  • 1. Data: 2005-07-13 08:11:28
    Temat: anulowanie aktu notarialnego
    Od: yes <n...@i...com.pl>

    Jest sobie dom. Dwa odrebne mieszkania, zostaja sprzedane przez dwoch
    wlascicieli. Jedna czesc usytuowana w tylniej czesci budynku (wejscie, okna
    od podworza), druga bardziej atrakcyjna przy glowne ulicy (wejscie, okna od
    ulicy-deptaku), zostajaa wycenione i sprzedane prze biuro sprzedazy
    nieruchomosci, za ta
    sama wartosc. Druga czesc bo o nia
    sie rozchodzi, chcieli bysmy odzyskac, czyli anulowac akt sprzedazy
    notarialnej. Zaznacze ze juz uplyna ponad rok od sprzedazy prze 65 letnia
    osobe.
    Jak takie sprawy sie zalatwia, domyslam sie ze nie obejdzie sie bez pomocy
    adwokata? Ile trwaja takie sprawy? Czy jest mozliwosc odzyskania tej
    lepszej czesci? Jak wysokie sa koszta, czy sprawa warta jest swieczki?
    Czy w sadzie mozna sie oprzec o "skarge paulinska", niezadawalajaca
    cenę sprzedarzy,lub ewentualnie jakis inny powod ?
    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-13 08:24:51
    Temat: Odp: anulowanie aktu notarialnego
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    > adwokata? Ile trwaja takie sprawy? Czy jest mozliwosc odzyskania tej
    > lepszej czesci?

    Niby z jakiego powodu?

    > Czy w sadzie mozna sie oprzec o "skarge paulinska", niezadawalajaca
    > cenę sprzedarzy,lub ewentualnie jakis inny powod ?

    Skarga paulianska to srodek jaki sluzy wierzycielowi w przypadku
    pokrzywdzenia w wyniku sprzedazy skaldnika majatku przez dluznika. Nie sluzy
    niezadowlonej ze sprzedazy rodzinie (no chyba, ze jest wierzycielem
    sprzedajcego i przez sprzedaz nie moze uzyskac zaspokojenia).

    Dan

  • 3. Data: 2005-07-13 08:29:52
    Temat: Re: anulowanie aktu notarialnego
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "yes" <n...@i...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy w sadzie mozna sie oprzec o "skarge paulinska", niezadawalajaca
    > cenę sprzedarzy,lub ewentualnie jakis inny powod ?

    W grę może wchodzić jedynie odkupienie tej części od właściciela.

    L.

  • 4. Data: 2005-07-14 08:23:23
    Od: yes <n...@i...com.pl>

    Liwiusz wrote:

    > W grę może wchodzić jedynie odkupienie tej części od właściciela.
    >
    > L.

    Wlasciciel napewno nie bedzie chcial sprzedac. Chyba ze ustali cene 500%
    wyzsza.

    --
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-07-14 08:29:19
    Temat: Re: Odp: anulowanie aktu notarialnego
    Od: yes <n...@i...com.pl>

    Dan wrote:

    > Niby z jakiego powodu?

    nie jestem adwokatrem,ale moze moglo by to byc:
    1. niepoczytalnosc osoby
    2. niewlasciwa wycena nieruchomasci
    3. ...
    4. inne powody

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-07-14 19:01:41
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    yes <n...@i...com.pl> napisał:

    >nie jestem adwokatrem,ale moze moglo by to byc:
    >1. niepoczytalnosc osoby
    >2. niewlasciwa wycena nieruchomasci
    I to miałyby być powod anulowania aktu notarialnego ? W oparciu o
    jakie prawo ? Czy w ogóle można anulować akt notarialny ?

    Artur Golański

  • 7. Data: 2005-07-18 17:59:09
    Od: yes <n...@i...com.pl>

    yes wrote:

    moze jeszcze jakies propozycje,(komentarze)?

    --
    pozdrawiam