  • 11. Data: 2004-06-02 18:07:34
    Temat: Re: kolizja, Sad Grodzki, nieobecnosc
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    news:c9l4ln$2li$4@news.onet.pl...

    > A moze tak odpowiedź w oparciu o obowiązujące przepisy o kosztach procesu?

    Dawaj ;)

    Pozdr
    Leszek

  • 12. Data: 2004-06-02 18:22:19
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Dawaj ;)

    A to ja jestem wybitnym specjalistą znającym sąd grodzki?
    Poszukaj.

    KG

  • 13. Data: 2004-06-02 18:27:39
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > A to ja jestem wybitnym specjalistą znającym sąd grodzki?
    > Poszukaj.

    Podpowiem Ci. Kluczowym słowem jest tu "uzasadnione". W odniesieniu do
    kosztów.
    W przypadku prostej kolizji wynajęcie adwokata przez poszkodowanego za takie
    nie zostanie uznane. Zostanie uznane za fanaberie. No ale odwoływać się
    można. Do Strasburga lub bezpośrednio Karola Strasburgera;))))

    Pozdr
    Leszek

  • 14. Data: 2004-06-02 18:41:09
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Podpowiem Ci. Kluczowym słowem jest tu "uzasadnione". W odniesieniu do
    > kosztów.

    Gdzie w art.627 kpk masz mowę o "uzasadnionych" kosztach? Na rzecz osk.
    posiłkowego zasądza się wydatki, w tym wynagrodzenie pełnomocnika. Skąd
    wziąłeś "uzasadnione", bo akurat art.616 kpk zdaje się mówić nieco o
    czym innym?

    > W przypadku prostej kolizji wynajęcie adwokata przez poszkodowanego za takie
    > nie zostanie uznane.

    Nawet jeśli przyjąć tezę o uzasadnionych wydatkach (wątpliwą), to niby
    dlaczego nie? Przede wszystkim "uzasadnienie" nie musi wynikać ze
    złożoności sprawy (co do jej oczywistości też miałbym pewne
    wątpliwości). A strony postępowania mają prawo do korzystania z pomocy
    pełnomocników i mają prawo do uzyskania zwrotu tych wydatków.

    KG

  • 15. Data: 2004-06-02 18:57:57
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > Nawet jeśli przyjąć tezę o uzasadnionych wydatkach (wątpliwą), to niby
    > dlaczego nie?

    Bierz adwokata.

    Pozdr
    Leszek

  • 16. Data: 2004-06-02 19:02:20
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Bierz adwokata.

    Odpowiedz.

    KG

  • 17. Data: 2004-06-03 11:31:31
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    Uzytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisal w wiadomosci

    > Odpowiedz.

    Sad zadecyduje w "prostej " sprawie , ze wziecie adwokata jest fanaberia
    pokrzywdzonego i nie zwróci kosztów jego wynajecia.
    Uwazasz inaczej, bierz adwokata.

    Pozdr
    Leszek

  • 18. Data: 2004-06-03 11:36:06
    Od: "Leszek" <l...@i...pl>

    > Skąd
    > wziąłeś "uzasadnione", bo akurat art.616 kpk zdaje się mówić nieco o
    > czym innym?

    Art. 616.

    § 1. Do kosztów procesu należą:
    1) koszty sądowe,
    2) uzasadnione wydatki stron, w tym z tytułu ustanowienia w sprawie jednego
    obrońcy lub pełnomocnika.

    Nie widzisz wyrazu "uzasadnione"??????????????

    >Przede wszystkim "uzasadnienie" nie musi wynikać ze
    > złożoności sprawy (co do jej oczywistości też miałbym pewne
    > wątpliwości).

    Jest takie jakie uzna sąd. A w wątkowej sprawie nie uzna.

    A zw sprawach o wykroczenie koszta sądowe są zryczałtowane, więc za adwokata
    pokrzywdzonego musiałby płacić skarb państwa.

    Czy odpowiedź Cię satysfakcjonuje?

    Pozdr

    Leszek

  • 19. Data: 2004-06-03 12:00:26
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał w wiadomości
    >
    > Art. 616.
    >
    > § 1. Do kosztów procesu należą:
    > 1) koszty sądowe,
    > 2) uzasadnione wydatki stron, w tym z tytułu ustanowienia w sprawie
    jednego
    > obrońcy lub pełnomocnika.
    > Nie widzisz wyrazu "uzasadnione"??????????????

    Może jestem lajkonikiem, ale wg ustawodawca pisząc "uzasadnione ... w tym z
    tytułu ustanowienia..." uznaje że koszty ustanowienia jednego obrońcy są
    WŁASNIE uzasadnione...
    Byłoby inaczej, gdyby napisał "wydatki stron, w tym uzasadnione ustanowienie
    ...", ale tak nie jest
    TomekS

  • 20. Data: 2004-06-03 13:27:14
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Leszek wrote:
    > Art. 616.
    > Nie widzisz wyrazu "uzasadnione"??????????????

    art.627 - widzisz uzasadnione?

    > Jest takie jakie uzna sąd. A w wątkowej sprawie nie uzna.
    >
    > A zw sprawach o wykroczenie koszta sądowe są zryczałtowane, więc za adwokata
    > pokrzywdzonego musiałby płacić skarb państwa.

    Może doczytaj co jest zryczałtowane.

    KG