  • 91. Data: 2015-04-04 19:52:22
    Temat: Re: kolejna kontrola policyjna
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-04 18:12, Shrek wrote:
    > Dobra - napisz wprost jakbyś jechał na jumę, to rowerem? Zwłaszcza jeśli
    > policjanci w swojej dziwnej logice trzepią rowerzystów po nocach?

    Musiałem sprawdzić na wiki co to jest "juma". :D

    Ja w ogóle nie mam samochodu (pojechałbym autobusem :D) i podejrzewam,
    że wielu kradnących telefony też nie. Wszak to przecież nie gangsterzy
    wyciągają nastolatkom z kieszeni na dupie komórki. Raczej robią to
    ludzie, którym się w życiu nie powiodło.
    Tak czy inaczej pojechałbym autobusem. :)

    No ale wracamy do mojego posta. Pewnie - gdybym mógł, to pojechałbym
    kraść samochodem. Właśnie dlatego, że łatwiej ukryć. Przemytnicy
    na granicy raczej nie jeżdżą rowerami, a oni się na tym najlepiej znają.

    Ale my nie mówimy o tym, co byśmy zrobili jako złodzieje, ale co
    powinna robić Policja, aby maksymalizować "wykrywalność".
    Policjantowi samo kontrolowanie złodzieja niewiele daje. On musi coś
    znaleźć.

    Szansa na odnalezienie ukradzionego telefonu czy nawet narkotyków
    w plecaku rowerzysty / pieszego jest bliska 1. Szansa na znalezienie
    czegoś takiego w samochodzie jest pomijalnie mała, jeśli złodziej ukrył
    towar na taką okoliczność.

    pozdrawiam,
    PK

  • 92. Data: 2015-04-04 19:53:13
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2015-04-04 19:14, Shrek wrote:
    [...]
    > A potem się dziwią brakiem zaufania obywateli do państwa:P
    Kto się dziwi? :-D

    https://www.msw.gov.pl/pl/aktualnosci/12834,Polakow-
    ma-zaufanie-do-Policji.html

    Tutaj trochę danych historycznych:
    http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/923,OBOP-Zaufa
    nie-do-Policji-ocena-pracy-i-poczucie-bezpieczenstwa
    .html.

    W każdym razie, o dziwo, Polacy bardziej ufają Policji niż czarnym:
    http://www.fronda.pl/a/coraz-wiecej-polakow-pozytywn
    ie-o-kosciele-sondaz,47613.html.
    :-D

  • 93. Data: 2015-04-04 20:28:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 4 Apr 2015, T...@s...in.the.world wrote:

    > Qrde, naprawde wozisz ze soba dokumenty zakupu roweru?

    Chyba nie załapałeś - nie odpuścili, znaczy spisali itp. a nawet
    pofatygowali się ze mną do domu, ale "od ręki" kwitka nie
    znalazłem.
    To jak się umyłem, podjadłem i znalazłem, zrobiłem sobie wycieczkę
    do komisariatu i wyrwałem dyżurnego z przekonania że dziś już się
    nic nie wydarzy ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 94. Data: 2015-04-04 20:41:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 04 Apr 2015 17:29:35 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):

    > Owszem. Grzywna zniesiona, ale meldunek zostaje, bo urzędnicy nie są
    > w stanie wyobrazić sobie bez tego świata. Zresztą podobnie jak spora
    > część społeczeństwa. :/
    > Jeśli teraz nie udało się go znieść, to mam obawy, że już się nie uda.

    No wiesz ... a jak tu wyslac komus zdjecie z fotoradaru ?

    Czy, zeby byla TG - jak zwrocic ukradziony rower po odnalezieniu,
    jesli wlasciciej zmieni adres ? :-)

    J.

  • 95. Data: 2015-04-04 23:13:52
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-04 20:41, J.F. wrote:
    > No wiesz ... a jak tu wyslac komus zdjecie z fotoradaru ?

