wydaniem nakazu zaplaciles czesc
    roszczenia, to musisz wniesc sprzeciw od nakazu i te okolicznosc wykazac. W
    przeciwnym razie nakaz uprawomocni sie i zaplacisz drugi raz to samo.

    Dan.

  • 3. Data: 2005-07-13 10:44:59
    Temat: Re: Odp: koszty zastępstwa procesowego
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Dan napisał(a):

> [...]
    > roszczenia, to musisz wniesc sprzeciw od nakazu i te okolicznosc wykazac. W
    > przeciwnym razie nakaz uprawomocni sie i zaplacisz drugi raz to samo.

    A jeśli wierzyciel uzna mi to co zapłaciłem wcześniej to też muszę
    wnosić sprzeciw?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 4. Data: 2005-07-13 10:46:50
    Temat: Odp: Odp: koszty zastępstwa procesowego
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > A jeśli wierzyciel uzna mi to co zapłaciłem wcześniej to też muszę
    > wnosić sprzeciw?

    Dzisiaj "uzna" a po uprawomocnieniu sie nakazu wniesie o egzekucje. Wnies
    sprzeciw.

    Dan.

  • 5. Data: 2005-07-13 10:53:29
    Temat: Re: Odp: Odp: koszty zastępstwa procesowego
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Dan napisał(a):

    > Dzisiaj "uzna" a po uprawomocnieniu sie nakazu wniesie o egzekucje. Wnies
    > sprzeciw.
    >
    > Dan.

    A czy w razie czego wiążą się z tym jakieś dodatkowe koszty? A jeśli
    wieżyciel da mi na piśmie że uznaje?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 6. Data: 2005-07-13 11:00:25
    Temat: Odp: Odp: Odp: koszty zastępstwa procesowego
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > A czy w razie czego wiążą się z tym jakieś dodatkowe koszty?

    Zaskarzysz nakaz tylko w czesci zaplaconej. Jesli faktycznie zaplaciles i
    wykazesz to skutecznie, koszty poniesie powod.

    A jeśli
    > wieżyciel da mi na piśmie że uznaje?

    Jezeli da ci pokwitowanie z data po uprawomocnieniu sie nakazu, to w razie
    czego obronisz to w drodze powodztwa o pozbawienie wykonalnosci nakazu. Ale
    skomplikujesz sobie zycie na wlasna prosbe, bo najpierw komornik doreczy Ci
    zajecia rachunkow i co tam jeszcze wierzyciel wskaze, a potem bedziesz mogl
    sobie w sadzie udowodniac, ze po powstaniu tytulu obowiazek wykonales.
    Oczywiscie bedziesz musial oplacic
    wpis stosunkowy od pozwu.

    Dan

  • 7. Data: 2005-07-13 11:10:54
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: koszty zastępstwa procesowego
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Dan napisał(a):

> [...]
    > sobie w sadzie udowodniac, ze po powstaniu tytulu obowiazek wykonales.

    A czy ma znaczenie że wpłątę dokonałem pomiędzy datą wniesienia pozwu a
    datą wydania nakazu?

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 8. Data: 2005-07-13 11:18:52
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: koszty zastępstwa procesowego
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > A czy ma znaczenie że wpłątę dokonałem pomiędzy datą wniesienia pozwu a
    > datą wydania nakazu?

    Jesli zaplaciles po wniesieniu pozwu to koszt sprzeciwu obciazy ciebie.
    Ponadto, ma to takie znaczenie, ze jesli nakaz uprawomocni sie to wowczas to
    pokwitowanie nie bedzie stanowilo podstawy do wzruszenia jego wykonalnosci w
    tym zakresie. Podstawa takiego pozwu o pozbawienie tytulu wykonalnosci moga
    byc zdarzenia majace miejsce po powstaniu tytulu egzekucyjnego (nakazu).
    Wiec to pokwitowanie zaplaty nie wystarczy zeby potem wzruszyc wykonalnosc
    prawomocnego nakazu. Alternatywa jest - wniesc sprzeciw, albo szykowac kase
    na zaplate drugi raz tego samego. Sprytny wierzyciel wykorzysta na 100 proc.
    , ze sie nie sprzeciwiles i wniesie o egzekucje calosci.

    Dan.