  • 11. Data: 2006-03-02 11:09:24
    Temat: Re: konkubinat
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl>

    news:w89i3mf0hn0a.1a93lnzha42m4$.dlg@40tude.net...
    > Niestety, mamy na tyle kretyńskie prawo, że choćbyście żyli razem i 50
    lat,
    > to nie masz żadnych praw do jego majątku, podobnie jak i innych praw które
    > przysługiwałyby Ci gdybyś była jego "żoną" (w rozumieniu prawnym).

    myslisz ,ze na drodze cywilnej nie moglabym tej sprawy zalatwic?

    pozdrawiam
    Sandra

  • 12. Data: 2006-03-02 11:10:29
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 02 Mar 2006 11:59:00 +0100,
    Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> screamed:

    NTG. pl.sci.biologia

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 12:10:17 user up 10903 days, 0:05, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    E=Mc^5...nahhh...E=Mc^4...nahh...E=Mc^3...ah, the hell with it.

  • 13. Data: 2006-03-02 11:33:44
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Artur M. Piwko napisał(a):
    > In the darkest hour on Thu, 02 Mar 2006 11:59:00 +0100,
    > Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> screamed:

    > NTG. pl.sci.biologia

    :-)

  • 14. Data: 2006-03-02 12:13:57
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > pasozyt

    Od kiedy to na pytanie prawne odpowiada się wyzwiskami? To jakas nowa moda?

    Iza

  • 15. Data: 2006-03-02 12:56:50
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    iza napisał(a):

    > Od kiedy to na pytanie prawne odpowiada się wyzwiskami? To jakas nowa moda?

    to nie wyzwisko, zreszta osoba ktora zadaje tego typu pytanie w
    publicznym miejscu, nie opisujac szczegolo sytuacji co prowadzi do
    podejrzen ze chce po prostu oskubac naiwnego kolege powinna liczyc sie z
    takimi komentarzami.

    P.

  • 16. Data: 2006-03-02 13:05:30
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 2 Mar 2006 12:09:24 +0100, sandra napisał(a):

    > myslisz ,ze na drodze cywilnej nie moglabym tej sprawy zalatwic?

    Co do majątku, to myślę, że może i dałoby radę, chociaż nie słyszałem o
    takiej sprawie.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2006-03-02 14:56:18
    Od: "iza" <i...@e...pl>

    > to nie wyzwisko,

    dla mnie osobiscie byloby to wyzwisko...

> [...]
    > publicznym miejscu, nie opisujac szczegolo sytuacji co prowadzi do
    > podejrzen ze chce po prostu oskubac naiwnego kolege powinna liczyc sie z

    a o jakie dokladnie szczegoly ci chodzi? Ma ci sie spowiadac?

    Iza

  • 18. Data: 2006-03-02 21:52:18
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:du6j5h$19u$2@inews.gazeta.pl Przemek R.
    pl> pisze:

    > pasozyt
    A tam zaraz - pasożyt.
    Zwykła hiena.

    Jotte

  • 19. Data: 2006-03-02 21:52:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:du50ai$coi$1@news.wp.pl A.M. <l...@w...pl> pisze:

    > Czy zyjac w konkubinacie mam jakies prawa
    > co do majatku konkubenta?
    Z racji samego życia w konkubinacie na szczęście żadnych, zupełnie żadnych.

    > Gdzie szukac przepisow regulujacych taki zwiazek?
    W Polsce nie ma.

    Jotte

  • 20. Data: 2006-03-02 22:55:38
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    sandra napisał(a):

    > zalezy co wchodzi w sklad tego majatku ,jak dlugo trwa ten zwiazek, jakie
    > naklady wniosla by np. rozbudowac, modernizowac, usprawniac ...myslisz ,ze
    > nie mam racji ?

    Do majątku partnera nie ma żadnych praw. Ale oczywiście jeśli miałaby
    swój wkład w ten majątek i on tylko oficjalnie byłby na niego, to wtedy
    ewentualnie, na podstawie przepisów choćby o bezpodstawnym
    wzbogaceniu... ale z opisu wynika, że tego typu sytuacja nie ma tu
    miejsca. A sam fakt konkubinatu, choćby i najdłuższego nie daje praw do
    współwłasności majątku, którego w tym czasie dorobiła się druga strona.

    Ps. Cieszę się Sandra, że znowu Cię tu widać, dawno nie czytałam Twoich
    postów :-)

    --
    Marta
    http://doradcy-prawni.pl