  • 161. Data: 2009-06-03 20:42:56
    Temat: Re: komu moge przekazac kopie dow. osobistego
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
    news:4a26917f$1@news.home.net.pl...

    > Ciekawe. Ktory US albo bank wymaga pieczeci? Moja zona wlasnie zakonczyla
    > zakladac dzialalnosc gospodarcza. Zaden urzad czy bank nie wymagal
    > pieczatki.

    Widzę, że Twoja żona generalnie załatwia wszystko w innym trybie niż reszta
    ludzi ;-)
    Chociaż może kluczem jest tu DG? Ja miałem na myśli sp. z o.o. - może ten
    podmiot traktuje się inaczej niż jednoosobową DG.
    A jaki bank? PEKAO, RB, BPH, DB, a po drodze jeszcze Millenium.
    A urząd? II US w Gdyni. Oraz Izba Celna w tym samym mieście.

  • 162. Data: 2009-06-03 20:46:33
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał

    > Potwierdzal telefonicznie :)

    Na szczęście chyba szybko zrozumieli, że to dość ryzykowny sposób.
    Przecież numer telefonu podaje osoba składająca wniosek. Jeśli to oszust,
    to chyba jasne, że nie poda numeru osoby, pod którą chce się podszyć, tylko
    swój własny. Więc siłą rzeczy bank zadzwoni na jego numer, a on potwierdzi,
    że w istocie podpisał umowę. Natomiast osoba poszkodowana nadal nie będzie
    miała świadomości całej tej sytuacji.

    > Tak mam. Mowie jakie byly wtedy procedury. Wiem, ze dzis jest zupelnie
    > inaczej.

    No własnie. A dyskusja tyczy się obecnych czasów, a nie tych sprzed kilku
    lat :)

  • 163. Data: 2009-06-03 20:58:17
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał

    > Skoncz pisac te glupoty. Znasz oferte wszystkich bankow? Czy powtarzasz
    > zaslyszany w maglu mit?

    A Ty znasz? I nie ofertę, ale wymogi i regulaminy?
    Bo ja w swojej karierze trochę banków po drodze zaliczyłem.

    > Wszyscy na pewno nie. Czesc moze bo wierza w takie wlasnie zaslyszane
    > bzdury o obowiazku posiadania pieczatki.

    Ależ chrzanisz :/
    Jeśli we wniosku do banku mam wyraźnie napisane "pieczęć podmiotu" oraz
    "pieczątki i podpisy osób reprezentujących podmiot", to uważasz, że mogę to
    "podstęplować" poślinionym paluchem, a bank radośnie otworzy mi konto?

    > Skoro we wniosku o konto jest pieczatka to potem ona musi byc wlasnie w
    > celach identyfikacji. Jesli jej nie ma, to nie ma takiego obowiazku.

    Łał, jesteś geniuszem!
    A skąd się wzięła we wniosku? Dokładnie z tego samego powodu. Wymóg z
    regulaminu.

  • 164. Data: 2009-06-03 20:59:10
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    > Bo pani w warzywniaku Ci tak powiedziala? Ludzie powtarzaja zaslyszane
    > mity i potem tak to zyje wlasnym zyciem.

    Od dobrych paru lat prowadzę firmę (nie DG) i nie powtarzam mitów, tylko
    opisuję to, co spotyka mnie w praktyce.

    > Pieczatka nie jest do niczego potrzebna.

    W teorii.
    Choć być może w jednoosobowej DG istotnie nie ma uzasadnienia.

    > Znam ludzi, ktorzy juz pare lat maja DG bez pieczatki. W zeszlym tygodniu
    > moja zona zakladala konto firmowe, tez bez pieczatki.

    To niech żona założy jakąkolwiek spółkę kapitałową i też spróbuje utworzyć
    konto w banku bez pieczątki.
    Trzymam kciuki :)

    > Po co? Zeby wydac bezsensownie 30 zl na pieczatke, ktora do niczego Ci
    > sie nie przyda?

    No pacz pan, a jednak w moim przypadku jest niezbędna.

    > Nie moze i nie odmowi :) Bank bylby glupi odmawiajac z takiego powodu :D

    Bank potrafi odmówić z o wiele głupszych powodów.

    > No i jak zycie pokazuje, bank nie odmawia :)

    Może i odmówi. Sprawdzone.

    > Taa, wszedzie :)

    Ponieważ przedsiębiorcą jesteś dopiero od tygodnia i to niejako w sposób
    pośredni, to pozwolę sobie nie wchodzić w dalsze dyskusje na temat
    zasadności posiadania pieczątki, bo Ty piszesz o teorii, a ja o praktyce.

  • 165. Data: 2009-06-03 21:00:42
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 22:46:33 +0200, Baloo napisał(a):

    > Na szczęście chyba szybko zrozumieli, że to dość ryzykowny sposób.
    > Przecież numer telefonu podaje osoba składająca wniosek.

    Dlatego nawet owe 8-9 lat temu mBank bardzo nie lubił komórek i
    koniecznie chciał oddzwaniać na stacjonarne.
    Było tak śmiesznie, że dzwonili na komórę, pytali o numer stacjonarnego,
    pod którym klient był dostępny i rzucali "proszę czekać, w ciągu godziny
    będzie telefon".

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.bblog.pl [Lege Artis]

  • 166. Data: 2009-06-03 21:01:12
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Szerr" <n...@p...pl> napisał w wiadomości news:1359g8so2ozm8

    > Sorry, ale pierniczysz bez sensu. 9 lat mam działalność, nigdy żaden
    > urząd
    > nie wymagał ode mnie pieczątki. Niechby zresztą spróbował! ;-)

    No tak, powinienem był przewidzieć, że Wam chodzi o zwykłą DG.

  • 167. Data: 2009-06-03 21:04:50
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > "podstęplować"

    Autokorekta - "podstemplować" oczywiście.
    Od początku mi coś nie pasowało :)

  • 169. Data: 2009-06-03 21:13:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 03 Jun 2009 22:58:17 +0200, Baloo napisał(a):

> [...]
    > "pieczątki i podpisy osób reprezentujących podmiot", to uważasz, że mogę
    > to "podstęplować" poślinionym paluchem, a bank radośnie otworzy mi

    Wiesz co, biorąc pod uwagę co te banki potrafią wyczyniać, to mnie już
    nic nie zdziwi.
    Tak czy inaczej wiesz, że ważniejszy jest KRS. A pieczątki to jakaś
    pozostałość po sam już nie wiem czym (bo przeszłymi czasami trudno już to
    tłumaczyć).

  • 168. Data: 2009-06-03 21:13:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

  • 170. Data: 2009-06-03 21:25:31
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Olgierd" <n...@n...problem> napisał w wiadomości

    > Wiesz co, biorąc pod uwagę co te banki potrafią wyczyniać, to mnie już
    > nic nie zdziwi.
    > Tak czy inaczej wiesz, że ważniejszy jest KRS.

    Ja wiem, Ty wiesz, a mimo wszystko w praktyce działa to inaczej :)
    Zresztą nie tylko banki robią problemy z pieczątkami. Zasadniczo
    załatwiając wszelkie sprawy "na mieście" jako reprezentant sp. z o.o. z
    marszu musisz przywalać pieczątkę firmową na wszelkich dokumentach. Tak
    jakby to był Bóg wie jaki "dowód tożsamości".

    O, a przykład pozytywny to towarzystwa ubezpieczeniowe. Do umów nie są im
    potrzebne kompletnie żadne pieczęcie, byleby podpisy osób upoważnionych
    były czytelne.