  • 11. Data: 2003-12-11 09:54:16
    Temat: Re: konfiguracja komputera własnością intelektualną??
    Od: "domin" <S...@n...dorwiesz.mnie.he.he>

    >Przeciez tu nie jest potrzebny dobry prawnik ale psychiatra dla tego
    > goscia co sie domaga jakichs zadoscuczynien.

    otóż to :-))

    pozdrawiam
    Domin

  • 12. Data: 2003-12-11 11:38:29
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Marcin S." <t...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Wydaje mi sie ze bez sensu (w tej konkretnej sprawie) jest to co piszesz.
    > w takim razie, jezeli zlecasz jakiejs firmie za pieniadze (pozniej
    > wystawiaja fakture) instalacje systemu operacyjnego na swoim kompie, to
    > pozniej juz nikt nie ma prawa zrobic tego powtornie (zainstalowac jeszcze
    > raz) ? Przeciez tu nie jest potrzebny dobry prawnik ale psychiatra dla
    tego
    > goscia co sie domaga jakichs zadoscuczynien.

    Wszystko zależy od umowy z firmą i zakresu usługi. I naturalnie od prawnika.
    Jeśli będzie to konfiguracja komputera w zakresie instrukcji obsługi tego
    systemu, to zgoda: usługa, brak praw autorskich. Jeśli jednak człowiek
    dokonał zmiany wpisów w plikach odwołując się do własnych procedur
    zamieszczonych na serwerze lub dostepnych zdalnie dla tego systemu, to już
    można się powoływać na prawo autorskie. Powoli będzie u nas jak w USA -
    trzeba się przyzwyczajać, ale nie oceniam: dobrze to czy źle. Jednak zmiany
    idą.
    S.

  • 13. Data: 2003-12-11 23:01:51
    Od: "Van Tommy" <t...@p...com>

    Użytkownik "domin" <S...@n...dorwiesz.mnie.he.he> napisał

    > właśnie znajomy zapytał co zrobić w takiej sprawie: w urzędzie miasta
    gdzie
    > pracuje [ciach]

    A nie mają w tym urzędzie radcy prawnego? Za coś mu chyba płacą? Po co cały
    urząd ma panikować?
    T.

  • 14. Data: 2003-12-28 22:17:40
    Od: "Kical" <w...@w...pl>

    > Jeśli będzie to konfiguracja komputera w zakresie instrukcji obsługi
    tego
    > systemu, to zgoda: usługa, brak praw autorskich.

    Jesli niezgodnie z "instrukcja obslugi systemu", to jeszcze bym go
    obciazyl za ewentualne z nim problemy (te zawsze mozna
    sprowokowac....). Eksperymentowac to moze u siebie, ryzykujac utrate
    swoich danych. Zawsze moze tez probowac rozwijac skrzydla w okolicach
    doliny krzemowej, moze tam go docenia.....
    Noworoczne serdecznosci