  • 1. Data: 2004-07-17 19:39:01
    Temat: kontrolerzy biletów, a Konstytucja
    Od: "greg" <o...@w...pl>

    Dzień dobry. czy uważacie, że zatrzymanie przez "kanarów" (kiedy ktoś nie
    chce przedstawić dokumentu tożsamości) jest zgodne z prawem? na jakiej
    podstawie prawnej? w końcu art. 41. pkt 1. zd. 2. Konstytucji stanowi, że
    "Pozbawienie lub ograniczenie wolności może nastąpić tylko na zasadach i w
    trybie określonych w ustawie". i jeszcze jedno pytanie: na jakiej podstawie
    prawnej (w sytuacji gdy odmawiamy okazania dokumentów kontrolerowi, a ten
    wzywa policję) policja ma prawo od nas zażądać dokumentów w celu ustalenia
    tożsamości. Z góry dziekuję za Wasze wypowiedzi i serdecznie pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-17 22:45:46
    Temat: Re: kontrolerzy biletów, a Konstytucja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "greg" <o...@w...pl> napisał w wiadomości

    Było to wałkowane tyle razy, że aż nie chce się odpisywać. W skrócie,
    uprawnienie takie wynika z prawa przewozowego. Po szczegóły odsyłam do
    naszego archiwum.

  • 3. Data: 2004-07-17 23:04:37
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    greg wrote:

    > Dzień dobry. czy uważacie, że zatrzymanie przez "kanarów" (kiedy ktoś nie
    > chce przedstawić dokumentu tożsamości) jest zgodne z prawem? na jakiej
    > podstawie prawnej?

    Jedynie i mocno naciągane - kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia
    i kodeks postępowania karnego.

> [...]
    > wzywa policję) policja ma prawo od nas zażądać dokumentów w celu ustalenia

    prawo przewozowe

    Zresztą zaraz pojawi sie Olo i wszystko Ci wytłumaczy ;)

    KG

  • 4. Data: 2004-07-17 23:40:03
    Od: "greg" <o...@w...pl>

    a moglbym prosic o napisanie ktore artykuly tych kodeksow? bede wdzieczny

  • 5. Data: 2004-07-18 06:25:45
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > Użytkownik "greg" <o...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Było to wałkowane tyle razy, że aż nie chce się odpisywać. W skrócie,
    > uprawnienie takie wynika z prawa przewozowego...

    ... a wiec jest uregulowane w ustawie. cbdu

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2004-07-18 08:51:29
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Zresztą zaraz pojawi sie Olo i wszystko Ci wytłumaczy ;)

    Olo ma swoj wlasny kodeks :)

    1.Płać albo w morde.
    2.Ja kanar moge wszystko.

    > KG

    P.

  • 7. Data: 2004-07-18 09:11:08
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl>

    > Zresztą zaraz pojawi sie Olo i wszystko Ci wytłumaczy ;)

    Olo się nie pojawi i nic nie wytłumaczy, bo wszystko w tym temacie zostało
    tu już wielokrotnie wytłumaczone, a na widok kolejnego niemal identycznego
    wątku zbiera mnie na wymioty.

    pdr
    Olo

  • 8. Data: 2004-07-18 10:16:40
    Od: "greg" <o...@w...pl>

    sorry, ale nie wiedzialem, ze to juz bylo walkowane tyle razy, bo dopiero od
    wczoraj czytam to forum.
    peace (nie p.i.s.) ;)

  • 9. Data: 2004-07-18 13:59:40
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > sorry, ale nie wiedzialem, ze to juz bylo walkowane tyle razy, bo dopiero
    od
    > wczoraj czytam to forum.

    Ten, kto wchodzi po raz pierwszy na forum, powinien zwykle sie zapoznac z
    archiwum grupy, by nie powtarzac watków.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 10. Data: 2004-07-18 14:40:14