  • 1. Data: 2004-07-17 19:13:45
    Temat: Prawo autorskie - problem
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Zmieniłem pracę i w dawnej gazecie (jestem dziennikarzem) pozostało archiwum
    moich zdjęć. Dawna szefowa nie chce mi ich wydać, tłumacząc, że skoro było
    robione jej aparatem, to zdjęcia są jej.
    Ja się oczywiście nie czepaim fotek, które zostały opublikowane i opłacone,
    ale 95% nie zostało. Są tam zresztą także zdjęcia prywatne.
    Pracowałem na umowę o dzieło. Jestem więc pracownikiem w rozumieniu art 12
    pkt 1 ustawy o prawie autorskim?
    Adam Sito

  • 2. Data: 2004-07-17 19:24:45
    Temat: Re: Prawo autorskie - problem
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-17 21:13, Adam Sito rzecze:
    [..]
    > Pracowałem na umowę o dzieło. Jestem więc pracownikiem w rozumieniu art 12
    > pkt 1 ustawy o prawie autorskim?

    Jesteś. Ale czy nastąpiło "przyjęcie utworu"?
    Jeśli nie to pracodawca nie nabył praw autorskich.

    Jeżeli zaś przyjął to możesz też skorzystać z art.12. pkt.2

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 3. Data: 2004-07-17 19:29:21
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Jesteś. Ale czy nastąpiło "przyjęcie utworu"?

    Co znaczy przyjęcie utworu?
    Zdjęcia leżą sobie w folderach i zapewne nie pójdą. Na piśmie nic w tej
    sprawie nie mam.
    Płacone było oczywiście tylko za zdjęcia opublikowane.
    A mi się jakoś nie widzi oddawanie komuś zdjęć, za które zapłacił mi 5% ich
    wartości (tyle mniej więcej zostało opublikowanych i opłaconych).
    AS

  • 4. Data: 2004-07-17 19:51:06
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-07-17 21:29, Adam Sito rzecze:
> [...]
    > A mi się jakoś nie widzi oddawanie komuś zdjęć, za które zapłacił mi 5% ich
    > wartości (tyle mniej więcej zostało opublikowanych i opłaconych).

    W takim razie spokojnie możesz podnieść kwestię, że nie nastąpiło przyjęcie
    tych zdjęć skoro nie dostałeś za nie kasy i zarządać ich zwrotu.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 5. Data: 2004-07-17 20:50:43
    Od: "user" <a...@n...news>

    Może ten link będzie pomocny
    http://www.patentmen.pl/roz5-4.html

    Jacek

  • 6. Data: 2004-07-17 22:59:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Adam Sito" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Skoro zapłacili za 5% zdjęć, to te są ich. Pozostałe powinni Ci wydać. Jak
    nie wydadzą, to pozostaje Ci proces cywilny - moim zdaniem nie warto.
    Bardziej opłacalne będzie poczekanie, jak któreś z nich wykorzystają i
    wówczas złożenie im propozycji nie do odrzucenia, że albo płacą za
    opublikowane i oddają resztę, albo składasz zawiadomienie do organów
    ścigania.