    No tak właśnie wyglądają komentarze (w Internecie, ale też moich
    znajomych) : zdjęcie z fotoradaru / wezwania do sądu nie przyją
    i takie tam brednie. :(

    Już na nowych dowodach nie ma adresu i to wywołało panikę.
    No bo po co taki dowód, jak nie ma adresu ani koloru oczu?

    Społeczeństwo wychowane w państwie policyjnym... musimy poczekać
    na wymianę pokoleniową i mieć nadzieję, że młodzi będą podróżować
    po świecie, a nie postrzegać świat zgodnie z tym, co usłyszeli
    od dziadków i rodziców... :D

    pozdrawiam,
    PK

  • 96. Data: 2015-04-04 23:31:04
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-04 19:14, Shrek wrote:
    > Wszystko tylko pod warunkiem, że on coś w plecaku czy samochodzie ma. Tu
    > chodziło o dmuchane w alkomat a zajrzeli do plecaka "przy okazji". I

    Czy przy okazji czy nie - trudno powiedzieć. Titus powinien spytać czemu
    chcą zajrzeć. Jakby nie mieli powodu, to by mu dali spokój. Jakby
    mieli, to by była czysta sytuacja.

    Nawet jak policjant menda (w każdej grupie się trafi), to uprawnień
    (prawdopodobnie) nie przekroczyli i nikomu się krzywda nie stała.
    Każdy się może sam zastanowić, czy woli być w nocy na rowerze
    zatrzymany przez Policję czy przez dresiarzy z kijami. :)

    > jedno i drugie jest objawem, że policja nie ma co robić, więc zajmują
    > się głupotami, a państwo traktuje obywateli jak wrogów. A potem się
    > dziwią brakiem zaufania obywateli do państwa:P

    To już kwestia tego jak się odbiera Policję i co się w ogóle myśli
    o Państwie.
    Tego typu kontrole akurat zwiększają moje zaufanie. Cieszę się, że
    chodzą jakieś patrole i wyrywkowo legitymują ludzi. Cieszę się, że
    zatrzymują kierowców i sprawdzają trzeźwość oraz stan pojazdu.
    Cieszę się też, że np. spisują wałęsającą się młodzież (sam 3 razy się
    załapałem :)).

    W ogóle wypada tu zaznaczyć, że takie zatrzymania i przeglądania
    plecaków nazywamy *prewencją* i to jest zdecydowanie najważniejsza
    i najkorzystniejsza dla społeczeństwa rola Policji. Warto się nad tym
    chwilę zastanowić, poważnie. :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 97. Data: 2015-04-05 00:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

> [...]
    > część społeczeństwa. :/
    >
    > Jeśli teraz nie udało się go znieść, to mam obawy, że już się nie uda.

    Niestety nasi urzednicy uwielbiają mnozyc byty bo to zapewnia im prace.
    Urzad skarbowy, urzad miasta, urzad komunikacji itd...

  • 98. Data: 2015-04-05 06:17:04
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .04.2015 o 23:13 Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> pisze:

    (...)
> [...]
    > na wymianę pokoleniową i mieć nadzieję, że młodzi będą podróżować
    > po świecie, a nie postrzegać świat zgodnie z tym, co usłyszeli

    Naprawdę uważasz, że zameldowanie i cały "komunistyczny" aparat
    inwigilacji był bardziej rozbudowany od obecnego?

    Dziadkowie i rodzice rzeczywiście są uwikłani w niewolnictwo obywatelskie
    rodem z XX wieku.

    Ale to co Ty reprezentujesz - to coś jeszcze bardziej zabawnego. Brak
    wyobraźni to też upośledzenie.
    A IMHO nawet gorsze!
    W tej chwili biegasz i osobiście (z dumą!) informujesz władzę, gdzie
    jesteś, co robisz i co kupujesz.
    Dosłownie w czasie rzeczywistym (przynajmniej potencjalnie - do
    wykorzystania zawsze wtedy, kiedy "władza" sobie zażyczy).
    Przy czym dla Ciebie ta władza to już nie tylko aparat państwa :)

    Zameldowanie było metodą państwa policyjnego. Metody państwa
    demokratycznego (choć demokracja IMHO jest pustym słowem) są znacznie
    bardziej wyrafinowane, patrząc na poglądy Piotra Kosewskiego.

