  • 1. Data: 2005-07-13 09:49:32
    Temat: Konkurs SC wygrany a jednak nie przyjęty
    Od: WK<v...@v...pl>

    Witam

    Proszę o pomoc.

    Przeszedłem trzy etapy konkursu na stanowisko w Służbie Cywilnej /info. z
    Biuletynu/. Dostałem informację o przyjęciu mojej kandydatury oraz po zgłoszeniu
    się do kadr wszelkie wytyczne dotyczące przejścia do nowej pracy /badania,
    rozwiązanie umowy z poprzednim pracodawcą itp./. Zwolniłem się za
    porozumieniem stron u dotychczasowego pracodawcy i przystąpiłem do
    wykonywania badań lekarskich do nowej pracy, lecz dowiedziałem się, że przyszły
    pracodawca "rozmyślił się" odgórne polecenie redukcji etatów, więc nie może mnie
    przyjąć...

    Co robić? Czy mam jakieś prawa? Jak najlepiej wybrnąć z tej sytuacji?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-07-13 12:41:41
    Temat: Re: Konkurs SC wygrany a jednak nie przyjęty
    Od: "Dawid Milczarek" <d...@w...home.pl_fif.to_raf.net>

    Ciekawa sprawa. Mozesz sprobowac powalczyc o odszkodowanie bedace
    rownowartoscia utraconych zarobkow w firmie, z ktorej sie zwolniles, lub w
    firmie, do ktorej nie zostales przyjety (zalezy ktore sa wyzsze), a ponadto
    zazadaj zwrotu kosztow badan lekarskich i innych wydatkow poniesionych w
    zwiazku z rekrutacja. To, co Cie spotkalo ze strony pracodawcy, okreslane
    jest jako "culpa in contrahendo" - "wina w kontraktowaniu".

  • 3. Data: 2005-07-13 14:07:42
    Od: WK<v...@v...pl>

    Nie będę ukrywał tu, że poprzedni pracodawca ponownie mnie przyjął no, ale...
    niesmak jak i również utracone "prestiż" stawia mnie obecnie w złej sytuacji
    w "starej" firmie. Co do kosztów związanych z badaniami lekarskimi jak na razie nie
    poniosłem żadnych i mam nadzieję że nie poniosę takowych ponieważ moim
    zdaniem placówka robiąca niniejsze badania obciąży nimi niedoszłego pracodawcę
    bo skierowanie na podstawie którego robiłem te badania otrzymałem od nich.
    Czy mogę odwoływać się jakoś od tej decyzji? Z drugiej strony nawet gdybym
    wygrał i sąd nakazałby pracodawcy zatrudnić mnie to i tak byłbym pewnie "czarną
    owcą" jak to ma się po całym zamieszaniu u obecnego "starego" pracodawcy.
    Mam pytanie czy taka sytuacja w ogóle może nastąpić, że jest przetarg na wolne
    stanowisko ogłoszony w Biuletynie Służb Cywilnych, jest dokonany konkurs /tzn.
    trzy egzaminy/, wybierają jednego kandydata, ogłaszają mu wynik i uzgadniają
    przyjęcie, poczym następuje zmiana decyzji - odgórny nakaz zwolnień?
    Co z tym zrobić? Gdzie napisać? Jak się bronić? Co mogę osiągnąć by jednocześnie
    nie zaszkodzić sobie i wyjść z twarzą"?

    -> http://usenet.pomocprawna.info