    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.rowery,pl.soc.prawo
    Subject: Re: kolejna kontrola policyjna
    Date: Sun, 05 Apr 2015 06:51:30 +0200

    On 2015-04-04 23:31, Piotr Kosewski wrote:

    > Czy przy okazji czy nie - trudno powiedzieć. Titus powinien spytać czemu
    > chcą zajrzeć. Jakby nie mieli powodu, to by mu dali spokój. Jakby
    > mieli, to by była czysta sytuacja.

    Przecież ktoś napisał np. - "bo tydzień temu ktoś ukradł gówniarzowi
    komórkę na sąsiednim osiedlu. Jest pan do niego podobny - świadek
    zeznał, że tamten miał dwie nogi i miał między 1,5 a 2 m"

    > Każdy się może sam zastanowić, czy woli być w nocy na rowerze
    > zatrzymany przez Policję czy przez dresiarzy z kijami. :)

    A to oni wspólnie i w porozumieniu działają? Dostajesz od policji jakiś
    znaczek i dresy dają ci spokój?

    > To już kwestia tego jak się odbiera Policję i co się w ogóle myśli
    > o Państwie.
    > Tego typu kontrole akurat zwiększają moje zaufanie. Cieszę się, że
    > chodzą jakieś patrole i wyrywkowo legitymują ludzi. Cieszę się, że
    > zatrzymują kierowców i sprawdzają trzeźwość oraz stan pojazdu.
    > Cieszę się też, że np. spisują wałęsającą się młodzież (sam 3 razy się
    > załapałem :)).

    No to widać rzeczywiście zależy od stanu umysłu. Mnie jakoś nie bawi
    traktowanie mnie przez władzę jak złodzieja i pijaka. I o ile jeszcze
    mogę zrozumieć kontrole trzeźwości kierowców (bo nosi to znamiona
    racjonalności), to polowanie na rowerzystów po piwie jest ewidentnym
    wypaczeniem, i nie rozumiem jak można się z tego cieszyć - no chyba że
    po polskiemu "dopierdolcie sąsiadowi!".

    > W ogóle wypada tu zaznaczyć, że takie zatrzymania i przeglądania
    > plecaków nazywamy *prewencją* i to jest zdecydowanie najważniejsza
    > i najkorzystniejsza dla społeczeństwa rola Policji. Warto się nad tym
    > chwilę zastanowić, poważnie. :)

    Poważnie mówisz, że zatrzymywanie losowych ludzi to jest
    najkorzystniejsze co policja może zrobić? To może nie się od razu
    rozwiążą bo pożytek z nich mizerny będzie. W zasadzie same problemy i
    koszty.

    Shrek.