    Ta duma, jakim to się jest "wolnym człowiekiem" lepszego gatunku - to
    zwykłe głuptactwo noszone z dumą :)

    --
    Trefniś

  • 99. Data: 2015-04-05 06:51:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-04-04 23:31, Piotr Kosewski wrote:

    > Czy przy okazji czy nie - trudno powiedzieć. Titus powinien spytać czemu
    > chcą zajrzeć. Jakby nie mieli powodu, to by mu dali spokój. Jakby
    > mieli, to by była czysta sytuacja.

    Przecież ktoś napisał np. - "bo tydzień temu ktoś ukradł gówniarzowi
    komórkę na sąsiednim osiedlu. Jest pan do niego podobny - świadek
    zeznał, że tamten miał dwie nogi i miał między 1,5 a 2 m"

    > Każdy się może sam zastanowić, czy woli być w nocy na rowerze
    > zatrzymany przez Policję czy przez dresiarzy z kijami. :)

    A to oni wspólnie i w porozumieniu działają? Dostajesz od policji jakiś
    znaczek i dresy dają ci spokój?

> [...]
    > zatrzymują kierowców i sprawdzają trzeźwość oraz stan pojazdu.
    > Cieszę się też, że np. spisują wałęsającą się młodzież (sam 3 razy się

    No to widać rzeczywiście zależy od stanu umysłu. Mnie jakoś nie bawi
    traktowanie mnie przez władzę jak złodzieja i pijaka. I o ile jeszcze
    mogę zrozumieć kontrole trzeźwości kierowców (bo nosi to znamiona
    racjonalności), to polowanie na rowerzystów po piwie jest ewidentnym
    wypaczeniem, i nie rozumiem jak można się z tego cieszyć - no chyba że
    po polskiemu "dopierdolcie sąsiadowi!".

> [...]
    > plecaków nazywamy *prewencją* i to jest zdecydowanie najważniejsza
    > i najkorzystniejsza dla społeczeństwa rola Policji. Warto się nad tym

    Poważnie mówisz, że zatrzymywanie losowych ludzi to jest
    najkorzystniejsze co policja może zrobić? To może nie się od razu
    rozwiążą bo pożytek z nich mizerny będzie. W zasadzie same problemy i
    koszty.

    Shrek.

  • 100. Data: 2015-04-05 10:12:23
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2015-04-05 00:00, Budzik wrote:
    > Niestety nasi urzednicy uwielbiają mnozyc byty bo to zapewnia im prace.
    > Urzad skarbowy, urzad miasta, urzad komunikacji itd...

    Nieźle urwałeś...
    To w innych krajach nie ma urzędów skarbowych, urzędów miasta, urzedów
    komunikacji itd? Pewny jesteś? :D

    W Polsce przerost zatrudnienia w administracji jest niewielki.
    Urzędników jest dużo, to pracują na przepisach z PRLu, które wymyślono
    w dużej mierze tak, żeby zatrudnić jak najwięcej osób. Z dokładnie tego
    samego powodu mieliśmy przerost zatrudnienia we wszystkich branżach
    (głośno było o stoczniach i kopalniach) - bo zadanie, które może robić
    1 osoba, zorganizowano tak, że mogły pracować trzy. :)

    Potrzebna jest gruntowna zmiana w prawie i organizacji, a to zajmie
    jeszcze lata... Ja już przestałem się przejmować. :)

    (Zresztą urzędnicy to w większości ludzie, którzy nie mają szans na
    inną pracę. Nie można ich tak po prostu zwolnić, bo będą potężnym
    utrudnieniem dla społeczeństwa. No i zarabiają mało, więc lepiej
    zając się najpierw górnikami itp., co zresztą władze od 25 lat
    czynią ;)).

    pozdrawiam,
    PK